Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

حاجی میرزایی در این برنامه به عنوان کرد: قانون شوراها که در سال ۷۲ تصویب شده است یک قانون بسیار مترقی، مهم و تاثیرگذار است که می‌تواند مشارکت گسترده را فراهم کند و همچنین ارتقاء کیفی و کمی آموزش و پرورش را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا گام مهمی در بعد هم‌افزایی منطقه‌ای است که اگر به درستی مدیریت شود بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد. در این قانون احکام خیلی خوبی در رابطه با آموزش‌های کمی و کیفی  تخصیص منابع، پیوند آموزش و پرورش با سایر بخش‌ها، پیوند آموزش و پرورش با مسائل بومی،  تأسیس و توسعه فضاهای آموزشی، توسعه عدالت‌های آموزشی و حمایت از کودکان نیازمند آموزش ذکر شده است.

وی ادامه داد: علیرغم همه توسعه‌هایی که این قانون داشته باید بگویم ‌که برخی از بخش‌های آن معطل مانده که برای اجرای آن باید برنامه‌ریزی کنیم. توسعه این مشارکت‌ها و اجرای محورهایی که عرض کردم و همچنین تحقق این‌ها مشارکت یک امر راهبردی است. هرچند که تقسیم کار اجتماعی ما را از هم جدا کرده و هر کسی در حوزه خاص خود فعالیت می‌کند اما دست‌یابی به موفقیت پایدار و حل مسائل به شیوه‌ای اثربخش و به شکل تجمیعی ضرورت دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: ما همه برای پیشرفت و توسعه ایران تلاش می‌کنیم. یکی از طریق پیشرفت صنعت یکی با توسعه کشت و کشاورزی. اما چه عاملی کمک کننده توسعه دهنده بخش‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه است؟ وحدت نظری در میان همه اندیشمندان علوم اجتماعی نشان می‌دهد توسعه کمیت و کیفیت یادگیری بسیار تاثیر گذار است‌.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: انسان‌ها همانگونه که یاد گرفتند عمل می‌کنند بنابراین از تجمیع یادگیری‌های فردی یادگیری‌های عملی و از تجمیع یادگیری‌های عملی کارهای گروهی شکل می‌گیرند. بنابراین توسعه کمیت و کیفیت پایدار به یادگیری‌ها بستگی دارد. مسئله توسعه پایدار حل نخواهد شد مگر اینکه در جریان یادگیری جامعه تحول ایجاد شود. بنابراین هر کسی با هر هدفی که در جامعه اسلامی تلاش می‌کنند بداند نقطه اتصال و اشتراک همه چیز یادگیری جامعه است.

وی افزود: ظرفیت نظام آموزش و پرورش باید در خدمت فهم درست از آموزش‌ها و تحولات باشد. آموزش و پرورش باید از لاک خود بیرون بیاید و اجتماعی‌تر‌ شود. شوراهای آموزش و پرورش عرصه نابی برای اهتمام‌های اصولی‌تر هستند. ما باید به افراد فرصت مشارکت در جامعه را بدهیم تا آنها ظرفیت‌های خودشان را ارتقا دهند باید فرصت بدهیم که اعتماد به نفس پیدا کنند و به مسائل پیرامون شان بیندیشند و برای آنها راه حل پیدا کنند.

حاجی میرزایی بیان کرد: از سال ۶۶ در قانون آموزش و پرورش آمده هر دانش‌آموزی که در رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کند باید با یک مهارت مورد نیاز جامعه آشنا شود. این یکی از ماموریت‌های مهم و مفهومی است که رهبر معظم انقلاب و هم رئیس‌جمهور نسبت به آن تاکید دارند از این رو به ظرفیت شورا نیازمند هستیم. رمز توسعه پایدار این است که ما باید از لاک خودمان بیرون بیاییم و این از طریق بعد شوراها امکان پذیر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس

همایش دو روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور در جمع مدیران در این نشست تخصصی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

احمد محمودزاده گفت: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است. حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم. در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش داده و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت:  فعالیت  مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت  مراکز بدون مجوز ممنوع بوده و در صورت مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست، شروع کنند.

وی افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • امکان افشای سئوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس