Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:31:22 GMT

مشخص شدن زمان برخورد یک کهکشان در گذشته

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۸۷۲۱

مشخص شدن زمان برخورد یک کهکشان در گذشته

ایسنا/زنجان از تحلیل داده‌­های تلسکوپ فضایی تس، زمان برخورد یک کهکشان با کهکشان راه شیری در گذشته مشخص شد.

امیر حسن‌زاده، دانشجوی دکتری فیزیک دانشگاه زنجان، حامد قاسمی دانش‌آموخته دکتری و حسین صفری با یک تیم بزرگ بین‌المللی متشکل از حدود ۱۰۰ نفر از محققان و دانشمندان از موسسه‌­ها و دانشگاه‌های معروف دنیا همکاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه بین‌المللی با یک روش علمی توسعه یافته نوین مشخصات ستاره قدیمی با نام نو هندی به جست‌وجوی گذشته تاریخی کهکشان راه شیری پرداختند که این مطالعه  یک تک ستاره روشن در صورت فلکی هندی قابل مشاهده از آسمان نیم‌کره جنوبی، راز برخورد کهکشان ما معروف به راه شیری را با کهکشان کوچک گایا در طول پیشینه­ آن آشکار کرد.

ستارگان اطلاعات فسیل‌­گونه­‌ای از تاریخ گذشته خودشان و محیطی که در آن شکل گرفته‌­اند، دارند. این تیم تحقیقاتی با استفاده از داده‌­های تلسکوپ فضایی و تلسکوپ‌­های بزرگ زمینی رموز ستاره نو هندی را آشکار کردند.

ستارگان با نوسانات طبیعی (لرزه‌شناسی ستاره­‌ای مبتنی بر نوسانات نور ستاره) تعیین سن می‌شوند که توسط ماموریت فضایی ناسا تلسکوپ فضایی تس است که در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شده و هدف آن یافتن سیارات فراخوشیدی و ستارگان آن‌ها است، با ترکیب داده‌­ها با  تلسکوپ فضایی گایا مربوط به آژانس فضایی اروپا، پیشینه تاریخی مربوط به ستاره نو هندی که ۱۱.۵ میلیارد سال پیش متولد شده بود، آشکار شد.

این مقاله تحقیقاتی با عنوان “Age dating of an early Milky Way merger via asteroseismology of the naked-eye star v Indi" است که در مجله Nature Astronomy چاپ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پایه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی زمان خداحافظی اش از فوتبال را مشخص کرد | هر چه می خواستم به دست آوردم

به گزارش همشهری آنلاین لیونل مسی اعجوبه فوتبال جهان است و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می دانند. مسی باوجود آنکه ۳۷ سال سن دارد اما همچنان بازیکن تاثیر گذار و باکیفیتی به شمار می آید. او در اینترمیامی بازی می کند و به نظر می رسد که قصد دارد در جام جهانی ۲۰۲۶ هم به میدان رود.

به نوشته شبکه mbc 1 ، مسی درباره زمان خداحافظی خود از فوتبال گفت: زمان معینی وجود ندارد اما هر وقت احساس کنم که دیگر نمی توانم به هم تیمی هایم در زمین کمک کنم از فوتبال خداحافظی می کنم. من کسی هستم که به شدت از خودم انتقاد می کنم. قرار این بود که اگر با تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمانی در جام جهانی را به دست نیاورم بازنشسته شوم که خوشبختانه به این هدف خود رسیدم.

او درباره این سوال که بعد از فوتبال چه کاری انجام خواهد داد، گفت: به این موضوع فکر نکرده ام.

مسی درباره این سوال که چه رویایی در فوتبال دارد، گفت: من در فوتبال به همه رویاهای خود دست پیدا کرده ام و دیگر چیزی باقی نمانده است که به آن نرسم. می خواهم از روز به روز زندگی ام لذت ببرم بدون آنکه به خداحافظی از فوتبال فکر کنم. هدف خاصی برای انجام دادن ندارم. می خواهم به آنچه که دوست دارم ادامه دهم و آن بازی کردن و لذت بردن از آن است.

این فوق ستاره آرژانتینی درباره دوران حضورش در بارسلونا گفت: احساس می کردم که بارسلونا خانه ابدی من است و برای همیشه در این تیم باقی خواهم ماند اما در نهایت جدا شدم و باید بگویم که این جدایی سخت بود و اصلا فکرش را هم نمی کردم. در بارسلونا به خوبی با من برخورد شد و از حضور در این تیم بسیار لذت بردم. تجربه بسیار زیبایی در بارسلونا داشتم.

او درباره زیباترین گل خود گفت: من بسیار خوش شانس هستم چرا که گل های زیبایی زیادی به ثمر رسانده ام اما برای من اهمیت گل بیشتر از زیبایی آن است. دوست دارم گلی که به ثمر می رسانم برای تیمم مهم باشد تا زیبا.

مسی در پایان درباره این سوال که چه چیزی او را به گریه می اندازد، گفت: نمی توانم از چیز خاصی سخن به میان آورم اما باید بگویم که من انسان بسیار حساسی هستم. من خودم را انسانی با قلب بزرگ و بسیار حساسی می دانم.

کد خبر 840903 برچسب‌ها آرژانتین ویژه ورزشی لیونل مسی

دیگر خبرها

  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست
  • کشف یک ویژگی پنهان در سیاه‌چاله کلان‌جرم قلب راه شیری
  • هفته چهارم مارس؛ از داستان سیاره‌خواران فضایی تا قابلیت‌های درخشان هوش مصنوعی
  • اولین نقشه میدان مغناطیسی سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری منتشر شد
  • دورترین چیزی که می‌توانیم در آسمان ببینیم چیست؟
  • زمان بازگشت ملی پوشان استقلال به تمرینات مشخص شد
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • زمان خداحافظی مسی از فوتبال مشخص شد
  • مسی زمان خداحافظی اش از فوتبال را مشخص کرد | هر چه می خواستم به دست آوردم
  • دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!