Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمدحسین احمد پور مجری طرح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: درشرایط عادی میزان مصرف آب در بخش کشاورزی قم سالانه حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب است که در گام نخست اجرای طرح تغییر الگوی کشت باید این میزان به ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد.

مجری طرح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: اجرای طرح تغییر الگوی کشت درقم علاوه برکاهش میزان مصرف آب، اهداف مهم دیگری را نیز دنبال می‌کند که ازجمله آن‌ها، فراهم شدن شرایط تولید حداقل ۵۰ درصد علوفه موردنیاز دامداری‌های استان درمزارع کشاورزی داخل قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدپور افزود: این میزان کاهش مصرف آب دربخش کشاورزی بسیار چشمگیر است و نقش موثری در حفظ منابع آبی زیرزمینی استان و تقویت حجم سفره‌ها، خواهد داشت.

 مجری طرح الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: هدف دیگر اجرای طرح الگوی کشت درقم، تلاش برای پایداری محیط زیست استان است، ما در این طرح به دنبال آن هستیم که سطح زیر کشت استان را با مدیریت حجم مصرف آب و سایر نهاده‌ها حفظ کرده و با تقویت پوشش گیاهی از بلند شدن گردوخاک در اثر افزایش بیابان‌ها جلوگیری کنیم.

احمد پور گفت: قم یکی از قطب‌های دامپروری کشور است و تولید علوفه موردنیاز دامپروری‌ها در داخل استان، نقش مهمی در کاهش هزینه فعالان این حوزه و رونق یافتن بیش‌ازپیش آن خواهد داشت.

او ادامه داد: همچنین دراین طرح ارتقا درآمد پایدارکشاورزان قمی و حفظ اشتغال موجود در بخش کشاورزی استان را با استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح الگوی کشت جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: عملکرد حمل و نقل بین المللی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، با رشد ۲۲۰ درصدی در شاخص تناژ بارگیری صادراتی و افزایش ۶۳ درصدی در شاخص تناژ وارداتی همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارهای صادراتی ۱۳۲ هزار و ۷۰۷ تن بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۸۱ هزار و ۶۱۸ تن، رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می دهد.

صفری میزان بارهای وارداتی در سال گذشته را ۳۵ هزار و ۸۶۰ تن اعلام کرد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان ۱۱ هزار و ۲۱۶ تن، رشد ۶۳ درصدی دارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب خاطرنشان کرد: عمده محمولات صادراتی از مبادی ایستگاه های راه آهن (قروه، خرمدره، بناب و زنجان) با بارگیری شمش فولادی و میلگرد، خاک سیلیس، کلاف آهنی، انواع مواد اولیه و خرما به کشور ترکیه و خاک روی، عمده محموله وارداتی از ترکیه است.

صفری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با پیگیری ها و اقدامات متعدد فنی- بازرگانی، با مشارکت شرکت های فورواردر فعال حمل، این رویه ادامه دار است اظهار امیدواری کرد: شاهد تداوم رشد عملکردی در هر دو حوزه حمل داخلی و بین المللی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود