Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل همچنین آلمان در نشستی درباره کاهش خشونت‌ها و مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، «نیکلاس کی» سفیر غیرنظامی سازمان ناتو، «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا، «تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و «مارکوس پوتزل» نماینده ویژه آلمان در افغانستان در نشستی که در شهر دبی امارات برگزار شد درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه اتحادیه اروپا با انتشار توئیتی نوشت که دستور کار این جلسه شامل آتش‌بس، کاهش خشونت، آمادگی‌ها برای دوران پسا صلح، مذاکرات بین‌الافغانی، تضمین‌ها و تعهدات آینده، فراگیر بودن روند صلح افغانستان و بُعد منطقه‌ای آن بوده است.

وی افزود که دیدگاه‌ها در بسیاری از محورهای این نشست مشترک بوده و کار بر روی این برنامه‌ها ادامه دارد.

نماینده ویژه آلمان نیز در توئیتی نوشت که همه شرکت کنندگان بر روی اهمیت کاهش خشونت‌ها در افغانستان توافق نظر داشتند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که در این جلسه درباره جلب پشتیبانی جامعه جهانی از روند صلح افغانستان بحث و تبادل‌نظر شده است.

این نشست در حالی برگزار شده است که سخنگوی طالبان اخیراً از آغاز چراغ خاموش مذاکرات آمریکا با این گروه خبر داده و گفته بود که گفت‌وگوها درباره امضای توافقنامه و نیز چگونگی برگزاری مراسم آن بود.

وزیر صلح افغانستان: طالبان عزمی برای مذاکره با دولت نداردآغاز چراغ خاموش مذاکرات قطر؛ گفت‌وگوی آمریکا-طالبان درباره امضای توافق صلحدفتر سیاسی طالبان: در توافقنامه با آمریکا هیچ چیز جدیدی وارد نشده است

باوجود تاکید دولت افغانستان برای اعلام آتش‌بس، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان می‌گوید که در توافقنامه با آمریکا چیز جدیدی وارد نشده و زمان امضای توافق نیز بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان ناتو اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان ناتو اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان ناتو اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو، جنگجویان طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • نشست شورای امنیت درباره حملات موشکی به رژیم صهیونیستی