Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صمت با ارسال نامه‌ای به روسای سازمان‌های صمت 31 استان و جنوب کرمان، بر ضرورت بکارگیری ناظران افتخاری به خصوص از جامعه فرهنگیان و بسیج اصناف برای نظارت بر قیمت و کیفیت نان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب کرمان با موضوع بکارگیری ناظران افتخاری برای نظارت بر قیمت و کیفیت نان اعلام کرد: همانطوری که بارها در سیاست های کنترل بازار اشاره گردیده، نظارت‌های مردمی نقش بسزایی در کنترل بازار و حفظ آرامش آن دارند و بهره گیری از ظرفیت بازرسان افتخاری در ادوار مختلف در دستور کار حوزه بازرسی و نظارت همواره مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخشی از این نامه آمده است: لذا به منظور احیای نظارت های مردمی و بهره گیری از این ظرفیت با کسب تجارب گذشته و رفع برخی از نارسایی‌ها خواهشمند است دستور فرمایید با فوریت در این مرحله با استفاده از توانمندی و گزینش بخشی از اقشار هدف از ظرفیت حضور و نقش تعیین کننده فرهنگیان عزیز و نیروهای غیور بسیج اصناف با صدور کارت شناسایی (در چارچوب ضوابط و دستورالعمل سازمان حمایت) جهت نظارت بر قیمت و کیفیت نان همکاری لازم را با بازرس‌های صمت، اتاق‌های اصناف، تعزیرات و بازرسان اتحادیه های صنفی نانوایان سراسر کشور به عمل آورند. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: شایسته است با عطف توجه به این مهم و بهره گیری از همه ظرفیت های نظارتی به ویژه موضوع بازرسان افتخاری، طرح ویژه نظارتی با عنوان درج قیمت نان و همینطور نظارت بر رعایت قیمت و کیفیت نان با همکاری سایر دستگاههای ذیربط از جمله سازمان تعزیرات، وزارت بهداشت، استانداری و فرمانداری ها اقدام و نتیجه اقدامات را علاوه بر سازمان حمایت به اطلاع مردم برسانید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر صنعت نان کیفیت کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره تعزیرات برخورد قانونی با نانوایان متخلف را در دستور کار قرار دهند.

نقدی با اشاره به اینکه تشدید نظارت بر نانوایی‌های شفت در دستور کار نهادهای نظارتی ذیربط قرار گیرد، عنوان کرد: تخلفاتی از قبیل کم فروشی، عرضه نان بی کیفیت، احتکار، توزیع آرد خارج از شبکه، تعطیلی بدون هماهنگی با کارگروه آرد و نان و رعایت نکردن مسائل بهداشتی برخورد خواهد شد و برای واحدهای صنفی متخلف حداکثر جریمه قانونی در نظر گفته می‌شود.

فرماندار شفت با تاکید بر برخورد قاطعانه به تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در ایام تعطیل سال، گفت: رضایت مردم باید ملاک کارنانوایی‌ها باشد و هیچ عذری برای توجیه تخلف پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های کارگروه آرد و نان نظارت بر کیفیت نان در جهت رضایتمندی شهروندان است، اضافه کرد: کیفیت نان برخی از واحدهای نانوایی در حد مطلوب نیست و در این خصوص گلایه‌هایی از طرف شهروندان وجود دارد که باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

فرماندار شفت بر لزوم شروع به کار نانوایی‌ها طبق ساعات کاری اعلام شده، گفت: اکیپ اقدام مشترک نظارت بر واحدهای نانوایی به صورت مستمر و روزانه در شهرستان شفت انجام می‌شود.

گفتنی است، هر یک از اعضا در این جلسه به پیرامون مسائل و مباحث سهمیه‌های نانوایی‌ها، نحوه نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها، نحوه توزیع آرد سهمیه‌ای بین نانوایی‌ها، نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی و… به ارائه گزارشی پرداختند.

کد خبر 6080421

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور