Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح مدرسه آماده با عنوان گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران صبح امروز در محل سالن همایشهای برج میلاد با حضور سردار جلالی؛ مدیر عامل سازمان پدافند غیر عامل، محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای شهر تهران، پیروز حناچی؛ شهردار تهران ، شهر بانو امانی؛ عضو شورای شهر تهران و رضا کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ؛ رئیس شورای شهر تهران در ابتدای این همایش ضمن شوخی با سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور که پیش از این عنوان کرده بود از مدارس کره شمالی باید الگو بگیریم گفت:  بهتر است که به ژاپن هم سفر کنیم که البته حتماً سفر کرده اید و از خاطرات آنجا هم مطالبی می گفتید. سخنان شما ما را ترساند و طرح مدرسه آماده شامل این موارد نمی شود.

او با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش تصریح کرد: از مدیران مدرسه عذرخواهی می‌کنم چرا که شهر تهران نسبت به مسائل آموزش و پرورش و مخصوصاً زیرساخت‌های آموزشی کوتاهی کرده اند و سعی کرده ایم این کوتاهی که در سال‌های گذشته انجام شده است جبران کنیم.

به گفته هاشمی وضعیت تهران بسیار بد است و از نظر زیرساخت‌ها در ردیف آخر قرار داریم که باید اصلاح کنیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در شهر تهران فعالیت های زیادی انجام شده است و در مواردی از دولت در برخی موارد بیشتر هزینه کرده ایم ولی متاسفانه نسبت به آموزش و پرورش که رکن اصلی فرهنگ هر جامعه‌ای است کوتاهی شده است.

او تاکید کرد: ۱۳ هزار مدرسه در استان تهران و چهار هزار مدرسه در تهران است. وضعیت مدارس در سراسر کشور بهتر از تهران است حتی در شهرستان های استان تهران نیز وضعیت بهتر است چرا که عمر مدارس آنها کمتر از ۲۰ سال است شاید ۳۰ درصد مدارس بیشتر از ۲۰ سال عمر داشته باشد اما در تهران نزدیک به ۷۰ درصد مدارس وضعیت خوبی ندارند و لازم است با کمک شورای شهر و شهردار تهران همانگونه که در طرح تفصیلی دیده شده است  اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گفته او در میان ۳۱ استان، تهران  مقام سی‌ام در وضعیت ایمتی مدارس را دارد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد : بحث مدرسه آماده که این روزها مطرح است . گفته می شود که با یکسری اقدامات دانش‌آموزان این آمادگی آموزش داده می‌شود اما مدرسه‌ای که با یک توفان و یا زلزله می ریزند دانش‌آموزی  نمی‌ماند که بخواهد از اپلیکیشن مدرسه آماده استفاده کند.

هاشمی گفت: افزایش ایمنی زیر ساخت های مدارس توجه ویژه دولت را برای حرکت در این جهت می طلبد ما هم در شهرداری به حوزه مدیریت شهری کمک خواهیم کرد.

او ادامه داد: مسائل و وضعیت روانی جامعه اهمیت زیادی دارد که در اپلیکیشن شهر آماده نیز این موضوع  دیده شده است. نقش مدیران مدرسه در این موضوع اهمیت زیادی دارد و باید به این مورد توجه ویژه ای شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد رسانه ملی گفت: رسانه ملی ما بعضاً دستوری و از بالا به پایین عمل می‌کند در این موارد  از لحاظ روانی به خوبی عمل نمی‌کند در همین حوادث اخیر هم افراط و تفریط عمل شد اینکه حوادث کرمان توجه جدی نشد و حرفی زده نشد و در مورد برخی حوادث آن قدر پمپاژ هیجان و احساسات شد که می‌تواند اثر معکوس بگذارد.

او اظهار کرد: مباحث روانی اولین نکته در بحران است اما مورد دیگری که همه به آن توجه می‌کنیم بحث زیرساختهاست.

هاشمی بیان کرد: اولویت دولت مرحوم هاشمی آموزش بود به زیرساخت اهمیت داده شد اما کم‌کم این موضوع در تهران کمرنگ شد و در حال حاضر در سطح بسیار پایین است به طوریکه امروزه بیش از ۵۰ حکم قضایی علیه آموزش و پرورش گرفته شده است تا مدارس قلع و قمع می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: بحران‌های این روزها شبیه بحران‌های سال‌های آخر جنگ تحمیلی است و آن زمان اعتماد عمومی زیاد بود اما در شرایطی هستیم که به دلیل بدعهدی های آمریکا و کار سخیف برجام و مجموعه‌ای که بر شرایط کشور حاکم شد راه حل کوتاه مدتی به نظر نمی‌آید که داشته باشیم اما در میان مدت قرار است با توجه به اوامر مقام معظم رهبری مسیر افزایش مقاومت را دنبال کنیم تا بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران دارای زیرساخت های مناسبی است که در طول دو سال گذشته هم هر کجا مشکلی داشتیم با مصوبات شورا به دستور شهردار فوراً در مناطق مختلف حضور پیدا کردیم.

او در پایان افزود: لازم است ارتباط قوی و سیستماتیک بین شهرداری و آموزش و پرورش برقرار کنیم تا بتوانیم در مسیر اپلیکیشن شهر آماده نسبت به حل مشکلات زیرساختی شهر تهران به همراه آموزش اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش رئیس شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهر تهران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

وی افزود: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، پس از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت پیش از توزیع، کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرایند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به‌طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود