Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان حقوق بشری فلسطین روز جمعه عکس‌هایی منتشر کرد که شکنجه یک زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشان می‌داد.

تصاویر منتشر شده توسط انجمن مراقبت از زندانیان و حقوق بشر الضمیر (یک سازمان غیردولتی)، نشان دهنده آثار کبودی و ضرب و شتم روی بدن «ولید حناشه» اسیر اهل رام الله در کرانه باختری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تصاویر، آثار کبودی‌ها در سراسر بدن حناتشه بویژه روی پاها و ساق و ران او  و ورم در جاهای مختلف بدنش را به وضوح نشان می‌دهد.

«سحر فرانسیس» مدیر انجمن الضمیر گفت که او در جریان کار حقوقی خود  این تصاویر را با هدف مستندسازی موارد شکنجه در زندان‌های اسرائیل به دست آورده است.

این مسئول فلسطینی افزود: «طبق استانداردهای بین‌المللی مورد استفاده در مستند سازی موارد شکنجه ما دادگاه رژیم اشغالگر را مجبور کردیم که اجازه گرفتن عکس را بدهد».

وی گفت: «حناتشه تحت شکنجه‌های مختلفی از جمله  ضرب و شتم  و شکنجه‌های روانی قرار گرفته است، شکنجه‌هایی که بسیاری از اسرای فلسطینی در معرض آن قرار دارند».

فرانسیس تاکید کرد: «عکس‌ها یکی از شواهد و اسناد مهم به منظور وادار کردن مسئولان رژیم اشغالگر به پاسخگویی نسبت به عمل شکنجه است».

وی افزود: «ما به دنبال این هستیم که در سطح داخلی و  همچنین بین المللی تحقیقات مربوط به جنایات شکنجه و تخلفات علیه اسرا را باز کنیم».

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۹ طی حکمی شکنجه زندانیان را برای مواضع ضروری به رسمیت شناخت.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون شکنجه را به گونه‌ای تنظیم کرده است که ابهامات زیادی در آن وجود دارد و بدین ترتیب بازجوهای شین بت و سازمان اطلاعات نظامی آن بتوانند با اطمینان از عدم تعقیب، از روش‌های غیرانسانی در رفتار با اسرای فلسطینی استفاده کنند.

بازداشت‌های طولانی مدت، ضرب و شتم، شکنجه یک عضو خانواده در برابر چشم دیگر اعضا، شوک‌های الکتریکی، تهدیدها و فشارهای شدید روانی که برخی اوقات منجر به شهادت اسرای فلسطینی می‌شود جزو روش‌های معمول در فهرست شکنجه‌های مورد علاقه بازجویان صهیونیست است. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی شکنجه اسیر فلسطینی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از شبکه فلسطیون الیوم، دفتر رسانه ای دولتی در غزه به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» با صدور بیانیه ای افزود: رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، بیش از پنج هزار نفر از ساکنان این منطقه را دستگیر و زندانی کرده است.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه از تمامی رسانه های فلسطینی، عربی و بین المللی خواست تا موضوع اسیران و بازداشتی های داخل زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل را برجسته کنند.

این دفتر، از جامعه بین المللی خواست که مسوولیت های اخلاقی، انسانی و قانونی خود را برعهده بگیرد.

همچنین از جامعه بین‌المللی مطالبه کرد که برای محافظت از اسیران فلسطینی که در سایه وجود یک رژیم اشغالگر نژادپرست که ضمن نفرت از همه فلسطینیان، آنان را در معرض شکنجه و تخلفات آشکار قرار می‌دهد، به صورت فوری مداخله کند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهیم که تمام تلاش خود را برای آزادی فوری همه اسیران فلسطینی به‌ ویژه اسیران بیمار و همه اسیران زن و مرد که در شرایط سخت قرار دارند و انواع شکنجه‌ها علیه آنها اعمال می شود، به کار گیرند.

فلسطینیان از سال ۱۹۷۴ هر ساله روز ۱۷ آوریل که در آن زمان «محمود بکر حجازی»‌ نخستین اسیر فلسطینی در چهارچوب اولین طرح تبادل اسرا میان فلسطین و رژیم اسرائیل از زندان های این رژیم آزاد شد را به عنوان «روز اسیر» گرامی می دارند. آنها با برگزاری برنامه های مختلف بر آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل تاکید می کنند.

به همین مناسبت، سازمان امور اسیران و آزادگان فلسطین دیروز از آغاز برگزاری مراسم ها و برنامه های روز اسیر که امسال با محوریت اسرای غزه با هدف آشنا کردن جهانیان با شکنجه های رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی برگزار می شود، خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه