Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:01:55 GMT

۵۴ اثر تاریخی گیلان در انتظار ثبت ملی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۷۲۳۷

۵۴ اثر تاریخی گیلان در انتظار ثبت ملی هستند

جهانی از ارسال ۵۴ پرونده اثر تاریخی گیلان جهت ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای ثبت آثار کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ولی جهانی» امروز(شنبهف ۲۸ دی) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه هزار اثر فرهنگی تاریخی در گیلان شناسایی شده است گفت: یک هزار و ۱۷۳ اثر فرهنگی و تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه پرونده ۵۴ اثر تاریخی گیلان جهت ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای ثبت آثار کشور ارسال شده است افزود: این پرونده‌ها آثار غیرمنقول گیلان مشتمل بر بناها، محوطه‌ها، تپه‌ها، بقعه‌ها، حمام و.. را شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱ پرونده مربوط به بقاع تاریخی استان است تصریح کرد: ۱۰ بنای تاریخی، پنج محوطه و بنای تاریخی، چهار حمام ،۲ تاسیسات صنعتی، یک بازار تاریخی، ۲ مسجد تاریخی، ۲ غار تاریخی، ۲ گورستان باستانی از ۱۳ شهرستان گیلان در این فهرست قرار دارند که در انتظار ثبت ملی شدن هستند.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه مسجد سردار سلیمانی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سقوط هواپیمای اوکراینی شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد آثار ثبت ملی گیلان ولی جهانی آثار تاریخی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار مهر، پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق» و مفهوم آیه ۴۱ سوره عنکبوت به همت قرارگاه نوجوانان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

این پویش ویژه کودکان و نوجوانان ۹ الی ۱۶ سال استان است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۱ اردیبهشت ماه در کانال ایتا @nehzat_eslami_gilan ارسال کنند.

گفتنی است، آثار منتخبان در کانال نهضت اسلامی گیلان انتشار می‌یابد و به کسانی که در نظر سنجی مردمی برگزیده شوند جوایزی ارزشمند اهدا می‌شود.

کد خبر 6085728

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»