Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@07:08:37 GMT

دستور آزادی ۱۷۰ زندانی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۷۵۶۳

دستور آزادی ۱۷۰ زندانی صادر شد

خبرگزاری فارس: علی القاصی دادستان تهران، تعداد زیادی از بند‌های این زندان را بازدید و با کلیه زندانیان این بند‌ها به صورت چهره به چهره ملاقات کرد.

در این دیدار‌های حضوری، درخواست ها، مسائل و مشکلات زندانیان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در راستای انجام دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضاییه صادر و بر پیگیری فوری و حل مشکلات زندانیان تا حصول نتیجه نهایی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران در این بازدید یک روزه دستور آزادی ۱۷۰ نفر از زندانیانی که باقیمانده حبس آن‌ها کمتر از سه ماه بود برای اعطاء مرخصی منتهی به آزادی را صادر و دستور داد بلافاصله لیست این افراد توسط معاونین و مسئولین زندان تهیه و با بررسی دقیق سوابق، به آن‌ها مرخصی منتهی به آزادی داده شود.

در این بازدید و ملاقات‌های چهره به چهره، دستوراتی را پیرامون رفع مشکلات قضائی زندانیان در خصوص موضوعات ذیل صادر و بر رسیدگی و اقدام عاجل به منظور پیگیری آن‌ها تاکید شد.

در خصوص آن دسته از محکومین که دارای احکام محکومیت متعدد بودند با دستور دادستانی مقرر شد با قید فوریت پیگیری‌های قضایی توسط قضات ناظر و اجرای احکام در جهت ادغام محکومیت آن‌ها انجام و مراتب جهت صدور حکم واحد به دادگاه ذیصلاح ارسال شود.

مقرر شد آن دسته از محکومینی که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند، هر چه سریعتر با استقرار شورای حل اختلاف و با استفاده از ظرفیت قضات ناظر و مددکاران زندان مساعی لازم در جهت جلب رضایت و مصالحه با شکات آن‌ها به عمل آید.

مقرر شد با بررسی کارشناسی توسط قضات زندان لیست کلیه زندانیانی که شرایط و استحقاق عفو موردی دارند در دستور کار کمیسیون عفو و بخشودگی جهت تقدیم به ریاست محترم قوه قضائیه قرار گیرد.

در ادامه بازدید تاکید شد ملاقات‌های حضوری زندانیان با لباس معمولی انجام و کرامت انسانی زندانیان بیشتر مد نظر قرار گیرد. در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان و استفاده از سایر تسهیلات به خصوص آزادی مشروط و تعلیق باقیمانده حبس نیز دستوراتی از جانب دادستان تهران صادر و مقرر شد که در این خصوص تسریع به عمل آید.

القاصی در خصوص آن دسته از محکومین که صرفاً به خاطر رد مال در زندان هستند و توانایی پرداخت محکوم به را ندارند دستور داد که با طرح دعوای اعسار و پیگیری آن در دادگاه ها، مساعدت لازم جهت تسهیل در امور صورت گیرد.

دادستان تهران در راستای اقدام عملی برای حل مسائل و مشکلات قضائی زندانیان، دستور داد در روز‌های آتی کلیه سرپرستان نواحی دادسرا‌های تهران به همراه کلیه قضات اجرای احکام در محل زندان حاضر و به صورت میدانی و ملاقات چهره به چهره با زندانیان به صورت موردی مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری نمایند.

در پایان دادستان تهران در راستای نظارت بر مسایل بهداشتی و رفاهی زندان و نیز اعزام به موقع زندانیان به شعب مراجع قضایی و همینطور انتقال محکومین زندانی به زندان شهرستان محل اقامت خود در جهت رفاه خال خانواده آن‌ها دستوراتی به مسئولین ذیربط صادر کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دادستان تهران آزادی زندانیان علی القاصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان