Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی امیری از بیانیه رسمی فدراسیون و ورزش ایران در خصوص موضوع سلب میزبانی در آسیا خبر داد.

طرفداری- رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد اگر تصمیم AFC بر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی اعلام شود،  قطعا در مسابقات شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص تصمیم جدید AFC مبنی بر محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا و مهمترین اقدام ایران اظهار داشت: 

این مسئله را باید در یک دایره جامع‌تری به عنوان دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مسئله فوتبال و ورزش و رای مسئله سیاست نیست. بخشی از فشار استکبار جهانی هم از طریق ورزش هست و می‌خواهند نشاط را از مردم بگیرند و این موضوع بخشی از پروژه ناامید کردن مردم است.

وی ادامه داد:

این موضوع طرح یک مسئله بسیار جعلی و دروغین است و همه می‌دانند که ما در یک فضای امن قرار داریم و ایران از امن‌ترین کشورهاست. یک حادثه اتفاق افتاد و ایران هم رسما پذیرفت و ادامه آن دیگر انتقام‌جویی از مردم هست. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم فاقد اقتدار است و یک نوع قدرت نیابتی دارد و در فضای فعلی هیچگونه اختیاری برای تصمیم‌گیری ندارد و به عنوان بازیچه استکبار جهانی عمل می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود:

هیئت اجرایی AFC فردا (یکشنبه) تصمیمش را اعلام خواهد کرد و ما برای اقتدار نظام هیچ تحقیری را تحمل نخواهیم کرد و اگر تصمیم AFC بر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی باشد،  قطعا در مسابقات شرکت نخواهیم کرد و طبعات آن هم برعهده کسانی است که چنین تصمیمی می‌گیرند. این تصمیم گرچه برای ما خوب نیست ولی برای آنها هم بدون هزینه نیست چون در تداوم فعالیت‌های AFC، ثابت می‌کند که رئیس کنفدراسیون فوتبال که بحرینی است و ادعای عدم دخالت سیاست در ورزش را دارد کاملا گوش به فرمان دیگران تصمیم می‌گیرد.

صالحی امیری تصریح کرد:

موضع رسمی ایران امروز ظهر اعلام خواهد شد. نسل جوان ما به خوبی می‌داند که غرور ملی از هر تصمیمی مهم‌تر است. آن چیزی که مصلحت کشور و جامعه است این است که تحت هیچ شرایطی با هویت و غیرت ملی حق نداریم معامله کنیم و تکلیف ما روشن است. اگر این روند را بپذیریم قطعا در بازی‌های مقدماتی جام جهانی دچار چالش می‌شویم و این روند غلط ادامه پیدا خواهد کرد و باید این روند را قطع کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اخیرا به همراه وزیر ورزش در سوئیس با توماس باخ ملاقاتی داشته‌اند، آیا می‌توان از این ملاقات‌ها در کاهش این تنش‌ها استفاده کرد، تصریح کرد: 

ما در این ملاقات‌ها 3 هدف را تعیین کرده بودیم. اول اینکه آنها را نسبت به واقعیت‌های ورزش ایران آگاه کنیم و در جریان روند فدراسیون‌های المپیکی قرار دهیم. مرحله بعد شفاف‌سازی بود و ابهاماتی که در بعضی از مسائل از جمله جودو و رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی آقای ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو مطرح بود را روشن کنیم. به اعتقاد ما  ویزر هم یک مامور است و در حقیقت از کشوری خاص ماموریت داشت و در این باره صراحتا شفاف‌سازی کردیم. نکته سوم هم که آنها را قانع کنیم که ایران یک کشور قدرتمند هست و ورزش ایران هویت تاریخی دارد و چالش‌هایی که ما در حوزه‌های مختلف داریم را بپذیرند. در آخر هم گفتیم که تحریم‌ها نه تنها به اقتصاد بلکه به ورزش ایران هم لطمه وارد کرده است.  ما 3 جلسه پی‌درپی داشتیم، به اعتقاد ما جلسات مثمرثمری بود، باید دیپلماسی ورزشی را تداوم دهیم تا تهدید را از ورزش ایران دور کنیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدی در مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با بیان اینکه انقلاب ما از عنابات حق تعالی و معجره قرن بود و برگرفته از عاشورای سیدالشهدا است، گفت: انقلاب اسلامی با این عظمت، یک چالش برای نظام سلطه فراهم کرده و مایه امید مستمندان و مظلومان و موجب ناامیدی استکبار جهانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم با اشاره به اینکه واقعه طبس واقعه‌ای است که دارای مستندات و مشاهدات عینی است وبرای همه روشن و قابل درک است، از مقامات کشوری و لشکری کشور خواست: نسبت به این واقعه توجه ویژه‌ای داشته باشند و هر سال این مراسم با شکوهتر از سال‌های قبل و با حضور مقامات کشوری برگزار شود.

طالبی افزود: باید طوری مراسم این واقعه تاریخی برگزار شود که در اذهان جهانی نیز نهادینه شود.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس، گفت: تاکنون این موزه اعتبارات ملی دریافت نکرده و تنها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب و به استان تخصیص یافته و همچنین ۴ میلیارد تومان اعتبار متمم نیز از این محل دریافت و هزینه شده است.

طالبی گفت: این موزه به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از مسئولان خواستار پیگیری هستیم.

مدیر موزه استکبار ستیزی هم با تاکید بر اینکه واقعه ۵ اردیبهشت یک معجزه الهی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد، افزود: این وظیفه همگانی است که واقعه طبس را بیش از پیش بین اقشار مختلف و در سطح جهانی نهادینه کنیم.

جهان بخش با اشاره به اقدام تنبیهی سپاه و عملیات وعده صادق، گفت: وعده صادق علاوه بر اقتداری که داشت یک اتفاق ویژه هم افتاد و این بود که افکار عمومی جهان اسلام و جهان بشریت بیدار شدند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن موزه بین المللی استکبار ستیزی در طبس، گفت: هم اکنون این پروژه ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند ساخت این موزه پرهزینه و کم اثر نباشد بلامانع است، عنوان کرد: ساخت این موزه با اعتبارات قطره چکانی مقدور نیست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که درصورت تامین اعتبار ظرف مدت دو سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد