Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سدهای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر هفت سد مخزنی با ظرفیت ۶۴ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی اظهار کرد: علی رغم بارندگی‌های بهار سال جاری، در حال حاضر قریب به ۷۰ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی از بهره برداری از سد سیاهو سربیشه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ظرفیت سدهای استان به ۸۱ میلیون متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون برای احداث سد سیاهو قریب به ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

امامی با بیان اینکه سد مخزنی سیاهو در فاصله ۶۵ کیلومتری شرق شهرستان سربیشه بر روی رودخانه سیاهو قرار گرفته است، گفت: مساحت حوضه آبریز سد قریب به سه هزار و ۲۸ کیلومتر مربع است.

وی ادامه داد: این سد با هدف جلوگیری از خروج آب از کشور، کنترل سیلاب‌های فصلی، ذخیره سازی و تنظیم حدود ۶/۴ میلیون متر مکعب رواناب در راستای مشروب کردن حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب در دست اجرا است.

امامی با بیان اینکه این سد از نوع خاکی، هسته رسی با ارتفاع ۳۹ و ۳۲ متر از پی و بستر رودخانه در دست احداث است، گفت: طول و عرض تاج ۳۵۲ و ۹ متر و حجم مخزن ۴/۱۷ میلیون متر مکعب بوده که حجم آب مازاد بر ظرفیت سد از طریق مجاری آبگیر، تخلیه کننده تحتانی و سرریز شوت آزاد با سیلاب عبوری ۵۲۳ متر مکعب بر ثانیه به پایاب منتقل می‌شود.

کد خبر 4828187

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امامی آب منطقه ای خراسان جنوبی بیرجند قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر شهرکرد ایلام سیل سیستان و بلوچستان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان تعطیلی مدارس قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است؛ افزود: در این سند به عنوان فرصت به نظام پوشاک نگاه شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در این سند به تولید، مصرف کننده و حقوق مصرف کنندگان توجه شده است.

امامی افزود: در سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی، هدف گذاری شده که بیش از ۳۰ درصد از پوشاک مصرفی مردم، متصل به ویژند‌های متعهد و متخصص، بومی و ایرانی باشد. 

وی گفت: در عرصه طراحی نگاه انفعالی باید تبدیل به نگاه فعال شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است