Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها را در دو استان ادلب و حلب در هم کوبید، تروریست‌هایی که با راکت پراکنی به محله‌های مسکونی، ده‌ها غیرنظامی را کشته و زخمی کردند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، واحدهای ارتش سوریه به حملات مکرر گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی در شهر حلب و مناطق امن در شرق و جنوب شرق ادلب پاسخ دادند و با حملات متمرکز خود، موشک اندازها و خمپاره‌اندازهای آنها را در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق استان ادلب منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های تروریستی مستقر در حومه غربی و جنوب غربی شهر حلب عصر روز پنجشنبه با حملات راکتی و خمپاره‌ای به محله السکری در حلب  موجب شهادت هفت غیرنظامی و زخمی شدن پانزده نفر دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، واحدهای ارتش سوریه عصر جمعه با سلاح توپخانه و موشک حملات متمرکزی را به مواضع گروه‌های تروریستی و استحکامات آنها در حومه جنوبی و جنوب غربی شهر حلب  داشتند که با کشته شدن شماری از تروریست‌ها و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام سکوهای پرتاب موشک آنها همراه بود.

یک مقام محلی در استان حلب هم اعلام کرد که بامداد امروز ده‌ها تروریست در حملات هوایی روسیه و سوریه به مواضع آنها در استان‌های حلب و ادلب زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی هم به بازداشت غیرنظامیان در مناطق استقرار آنها در ادلب ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند آنها از گذرگاه‌هایی که در ابوالظهور(جنوب شرق استان ادلب)، الحاضر(جنوب استان حلب) و الهبیط(جنوب استان ادلب) ایجاد شده خارج شوند و آنها را به عنوان سپر انسانی به کار گرفته‌اند. این تروریست‌ها همزمان به حملات راکتی به روستاهای «ابودفنه» و «تل خطره» در شرق و جنوب شرق استان ادلب ادامه می‌دهند.

گروه‌های تروریستی همچنین اطراف راه‌های منتهی به گذرگاه‌های سه گانه انسانی را مین‌گذاری کردند و با درست کردن خاکریز و استقرار تک تیراندازها در این راه‌ها مانع عبور خودروها می‌شوند و راه‌های فرعی منتهی به گذرگاه‌ها را هم تخریب می‌کنند.

در همین حال خبرگزاری سوریه گزارش داد: مسئولین دولت سوریه از چندین روز قبل امکانات و تدابیر لازم را در گذرگاه‌ها برای استقبال از افرادی که متمایل به خروج از استان ادلب هستند فراهم کردند در آنجا چندین دستگاه آمبولانس و کمپ امداد پزشکی تدارک دیده شده است. اتوبوس‌هایی هم مردم را با بار و اسبابشان منتقل می‌کنند، اما روز جمعه به دلیل حملات گروه‌های تروریستی و رفتارهای آن هیچ غیرنظامی نتوانست خود را به گذرگاه‌ها برساند.

دو گذرگاه الحاضر  و ابوالظهور طی روزهای گذشته شاهد خروج ده‌ها غیرنظامی از مناطق استقرار تروریست‌ها در ادلب و  استان حلب به مناطق ایمنی هستند که ارتش سوریه آنجا را از تروریسم پاکسازی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارتش سوریه سوریه ادلب حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به‌تازگی پیش‌بینی شهید حسن باقری از نتیجه سکوت دولت‌های عربی در قبال حملات اسراییل را منتشر کرده است. این‌متن دست‌نوشته‌ای است که در کتاب فرماندهان دفاع مقدس، مجموعه مقالات، سخنرانی‌ها و دست نوشته‌ها، چاپ شده است.

مشروح این دست نوشته به شرح زیر است؛

باید این موضوع را یادآوری کنم که سقوط عراق، سقوط اردن را نیز به دنبال خواهد داشت و جناح جنوب شرقی اسراییل، تهدید زمینی خواهد شد. اطلاعات و اخبار موجود در اختیار ما در مورد علت و انگیزه حمله اسراییل به لبنان بسیار ناقص و کم می‌باشد، اما بر اساس همین اخبار ناقص علت حمله، بیشتر نظامی است تا سیاسی، آمریکا و متحدانش فشار زیادی را روی کشورهای عربی وارد می‌کنند تا آنها در مقابل این اقدام اسراییل اعتراض نکنند. در حالی که سکوت دولت‌های عربی در این مورد شدیداً به موقعیت این حکومت‌ها در میان مردمانشان لطمه می‌زند، این فشار به حدی است که حتی این کشورها به طور صریح و گسترده این عمل اسرائیل را محکوم نکرده‌اند و حتی اضطراب دارند راجع به این موضوع صحبت کنند.

به نظر می‌رسد این اقدام اسراییل از لحاظ سیاسی در موقعیت مناسب صورت نگرفته به خصوص زمانی که آمریکا حکم محکومیت اسراییل را در شورای امنیت وتو می‌کند، اگر ایران به داخل عراق نفوذ کند محکوم کردن ایران برای غرب مشکل خواهد بود و این مساله تناقضی را برای آمریکا ایجاد خواهد کرد.

اما به لحاظ نظامی، اسراییل چهار یا پنج جناح زمینی دارد: از غرب، دریای مدیترانه؛ از شمال لبنان؛ از شمال شرقی و شرق، سوریه از جنوب شرقی، اردن و از جنوب مصر. فعلاً از دو ناحیه دریا و مصر برای اسراییل نگرانی چندانی وجود ندارد هر چند که تعویض حکومت در مصر می‌تواند از نو، همان مشکل را برای اسراییل ایجاد کند.

از طرف شمال و شمال شرقی مساله سوریه و لبنان مطرح می‌باشد که به خصوص در طول زمان، سوریه توانست نیروهایی را به داخل لبنان اعزام نماید و تا صور نیرو مستقر کند و فلسطینی‌ها نیز در جنوب لبنان با کمک شیعیان به عملیات ایذایی می‌پرداختند.

در نقشه آینده اسراییل و صهیونیسم، آنها قصد دارند از فرات تا نیل را اشغال نمایند و اسراییل بزرگ را تشکیل دهند و این موضوع را آشکارا به نیروهایشان تدریس نیز می‌کنند.

پس از فتح خرمشهر، اسراییل و به تبع آن آمریکا به این فکر افتاده‌اند که سریع‌تر وضعیت نیروهایی که اسراییل را تهدید می‌کنند روشن کنند. لذا اول به فکر پاکسازی جناح شمالی بقاع تا بیروت افتادند.

به نظر می‌رسد حرکت بعدی اسراییل، اشغال سوریه و سپس اشغال شرق رود اردن خواهد بود. به خصوص به نظر من اگر عراق سرنگون شود، اسراییل سریع‌تر از سوریه و اردن وارد عمل خواهد شد و حدوداً می‌تواند ۸۰ کیلومتر پیش بیاید و به سلسله جبالی که هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع دارد برسد و عرض اسرائیل را تا تل آویو به حدود ۱۵۰ کیلومتر برساند.

کد خبر 6079521 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • روز ۱۹۳ طوفان‌الاقصی| تشدید حملات به رفح
  • حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان
  • مواضع دیده‌بانی پدافند هوایی شمال شرق کشور ارزیابی شد
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت