Web Analytics Made Easy - Statcounter

گسترش و شیوع بیماری ناشناخته در چین و نگرانی از گسترش آن به دیگر نقاط جهان، مسئولان کشورهایی مانند هنک‌کنگ، سنگاپور و آمریکا را به معاینه مسافرانی که از کشور چین به آمریکا وارد می‌شوند، وا داشت. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با گسترش ویروسی جدید و مرگ دو نفر بر اثر آن در کشور چین، مسئولان بهداشتی فدرال آمریکا در حال اعزام تیم‌هایی از متخصصان پزشکی هستند تا مسافرانی را که از سه فرودگاه اصلی آمریکا وارد چین می‌شوند، غربال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری "cbs"، "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری" در آمریکا به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس مرموز  متخصصان را به فرودگاه‌های "لس‌آنجلس" ، "سانفرانسیسکو" و "نیویورک" می‌فرستد.

مقامات آمریکایی به دنبال شناسایی هرچه زودتر این ویروس و جلوگیری از شیوع آن در آمریکا هستند؛ تاکنون 45 مورد از افراد مبتلاء به این بیماری ناشناخته شناسایی شده‌ و دو نفر در شهر "ووهان" چین جان خود را از دست داده‌اند. 

روز گذشته نیز یک فرد مبتلاء به این بیماری در ژاپن شناسایی شد؛ همچنین در تایلند یک زن چینی به دلیل ابتلا به این بیماری مرموز در بیمارستان قرنطینه شده است.

اولین مورد در تاریخ 30 سپتامبر 2019 گزارش شده و اعتقاد بر این است که این بیماری به بازار غذاهای دریایی و حیوانات بزرگ "ووهان" مرتبط است.

محققان چینی معتقدند که این ویروس در حقیقیت میان گونه‌های جانوری مختلف انتقال یافته و در شهر ووهان میان حیوانات غیراهلی و آبزیان سرایت کرده و احتمالاً از بازار فروش ماهی و حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

مسئولان چین می‌گویند مورد جدیدی که از انتقال این ویروس از یک نفر به فرد دیگری حکایت داشته باشد، مشاهده نکرده‌اند.

با این حال هنگ‌کنگ و سنگاپور برای پیشگیری از شیوع این ویروس مسافرانی که از شهر "ووهان" چین به این کشورها سفر کرده‌اند را در فرودگاه‌ها مورد معاینه پزشکی قرار می‌دهند. 

تحقیق درباره خطرات شیوع این ویروس در مرکز "ام‌.آر‌.سی" انجام گرفت که برای مرکز جهانی تحلیل بیماری‌های عفونی "ایمپریال کالج لندن" اقدام کرده بود.

مرگ اولین قربانی پس از انتشار ویروسی ناشناخته در چینمشاهده شیوع "اسهال و استفراغ ویروسی" + نسخه درمانی طب سنتی

انتهای پیام/

R1545/P/S2,24/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا اخبار چین آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • اولین عکس از ترانه علیدوستی در بیمارستان به خاطر بیماری ناشناخته و لاعلاج
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!