Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی از صدور مجوز پروانه اکتشاف معدن آلبلاغ خبر داد و گفت: سازمان صمت برای پی‌جویی معدن باید تسریع کند و فرصت را از دست ندهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مهدی اله پور صبح امروز در نشست خبری به مناسب روز هوای پاک در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی هوا خراسان شمالی اظهار کرد: هوای پاک موضوعی بین بخشی است که نیازمند همراهی و همکاری بسیاری از دستگاه‌ها و جامعه شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بروز ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در بجنورد خبر داد و گفت: در ۹ ماه نخست سال ۹۷ نیز ۳ روز هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها بود که از این حیث شاهد بهبود کیفیت هوای بجنورد هستیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی از تشکیل ستاد استانی مقابله با پدیده گردوغبار در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این ستاد تاکنون در استان تشکیل نشده و برای هفته آینده این ستاد تشکیل جلسه داده می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی و رصد کانون‌های گردوغبار استان خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار هکتار کانون تولید ریزگرد و فرسایش بادی در استان وجود دارد که بیشتر آن در حوزه کویر جاجرم و میاندشت است.

اله پور از وجود ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در استان خبر داد و گفت: برای کاهش آلایندگی و انتقال این واحدهای صنعتی در استان باید جلسات لازم انجام شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت معدن آلبلاغ تصریح کرد: زیستگاه ساریگل خراسان شمالی ازجمله مناطق حفاظت‌شده خوب است و سازمان حفاظت محیط‌زیست مجوز صدور پروانه اکتشاف را برای وزارت صمت صادر کرده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی همچنین خواستار تسریع شرکت‌های تحت قرارداد صمت برای ورود به منطقه برای انجام مطالعات شد و افزود: سازمان استانی صمت باید پیگیر استقرار گروه اکتشاف و پی‌جویی‌های معدنی به‌صورت رسمی باشد و تاکنون محدوده آلبلاغ دارای پروانه کشف معدنی و مطالعات اکتشافی نیست و وضعت فعلی نامشخص ذخایر معدنی باید مشخص شود.

وی همچنین از صدور مجوز برای شرکت آلومینا جاجرم به نمایندگی از ایمیدرو برای ورود به انسداد تونل‌های حفاری‌شده در آلبلاغ خبر داد و تصریح کرد: مطالعات در حال انجام است اما تاکنون مسدودسازی انجام‌نشده  است.

اله پور صدور موافقت برای ایجاد راه دسترسی محدود در منطقه آلبلاغ را ازجمله دیگر اقدامات انجام‌شده بیان کرد و افزود: باید آلبلاغ تعیین تکلیف کند و وزارت صمت نیز موضوعات حفاظتی معدنی را باید بر عهده بگیرد.

وی وظیفه محیط‌زیست را حفاظت از زیستگاه و حیات‌وحش بیان کرد و ادامه داد: وزارت صمت به استدلال این رسیده که ذخایر معدنی در آلبلاغ وجود دارد اما تاکنون هیچ‌گونه مسئولین برای حفظ و حراستی ذخایر معدنی اقدام نکرده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی با تأکید مجدد بر تسریع برای ورود صمت به منطقه گفت: فرصت نباید در این منطقه از دست برود و اثرات ناخوشایند فعلی آن از بین برود زیرا با توجه به شرایط جوی امکان تشدید اتفاقات نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست خراسان شمالی آلودگی هوا صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر در قالب بیش از ۵۰ گروه متشکل از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۹۱۲ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۶۱۳ تن زباله جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

مهدی اله پور افزود: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و کاستن از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، پرداختن به مشارکت در حوزه محیط زیست بسیار مهم و حیاتی است و مشارکت آگاهانه مردم می‌تواند، از هزینه‌های هنگفتی که بر محیط پیرامونی ما که همان محیط زیست است وارد می‌شود، جلوگیری نماید.

وی گفت: در همین راستا این پویش با اجرای ۱۴ محور کاری در استان پیگیری و اجرا شد  که استقرار مخازن جمع‌آوری پسماند در مناطق تفرجگاهی، توزیع پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاکسازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسوولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی، پاکسازی زیست محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاکسازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های متولی از محور‌های این پویش به شمار می‌رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در جهت فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست و طرح جمع‌آوری سبزه هفت سین و رهاسازی ماهی‌های قرمز در استخر پارک‌های شهری از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی