Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@10:29:33 GMT

القاصی‌مهر از زندان تهران بزرگ بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۷۰۵۱

به گزارش ایلنا، علی القاصی‌مهر به همراه جمعی از معاونین، قضات اجرای احکام و ناظر زندان و مدیران زندان‌های استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ به صورت سرزده بازدید کرد.

دادستان تهران تعداد زیادی از بند‌های این زندان را بازدید و با کلیه زندانیان این بند‌ها به صورت چهره به چهره ملاقات داشت.

در این دیدار‌های حضوری، درخواست‌ها، مسائل و مشکلات زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در راستای انجام دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه صادر و بر پیگیری فوری و حل مشکلات زندانیان تا حصول نتیجه نهایی تاکید گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران در این بازدید یک روزه دستور آزادی ۱۷۰ نفر از زندانیانی که باقیمانده حبس آن‌ها کمتر از سه ماه بود برای اعطاء مرخصی منتهی به آزادی را صادر و دستورداد بلافاصله لیست این افراد توسط معاونین و مسئولین زندان تهیه و با بررسی دقیق سوابق، به آن‌ها مرخصی منتهی به آزادی داده شود.

در این بازدید و ملاقات‌های چهره به چهره، دادستان تهران دستوراتی را پیرامون رفع مشکلات قضائی زندانیان  صادر و بر رسیدگی و اقدام عاجل به منظور پیگیری آن‌ها تاکید شد.

در این بازدید در خصوص آن دسته از محکومین که دارای احکام محکومیت متعدد بودند با دستور دادستانی مقرر شد با قید فوریت پیگیری‌های قضایی توسط قضات ناظر و اجرای احکام درجهت ادغام محکومیت آن‌ها انجام و مراتب جهت صدور حکم واحد به دادگاه ذیصلاح ارسال شود.

همچنین مقرر شد آن دسته از محکومینی که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند، هر چه سریعتر با استقرار شورای حل اختلاف و با استفاده از ظرفیت قضات ناظر و مددکاران زندان مساعی لازم در جهت جلب رضایت و مصالحه با شکات آن‌ها بعمل آید.

در ادامه مقرر شد که با بررسی کارشناسی توسط قضات زندان لیست کلیه زندانیانی که شرایط و استحقاق عفو موردی دارند در دستور کار کمیسیون عفو و بخشودگی جهت تقدیم به ریاست قوه قضاییه قرار گیرد.

در ادامه بازدید تاکید شد ملاقات‌های حضوری زندانیان با لباس معمولی انجام و کرامت انسانی زندانیان بیشتر مد نظر قرار گیرد.

در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان و استفاده از سایر تسهیلات به خصوص آزادی مشروط و تعلیق باقیمانده حبس نیز دستوراتی از سوی دادستان تهران صادر و مقرر گردید که در این خصوص تسریع به عمل آید.

القاصی در خصوص آن دسته از محکومین که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند و توانایی پرداخت محکوم به را ندارند دستور داد که با طرح دعوای اعسار و پیگیری آن در دادگاه ها، مساعدت لازم جهت تسهیل در امور صورت گیرد.

همچنین دادستان تهران در راستای اقدام عملی برای حل مسائل و مشکلات قضائی زندانیان، دستور داد در روز‌های آتی کلیه سرپرستان نواحی دادسرا‌های تهران به همراه کلیه قضات اجرای احکام درمحل زندان حاضر و به صورت میدانی و ملاقات چهره به چهره با زندانیان به صورت موردی مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری نمایند.

در پایان این بازدید، دادستان تهران در راستای نظارت بر مسایل بهداشتی و رفاهی زندان و نیز اعزام به موقع زندانیان به شعب مراجع قضایی و همینطور انتقال محکومین زندانی به زندان شهرستان محل اقامت خود در جهت رفاه خال خانواده آن‌ها دستوراتی به مسئولین ذیربط صادر کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دادستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه

همزمان با ماه میهمانی خدا و میلاد سبط ، نبی مکرم اسلام خانواده مرحوم دکتر مهدی احمدی صالح با حضور درانجمن حمایت زندانیان مراغه، هزینه مراسم سالگرد پدر را صرف آزادی زندانی کرد.

این خانواده خیّر با پرداخت ۸۰ میلیون تومان، سبب ساز آزادی ۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان شدند.

کمک خانواده‌های برای اعطای هزینه‌های مراسمات به یک سنت حسنه در شهر‌های جنوب استان تبدیل شده است.

خانواده‌هابرای مشارکت در سنّت خیرخواهانه آزادی زندانیان به واحد مددکاری زندان مراغه یا انجمن‌های حمایت از زندانیان در شهر‌های مراغه، بناب و ملکان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته