Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار کرد: با دریافت اطلاعات واصله در پی شکایت سه نفر از شهروندان مازندرانی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به صفحات اینستاگرام و ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه و برداشت از حساب بانکی، موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی صورت گرفته، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت لیکن در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم پس از شروع به فعالیت مجرمانه در جهت عدم شناسایی از محل زندگی خود که یکی از شهرهای شمالی بود تهران متواری شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های تهران مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی مرجع قضائی نامبرده دستگیر شد و از محل اختفای وی ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۶۴۴ عدد اطلاعات و رمز کارت بانکی شهروندان کشف و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا بیان داشت: متهم در تحقیقات عنوان داشت ابتدا با شناسایی صفحات مربوط به دختران که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای فالوور بالایی بوده و در زمینه آشپزی، خانه داری، زوجین، تبلیغ لباس‌های دخترانه فعالیت می‌کردند، اقدام به هک صفحات اینستاگرام شخصی آنها کرده و سپس با ارسال پیام خرید جزوه از جانب مالکان صفحات هک شده به فالوورهای آنان و ارسال لینک درگاه فیشینگ اطلاعات حساب بانکی اشخاص را به سرقت می برده است.

سرهنگ مصطفی گفت: متهم در ادامه اعترافاتش اقرار کرد که با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی اقدام به انتقال وجوه از حساب مالباختگان به کارت‌هایی که در اختیار داشته می کرده است، با تکمیل تحقیقات، متهم جهت سیر مراحل قانونی ضمن معرفی به دادسرا، روانه زندان شد.

این مقام مسئول بیان داشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی قبل از استفاده از اپلیکیشن‌ها بایستی نحوه ارتقا امنیت آنها را یاد بگیرند تا طعمه مجرمان و کلاهبرداران سایبری نشوند. همچنین کاربران محترم در زمان دریافت پیامی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر واریز وجه، حتماً قبل از هرگونه انتقال وجه و یا ارائه اطلاعات و رمز بانکی با مالک صفحه یا اکانت هماهنگی لازم را به عمل آورند.

کد خبر 4828352

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا مصطفی نوروزی کلاهبرداری اینترنتی شهرداری تهران شورای شهر تهران قاسم سلیمانی وزارت آموزش و پرورش دستگیری سارق شهر تهران سقوط هواپیما سقوط هواپیمای اوکراینی محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی مترو آلودگی صوتی پزشکی قانونی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

 

به گزارش تابناک، سرهنگ  فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری منجر به قتل مردی میانسال در کوه‌های اطراف یکی از روستاهای فسا، تیم پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد 2 برادر که در مناطق کوهستانی بوده‌اند و پدرشان نیز در همان اطراف مشغول چرای گوسفندان بوده است به علت اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده و متهم با اسلحه شکاری برادر خود را مجروح که به علت شدت جراحت بلافاصله فوت می‌کند.

این مقام انتظامی به کشف اسلحه در اطراف صحنه جرم اشاره کرد و افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم که پس از قتل متواری شده بود آغاز کردند.

آراوند با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده، قاتل که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را تسلیم قانون کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا به شهروندان توصیه کرد: احیای فرهنگ کدخدامنشی و میانجیگری در رفع اختلافات اعضای خانواده و یا سایر افراد، یکی از آموزه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که در جلوگیری از حوادث تاسف بار مشابه موثر است.

دیگر خبرها

  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کشف ۶ فقره سرقت در یزد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر