Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: مرکز نوآوری ما که شامل مرکز کارآفرینی و کارخانه شرکت‌سازی است مشغول تاسیس شرکت‌هایی است که محصولات آن‌ها نیازهای مملکت را برآورده می‌کند.

ابراهیم دانشی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص اقداماتی که در حوزه پژوهش در  دانشگاه امام رضا(ع) انجام شده است، اظهار کرد: درحوزه پژوهش دو فعالیت عمده و خیلی خوب را آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات شامل تاسیس مراکز پژوهشی و یا تقاضا محور و تاسیس مرکز نوآوری دانشگاه است.

وی ادامه داد: این مراکز پژوهشی شامل مراکز پژوهشی مطالعات تحقیقات کاربردی، معماری و شهرسازی اسلامی، امنیت اطلاعات، بلاک‌چین و مطالعات سلامت است. این مراکز مبتنی بر نیازهای آستان قدس رضوی تشکیل شده است و این ساختارسازی مناسب برای جهت دادن به تحقیقات اساتید هیأت علمی است.

دانشی‌فر بیان کرد: موضوع دیگری که در دانشگاه امام رضا(ع) وجود دارد و از این منظر پیشرو تلقی می‌شود، تاسیس مرکز نوآوری است. در واقع این مجموعه‌ مرکز کارآفرینی و کارخانه شرکت‌سازی با موضوعات متعدد و متنوع در دانشگاه امام رضا(ع)  است. در این راستا یشتر از 26 تیم را در موضوعات مختلف تشکیل دادیم. همچنین مشغول تاسیس شرکت‌هایی هستیم که محصولات آن‌ها قرار است نیازهای مملکت را برآورده کند. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده است، فعالیت‌های متمرکز دیگری در حوزه نشر، انتشارات کتاب‌ها، مجلات علمی، پژوهشی و نیز برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی سالانه صورت گرفته است. فعالیت پژوهشی دانشجویان عمدتا از سوی مرکز نوآوری دانشگاه است و به آنها کمک می‌کنیم تا تیم‌سازی کنند و اصطلاحا مدل تجاری را برای آن‌ها استخراج می‌کنیم. همچنین مشاوره‌های مختلف مالی، حقوقی و ثبت شرکت برای دانشجویان در نظر گرفتیم تا بتوانند ایده‌ها و پژوهش‌های خود را تبدیل به یک محصول کاربردی کنند. 

وی عنوان کرد: حمایت‌های ما برای تولید نسخه اولیه محصول، 15 میلیون تومان است که رقم کمی نیست. علاوه بر این موضوع، همه امکانات فعلی دانشگاه شامل آزمایشگاه‌ها و ابزارآلات را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم. در استان تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری خراسان رضوی را منعقد کردیم تا در مسیر این مجموعه به جذب همکار بپردازیم و از این منظر ارتباط‌های خوبی برقرار شده است. با این اقدام به گونه‌ای محوریت پیدا می‌کنیم که از مرکز نوآوری بتوانیم صادر کننده خدمات فکری به دیگر دانشگاه‌ها و موسساتی که نیاز دارند، باشیم.

دانشی‌فر خاطرنشان کرد: ما هر ساله نشست‌های متعددی با افراد صنعتگر برگزار می‌کنیم. حتی ما یکی از معدود باشگاه‌های دانشگاهی هستیم که از دو سال گذشته خانه صنعت را در دانشگاه امام رضا(ع) تاسیس کرده‌ایم و کارگروه‌های متعددی را در این زمینه تشکیل دادیم. در این زمینه نشست‌های مختلفی را با کارآفرینان حوزه صنعت برگزار کردیم که آن‌ها مجرای ورود به اطلاعات هستند و نیز می‌توان از این مسیر تعاملات نیازسنجی صنعتی را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه امام رضا(ع) نزدیک به یکسال تاسیس شده است و هنوز تجربه کافی  در حوزه‌های مختلف را پیدا نکرده اما برنامه‌هایی را در دراز مدت در نظر گرفتیم که بتوانیم نیازهای صنعت را احصاء کنیم. برای این امر در دانشگاه تیم‌سازی کردیم تا خروجی‌ تبدیل به محصولاتی شود که بتواند مشکلات صنعت را حل کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: اخیرا آستان قدس رضوی و سازمان اقتصادی رضوی شرکتی را به نام صنایع پیشرفته رضوی تاسیس کردند که در واقع این شرکت با محوریت دانشگاه امام رضا (ع) است و کارکرد اصلی آن، تولید فناوری‌های جدیدی است که خاستگاه علمی این فناوری از سمت دانشگاه صورت می‌گیرد. برای این موضوع به طور موقت از کادر اجرایی دانشگاه استفاده شده تا محلی برای تعاملات مشترک دانشگاه و سازمان اقتصادی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر زهرا شاکری، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در توضیح این طرح‌های پژوهشی جدید در شورای پژوهشی این دانشکده، گفت: طرح بررسی تطبیقی چالش‌های ودیعه‌گذاری و حق رهن اموال فکری و راهکارهای رفع آنها در حقوق ایران، فرانسه، مصر و انگلستان (کارفرما: وزارت دادگستری)، بازنگری قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن در بخش جاده‌ای و ارائه پیش‌نویس لایحه به منظور اصلاح این قانون (کارفرما: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی) و طراحی طرح‌واره و پیکربندی ارائه نهایی طرح‌های پژوهشی برنامه مطالعاتی دیپلماسی علم، فناوری و نوآوری (کارفرما: مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف) با مشارکت پژوهشگران دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اجرا می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین از اجرای طرح پژوهانه «پارسا» ویژه حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی از ابتدای بهمن ۱۴۰۲ مطابق با مقررات جدید خبر داد و گفت: محاسبه قطعی گرنت ۳۶۴ مقالۀ ثبت شده استادان و محققان دانشکده حقوق و علوم سیاسی مربوط به سال ۱۴۰۱ نیز صورت گرفته است.

وی درباره دستاوردهای این دانشکده در حوزه ارتقای مجلات علمی نیز اظهار داشت: در آخرین گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، مجله اوراسیای مرکزی در رتبه Q۱ ابقاء شد و مجلۀ مطالعات حقوق تطبیقی به رتبۀ Q۲ ارتقا یافت.

کد خبر 6080657

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق