Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۸۲۷ مدرسه از نظر ایمنی در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: باید یاد بگیریم که با زلزله زندگی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران، در گردهمایی هزار و ۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران با اشاره به مسئولیت مدیریت شهری گفت: حرکتی از سال ۹۴ آغاز کردیم و آموزش مقابله با بحران به مدیران،‌پرسنل مدارس و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت و تجهیز مدارس به کانکس امداد و نجات انجام شد؛ امروز نیز گام دوم طرح مدرسه آماده را کلید می زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش دانش آموزان و اولیای آنان برای آمادگی طرح شهرداری بوده است که نتایج آن به این شکل گزارش شده است تعداد مدارس تحت پوشش تهران ۲۸۸۸ مدرسه بوده است که از این تعداد ۸۲۶ وضعیت مخاطره غیر سازه ای با آسیب پذیری کم ۱۲۸۵ مدرسه با آسیب پذیری متوسط و ۸۲۷ مدرسه در وضعیت آسیب پذیری زیاد و قرمز قرار دارد.

او افزود: ۱۹۰۰ مدیر به صورت حضوری،  ۱۷ هزار دانش آموز ابتدایی در این میان آموزش دیده‌اند همچنین اقلام آموزشی زیادی برای آموزش در مدارس تهیه شده است که در سال ۹۶ یکی از این اقلام بهترین کتاب در حوزه مدیریت بحران کشور به خود اختصاص داد.

حناچی گفت: هر هفته یک کانکس امداد و نجات به مدارس اهدا می شود که نیز از دیگر مواردی است باید دستور کار قرار دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: در سال ۱۹۹۵ و در ۱۷ ژانویه زلزله در دنیا اتفاق افتاد این زلزله در ژاپن بوده است ۲۰ ثانیه طول کشیده است و در تاریخ ثبت زلزله های سنگین دنیا یکی از نقاط عطف بوده است چرا که ژاپنی ها باور دارند که با زلزله زندگی می‌کنند و این زلزله که در ۱۴ کیلومتری در نزدیک سواحل دریا اتفاق افتاد این احساس را به ژاپنی ها ایجاد کرد که علی رغم گذشت سالهای زیاد بعد از جنگ جهانی دوم هنوز این کشور آسیب پذیر است.

او تاکید کرد: ۶۴۰۰ کشته و ۲۵۰ هزار ساختمان در این زلزله از بین رفته و ۳۰۰ هزار نفر بی خانمان شدند. برآورد خسارت های حاصل از این زلزله ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شد شهردار آنجا خودکشی کرد این زلزله به آزمایشگاه عظیم تبدیل شد.

شهردار تهران تاکید کرد: البته در برخی حوزه‌ها ما درس گرفته‌ایم در خصوص واقعی پلاسکو تجهیزات آتش نشانی ما متفاوت است.

او اضافه کرد: مشکلات روحی و روانی از شرایط بعد از حادثه و قطع خودکار گاز،  برق و سوخت از تجربیات زلزله ژاپن است همچنین تقویت ایمنی زیرساخت ها اهمیت زیادی دارد در تهران بیش از ۷۰۰ پل اصلی داریم که دائما باید نگهداری شود تا مبادا در شرایط بحران دچار آسیب شوند.

حناچی گفت: ۱۰ درصد زلزله های ثبت شده در زمین در اطراف ژاپن بوده است و محل تلاقی ۴ گسل اصلی ژاپنی ها بزرگترین حادثه را به بازبینی زیرساخت‌های خود تبدیل کردند.

حناچی گفت: برای هر آیین‌نامه و بند های کوتاهش تعداد زیادی آدم کشته شده است تا این آیین نامه ها تدوین شده است و ما هم در کشور باید به این موضوع بپردازیم و در هر حادثه باید و نباید ها را داشته باشیم تا دیگر این اتفاق حادث نشود نباید در شرایط مانند شرایط هفته گذشته در بدیهی‌ترین موارد تلفات بدهیم.

او گفت: وقتی چنین اتفاقی افتاده باید  کدهای مختلف را تدوین کنیم. هر مانعی نمی‌تواند به حادثه تبدیل شود و همه اینها قابل پیش‌بینی است که باید این کار را انجام دهیم و وظیفه ماست.

شهردار تهران افزود: کاری که ما در آموزش در مدارس می‌کنیم به جای اینکه از زلزله بترسند بهتر است که آماده باشند و بدانند  که زلزله رخ خواهد داد و به طور قطع زلزله خواهد افتاد. باید یاد بگیریم که با زلزله زندگی کنیم و به جای ترس باید آمادگی داشته باشیم.

او یادآور شد: آموزش صحیح دانش‌آموزان آمادگی را به داخل خانواده‌ها خواهد برد و ما این مسیر را تغییر خواهیم کرد همچنین همکاری ما با آموزش و پرورش وجوه دیگری هم دارد اگر ۴ مسئله اساسی در شهر تهران بخواهیم نام ببریم به طور قطع آلودگی هوا ، پسماند و حوزه حمل و نقل عمومی توسعه آن از این مسائل عمده است شهرداران مدارس را داریم و آموزش پسماند و برخورد درست با محیط زیست را از مدارس شروع کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه امداد و نجات خودکشی زلزله مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی