Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@13:07:58 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۷۳۶۱

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعد از ظهر روز دوشنبه (۳۰ دی) از بارش برف در تهران طی فردا (۲۹ دی) خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی با گسترده شدن فعالیت سامانه بارشی امروز (۲۸ دی ماه) بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌های از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش نیز در لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال و شرق خوزستان و برخی نقاط ایلام است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۲۹ دی ماه) با ادامه فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاهد ابرناکی و بارش‌ خواهیم بود که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به شکل برف و در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد موقتی همراه خواهد بود.

ضیائیان با بیان این که طی روز دوشنبه (۳۰ دی ماه) برای سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و مناطقی از مرکز بارش باران و برف و برای جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب به کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به این که طی روز سه شنبه (اول بهمن) فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، غرب دریای خزر و برخی مناطق مرکز کشور است، گفت: روز چهارشنبه (۲ بهمن) گسترده فعالیت این سامانه نیمه غربی، نیمه غربی و قسمت‌های از جنوب کشور را در برمی‌گیرد. همچنین از روز دوشنبه (۳۰ دی) تا اواخر هفته آینده با نفوذ هوای سرد بر نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان این که از اواخر وقت امروز (۲۸ دی) و فردا (۲۹ دی) غرب دریای خزر و امروز نیز شمال خلیج فارس مواج است، اظهار کرد: طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ دی) ابری و مه آلود در بعضی ساعات همراه با بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۳۰ دی) نیز نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002yWj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سامانه بارشی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۸ فروردین گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی برای پنجشنبه ۹ فروردین در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش بینی کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه ۱۰ فروردین نیز در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیائیان، تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید هم گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین‌ماه) کمی ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور
  • امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور