Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری به‌منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و بررسی روند امدادرسانی و حل مشکلات سیل‌زدگان این استان، لحظاتی پیش وارد چابهار شد و در فرودگاه کنارک از سوی استاندار و دیگر مقام‌های محلی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی بلافاصله پس از ورود، عازم مناطق سیل زده شد تا ضمن بازدید از این مناطق از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سفر یک روزه خود به استان سیستان وبلوچستان افزون بر بازدید از مناطق سیل زده، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان نیز شرکت می کند.

رئیس جمهوری را در این سفر شماری از مسئولان کشوری و لشکری و وزیران کابینه همراهی می کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه (۱۹ دی‌ماه) آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به‌طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان‌پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: شانا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهوری سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر ویژه دولت برای رسیدگی به مسائل سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت اعلام کرد: در جلسه هیات دولت به صورت ویژه به مساله سیل در منطقه سیستان و بلوچستان پرداخته و تدابیر ویژه برای رسیدگی به سیل‌زدگان اندیشیده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی درباره برخی شائبه‌های رسانه‌ای درباره کم‌کاری دولت در رسیدگی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: دولت سیزدهم نشان داده است که مرد میدان است و هم اکنون ۲ وزیر راه و شهرسازی و کشور در منطقه سیل‌زده حضور دارند.

سخنگوی دولت با اشاره به آثار سیل در سایر شهرهای منطقه، تصریح کرد: سیل سیستان و بلوچستان سیل بسیار شدیدی است و اگر پیش از این راهکارهای مهار آب، سدسازی‌ها و مسیرهای انحراف آب پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نشده بود، فجایع پیش آمده می‌توانست به مراتب زیانبارتر باشد.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به موضوع بحران از اولویت‌های اساسی دولت است، گفت: در جلسه هیات دولت به صورت ویژه به موضوع سیل در منطقه سیستان و بلوچستان پرداخته و هم گزارش‌هایی ارایه و تدابیر ویژه برای رسیدگی به سیل‌زدگان اندیشیده شد.

منبع: ایرنا کد خبر 746361

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • تصاویری از امدادرسانی هوایی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • سیستان و بلوچستان فراموش شده
  • هلال احمر در خط مقدم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اتخاذ تدابیر ویژه دولت برای رسیدگی به مسائل سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ آخرین وضعیت امداد رسانی در سیستان وبلوچستان
  • اعزام آتش نشانان پایتخت به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان