Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-حاجی میرزایی گفت:۳۰ درصد مدارس پایتخت نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد و در این مسیر دست خود را به سمت شهرداری‌ها دراز می‌کنیم.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش گام دوم طرح مدارس آماده گفت: همه جوامع از حیث بروز حوادث طبیعی شرایط متنوعی دارند و کسب آمادگی یک اقدام عاقلانه و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران یک کشور با ریسک بالا در بروز حوادث طبیعی است و سازمان ملل دو موضوع ریسک در معرض و ریسک آسیب پذیر بودن را مورد توجه قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما در حوزه ریسک آسیب پذیری جزء کشوری‌هایی هستیم که باید مورد توجه قرار گیریم.

حاجی میرزایی ادامه داد: ما می‌کوشیم که غافلگیری را به آمادگی تبدیل کنیم و اقدام عاقلانه این است که آمادگی در مقابل مخاطرات را افزایش دهیم.

وی افزود: اقدام آموزش پرورش و شهرداری تهران را در مسیر افزایش توانمندی‌های جامعه می‌دانیم تا به وسیله آن تاب‌آوری جامعه افزایش یابد.

حاجی میرزایی بیان کرد: اولویت با دانش آموزان است و یادگیری پایانی ندارد و همه ما نیازمند کسب آمادگی همراه با دانش هستیم و اگر در یادگیری اخلالی ایجاد شود، خود را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: وقتی فردی از سنین نوجوانی آموزش می‌بیند تا آخر عمر بیمه می‌شود و باید بدانیم دانش آموزان در تغییر نگرش خانواده تأثیرگذار هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان دارد و وظیفه شاخص این نهاد همسویی اولیا و مدارس است.

حاجی میرزایی بیان کرد: ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که با احتساب خانواده آن‌ها می‌بینیم که یک خیل عظیم در حوزه آموزش حضور دارند.

او ادامه داد: اعتقادم این است هیچ رسانه‌ای در کشور به اندازه آموزش و پرورش فراگیری و عمق تاثیر ندارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما با یک عمق آموزش رو به رو هستیم و در۹ ماه می‌توانیم اهداف آموزشی خود را به درستی پیش ببریم.

حاجی میرزایی بیان کرد: مدارس یک محیط خطیر در جامعه هستند و باید بدانیم ایران اولویت خود را به دانش آموزان و آینده سازان فردای کشور داده است.

وی افزود: با توجه به تراکم زیاد جمعیت در مدارس، در زمان وقوع حوادث مصونیت مدارس از اوجب واجبات است.

او ادامه داد: نکته دیگر که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده این است که هرچه بتوانیم پیوند مدارس و جامعه را بیشتر کنیم، جامعه‌ای شاداب‌تر و پویا تری داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در برنامه خود اعلام کردیم که بین مدارس و خانواده نباید دیوار وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی بیان کرد: مدرسه پویا، مدرسه‌ای است که با محیط پیرامون خود ارتباط موثر داشته باشد.

او ادامه داد: ۳۰ درصد مدارس پایتخت نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد و در این مسیر دست خود را به سمت شهرداری‌ها دراز می‌کنیم و باید بدانیم مدرسه‌ای که ایمن است، می‌تواند منجر به ایمنی خانواده و محله شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مدارس ، وزیر آموزش و پرورش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!

معاون شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی و احتمال آغاز فعالیت مدارس از شهریورماه در سال‌های آینده توضیحاتی داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

با وجود تجربه شکست‌خورده دهه 70 برای آغاز سال تحصیلی از اول شهریورماه، یک‌بار دیگر این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است!

پیش از این بازگشایی مدارس از شهریور منجر به نارضایتی والدین و حتی کاهش میزان یادگیری دانش‌آموزان به دلیل گرمای هوا شده بود، در نهایت مجلس شورای اسلامی سال 76 به موضوع ورود و با قانون‌گذاری زمان آغاز سال تحصیلی را از اول مهر ماه تعیین کرد.

هم‌اکنون پرونده این موضوع یکبار دیگر باز شده است اما باید به این نکته مهم دقت کرد که بازگشایی مدارس تمام کشور از اول شهریور ماه قطعاً باعث ایجاد مشکلاتی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان و در نهایت نارضایتی آنها خواهد شد از این رو در صورت تصویب باید آن را برای مناطق خاصی از کشور اجراکرد.

در همین ارتباط موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغیر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: موضوع تقویم آموزشی مدارس سال‌هاست که مطرح بوده و اقلیم‌های مختلف در کشور با تفاوت دمای بسیار، بازنگری در تقویم آموزشی مدارس را مطرح کرده است.

وی افزود: سال 76 مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، زمان بازگشایی مدارس سراسر کشور را اول مهر، پایان سال تحصیلی را پایان اردیبهشت و زمان برگزاری امتحانات را خرداد ماه تعیین کرد و وزارت آموزش و پرورش مکلف به رعایت مصوبه مجلس به عنوان قانون کشور است.

کفاش ادامه داد: اخیراً 27 نفر از نمایندگان مجلس، طرحی را برای مدیریت زمان آموزش و تغییر تقویم آموزشی در کشور ارائه کرده‌اند، این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

مهر امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مهر 1403 زمان آغاز سال تحصیلی از اول شهریور است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

کفاش در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است در سال‌های آینده زمان آغاز سال تحصیلی تغییر کند و به شهریور منتقل شود»، ادامه داد: آغاز سال تحصیلی از شهریور در قالب چارچوبی است که شورای عالی آموزش و پرورش باید آن را تصویب کند و این احتمال وجود دارد که سال تحصیلی زودتر آغاز شود.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره اینکه «آغاز سال تحصیلی از مهر ماه به عنوان یک نوستالژی در اذهان شهروندان حک شده است، علاوه بر این تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ممکن است خانواده‌ها را دچار مشکل کند»، گفت: تغییر تقویم آموزشی به دلیل اقلیم‌های متفاوت در کشور مطالبه آموزش و پرورش است از سوی دیگر سال‌هاست شهروندان زمان آغاز سال تحصیلی را از مهر ماه می‌دانند، این موضوعات در تصمیم گیری و تدوین چارچوب‌ها مدنظر خواهد بود و با در نظر گرفتن تمام مسائل به دنبال شناور بودن زمان آغاز سال تحصیلی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان