Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق رسولی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مسابقه ایده‌های برتر در بخش گیاهان دارویی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در رویکرد جدید خود فعالیت‌هایی در سطح استانی و یک سری فعالیت‌ها نیز در سطح ملی و کشوری انجام می‌دهد. این مسابقه نیز توسط باشگاه برگزار شده و برنامه ریزی آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انتخاب این واحد به‌عنوان متولی مسابقات ملی گیاهان دارویی و فناوری نانو در کشاورزی توضیح داد: در چند ماه گذشته میزبان اکثر مسئولان مطرح در حوزه گیاهان دارویی بوده‌ایم و ارتباطات لازم نیز با بسیاری از سازمان‌ها در این خصوص انجام شده و برنامه‌های خوبی تدوین شده است؛ با توجه به استقرار واحدهای فناور در مرکز رشد اردبیل و با برگزاری مسابقات علمی در زمینه گیاهان دارویی به دنبال این هستیم که به واحد پیشرو در این زمینه تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان این که استان اردبیل در زمینه گیاهان دارویی فعالیت‌های خوبی دارد اضافه کرد: مرکز تحقیقات گیاه دارویی و واحدهای رشد و فناور گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مستقر است و 21 محصول میکس گیاهان دارویی در این مرکز رشد تولید شده است. مجموعه این فعالیت ها باعث شد که استان اردبیل عهده دار برگزاری این مسابقه شود.

او با تاکید بر این که استراتژی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با استراتژی واحد اردبیل همسو است اظهار کرد: هر دانشگاه باید مسئله‌گرا و کار‌آفرین باشد؛ بنابراین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان می‌تواند یک منبع تغذیه مناسب برای دانشگاه باشد.

رسولی در خصوص حمایت از دانشجویانی که در این مسابقه به عنوان ذهن برتر انتخاب می‌شوند گفت: پس از برگزاری جشنواره‌ها در این خصوص، ایده‌های برتر در مراکز رشد ما ورود کرده و تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان خواهند شد. یعنی روال کار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این خواهد بود که ایده‌پردازی کرده و ایده‌های برتر را شناسایی کرده و استارتاپ ها و جشنواره‌هایی در این خصوص برگزار کند. خروجی این جشنواره‌ها در واحدهای رشد و فناور خواهند آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پایان گفت: در حال حاضر یکی از واحدهای رشدمان شروع به کار کرده و پیچ صنعتی تولید می‌کند که در زمینه مهندسی پزشکی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

341 / 167 رسولی مسابقه گیاهان دارویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رسولی مسابقه گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه فن‌تز با هدف فرهنگ‌سازی و هدایت دستاوردهای پایان‌نامه‌های دانشجویی در مسیر زنجیره ارزش از پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری‌های راهبردی و اولویت‌دار حیطه صنایع غذایی (فن‌تز صنایع غذایی) و با خروجی‌های قابل ثبت در مراجع بین‌المللی و معتبر حمایت می کند.

چشم‌انداز این برنامه، حمایت از ثبت اختراعات و کمک به فرآیند توسعه فناوری، ترویج و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های حیطه فناوری‌های صنایع غذایی است.

این فراخوان توسط مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های این حوزه در قالب حفاظت از دارایی‌های فکری، توسعه فناوری و خدمات استقرار در آزمایشگاه‌های ساخت سریع از قبیل فضای کار اشتراکی، خدمات آزمایشگاهی و پایلوت، شبکه‌سازی و برگزاری دوره‌ها و منتورینگ تخصصی اعلام شده است.

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، مجری اصلی این رویداد است و برنامه به نحوی طراحی شده ‌است که پایان‌نامه‌های مستعد و دارای قابلیت فناورانه، با حمایت معاونت مورد حمایت صددرصدی برای ثبت از مسیر بین المللی PCT قرار خواهد گرفت.

تمامی فارغ اتحصیلان کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دانشجویان دکتری که از پروپوزال خود دفاع کرده‌اند و موضوع پایان‌نامه آنها در حیطه‌های فناورانه علوم و صنایع غذایی است و همچنین محققان پسادکتری می‌توانند در این برنامه با حفظ شرایط و عدم انتشار نتایج دستاوردها در هر قالبی شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون