Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران آموزش و پرورش و همینطور استانداران برگزار شد، اظهار داشت: شورا‌های آموزش و پرورش در شهرها، مناطق و استان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قانون شورا‌ها در سال ۱۳۷۲ به تصویب رسیده و به حق، یک قانون بسیار مترقی، مهم و تأثیرگذار است که می‌تواند مشارکت گسترده‌ای را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با افزایش مشارکت جامعه در امور آموزش و پرورش شاهد هم‌افزایی و افزایش ظرفیت‌های منطقه‌ای هستیم و می‌تواند در پیشبرد اهداف اصلی ما کمک کند.

حاجی‌میرزایی یادآور شد: توسعه فضا‌های آموزشی، حمایت از کودکان نیازمند و تقویت تحصیلات آن‌ها و همینطور توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از ظرفیت‌های قانون شورا‌های آموزش وپرورش است.

وی خاطرنشان کرد: این قانون علی‌رغم دستاورد‌های بزرگی که داشته است، ولی بخشی از آن معطل مانده که باید برای بهره‌گیری از مزایای آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: توسعه مشارکت‌ها و اجرای دقیق این قانون یک امر راهبردی است و تقسیم کار باید صورت بگیرد و این تقسیم کار باعث شده است که از یکدیگر جدا شویم، ولی در نهایت موجب دستیابی به موفقیت‌های پایدار می‌شود.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: تمام اهداف مشترک ما در حوزه توسعه می‌تواند در ذیل قانون شورا‌ها قرار بگیرد و این موضوع موجب می‌شود وحدت نظری در بین تمامی صاحبان نظر و ارگان‌های مختلف داشته باشیم و نهایتا به توسعه پایدار برسیم.

وی با تأکید بر اینکه رکن اصلی تحول، انسان‌ها هستند، گفت: قطعا انسان‌ها همان گونه عمل می‌کنند که به آن‌ها یاد داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: توسعه، کانون اصلی تحولات پایدار است و هر چقدر کمیت و کیفیت جامعه تحول پیدا کند مابقی دستگاه‌ها هم تحول یافته‌تر می‌شود.

حاجی‌میرزایی یادآور شد: وقتی ما از یادگیری و مشارکت صحبت می‌کنیم در جستجوی یک چشم‌انداز مشترک هستیم و هیچ تحول پایداری در جامعه شکل نمی‌گیرد مگر اینکه در جریان یادگیری جامعه، تحول ایجاد شود و نقطه اتصال جامعه یادگیری است.

وی گفت: آموزش و پرورش باید از لاک خود بیرون بیاید و با مسائل روز جامعه پیوند بخورد؛ دانش‌آموزان باید با نوآوری‌ها بیشتر آشنا شوند تا خلاقیت آن‌ها شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: باید فضایی ایجاد شود که همه دانش‌آموزان بتوانند در دوران تحصیل فن یا مهارتی را که به جامعه مرتبط است، فرا بگیرند و این یکی از مأموریت‌های مهم و مفهومی است که رهبر معظم انقلاب و هم ریاست جمهوری نسبت به آن تاکید دارند.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش پرورش باید بر اساس قانون، اجرایی شود و ما در ۷۰ سال گذشته برنامه‌های مختلفی را در آموزش و پرورش اجرایی کردیم که می‌توان گفت تأثیر به سزایی نداشته است چرا که هم اکنون به دنبال اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم و نهایتا ما باید از لاک خودمان بیرون بیاییم و ارتباطات خود را با بخش‌های اجتماعی عمیق‌تر و کاراتر کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بازیار صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه رشته‌های هنرستانی با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام آموزش و پرورش توسط استاندار گفت: رئیس شورای آموزش و پرورش استان با این اقدام دقیق و حساب شده زمینه و مسیر قانونی استفاده حداکثری از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را فراهم کرده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه حوزه انرژی از دستگاه تعلیم و تربیت استان در سنوات گذشته گفت: در راستای اجرایی سازی بند ۶ مصوبات هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با هدف بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی در جهت توسعه رشته‌ها و آموزش‌های هنرستانی و فنی و حرفه ای مقرر شد کارگروه اجرایی سازی این مصوبات گام‌های عملی خود را در جلسه آتی شورای آموزش و پرورش گزارش کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اشاره به لزوم توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر برای تربیت نیروی ماهر و تکنسین برای حرفه‌ها و مشاغل در استان تاکید کرد: برای ورود بخش خصوصی و غیردولتی در زمینه تسهیل فرآیند آموزش‌های فنی و مهارتی برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

کد خبر 6086141

دیگر خبرها

  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد