Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@18:45:30 GMT

اجرای طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۸۰۰۵

اجرای طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» در استان همدان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جهانشیر صبح شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» در استان همدان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» در راستای توسعه ورزش‌های همگانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳ مرحله و همزمان با سراسر کشور از یکم بهمن ماه تا ۲۰ فروردین سال آینده در شهرستان‌های استان همدان برگزار می‌شود، اضافه کرد: توجه به سلامت و نشاط عمومی جامعه در صدر برنامه‌های ورزش و جوانان استان همدان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح در ۲ بخش مشارکت جمعی و جشنواره نشاط خانوادگی برنامه ریزی شده است، گفت: طرح ملی «فجر تا نوروز» برای توسعه ورزش‌های همگانی در همه شهرستان‌ها طراحی شده است.

جهانشیر با تاکید بر اینکه رسالت ورزش استان همدان در حوزه همگانی گسترش سلامت و تندرستی در بین آحاد جامعه همراه با نشاط و شادابی است، افزود: توسعه ورزش همگانی به صورت متوازن در شهرستان‌های استان همدان مدنظر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های ورزشی متنوع در این طرح ملی مدنظر قرار دارد، اظهار داشت: جایگاه ورزش همگانی در سبد خانوار مردم استان همدان مناسب نیست که باید با اجرای این برنامه‌ها جایگاه آن را ارتقا داد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از مردم همدان در برنامه‌های ورزش همگانی مشارکت دارند، گفت: کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان برای ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی مناسبی انجام خواهد داد.

کد خبر 4827565

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان همدان دهه فجر قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف شهرکرد بوشهر ایلام سیل سیستان و بلوچستان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان تعطیلی مدارس قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است

مالک حسین‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به همگانی شدن ورزش در میان مردم به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور اظهار کرد: متأسفانه در ورزش کشور در سطوح بالا و پایین درگیر شعار بوده‌ایم.

وی با اشاره به صراحت اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان در تمام سطوح کشور، ادامه داد: تاکنون این موضوع که وزارت ورزش متولی آن است، اتفاق نیفتاده است و نمایندگان مجلس باید پیگیر اقدامات وزارت ورزش برای توسعه ورزش همگانی باشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن برای ورزش نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: در راستای افزایش امید و نشاط اجتماعی و بهبود خلق و خوی مردم همچنین کاهش هزینه‌های استعلاجی و درمانی، ورزش همگانی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و این در حالی است که در اقدامی نادرست، ورزش همگانی فدای ورزش حرفه‌ای شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی به کاهش هزینه‌های درمان کمک خواهد کرد، گفت: وجود برخی از بیماری‌ها در کشور به دلیل نداشتن برنامه مناسب برای ورزش است و با وجود نظام‌نامه‌ها و مصوبات دولت و مجلس، نمی‌توانیم در سطح استان‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان، مردم را دسته‌بندی کرده و برای ورزش آنها برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نیرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، گفت: ورزش می‌تواند با ارتقای سلامت، نشاط و بهره‌وری در توسعه مسائل علمی، فرهنگی و اقتصادی اثرگذار باشد و کمک کند تا کشور توانمندی داشته باشیم اما تمام این موارد تنها به شعار و بنر در سالن‌ها خلاصه می‌شود

وی افزود: سلامت و نشاط با دستورالعمل و بخشنامه به دست نخواهد آمد و باید اذعان داشت که کارکنان دولت بیشترین کم‌تحرکی و پشت میزنشینی را دارند که این بی‌تحرکی موجب بیماری‌هایی از قبیل چربی، دیابت و فشار خون شده و که باید خدمات درمانی را افزایش داد.

حسین‌زاده گفت: با توسعه ورزش همگانی ضمن افزایش نشاط، امید به زندگی در کشور می‌توان روحیه جوانان را تقویت کرده و در مقابل خواسته دشمنان مبنی بر ناامیدی و تضعیف جوانان ایستادگی کرد.

کد خبر 6078937

دیگر خبرها

  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • صدای همیشه جوان
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضدورزشی جلوگیری کند
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضد ورزشی جلوگیری کند