Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:52:34 GMT

کشور تا پایان هفته بارانی است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۹۹۰۳

به گفته نقشینه، با ورود سه سامانه بارشی به کشور، این هفته بیشتر نقاط کشور بارانی خواهد بود.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و نقاطی از ایلام قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس درباره وضعیت جوی فردا ادامه داد: با ادامه فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور به جز استان سیستان و بلوچستان‌ها بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند. فعالیت این سامانه در جنوب کشور با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود. همچنین در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف است.

نقشینه گفت: در روز دوشنبه، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق بارش باران و برف خواهد داشت. همچنین در جنوب و جنوب شرق (استان سیستان وبلوچستان) بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: دو روز آتی، غرب دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

نقشینه درباره وضعیت جوی سیستان وبلوچستان گفت: امروز و فردا در این استان بارش نداریم، اما در سه روز آینده، وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز، دوشنبه و جمعه با ورود سامانه‌های بارشی جدید، تا پایان هفته کشور بارانی خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در بعضی ساعات بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت. همچنین برای فردا آسمان تهران برفی می‌شود.

این کارشناس درباره گرم‌ترین و سردترین مرکز استان اظهار کرد: بجنورد و مشهد با دمای منفی شش درجه سردترین و بندرعباس با دمای مثبت ۲۳ درجه گرم‌ترین مرکز استان‌ها بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کشور پایان هفته بارانی مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در کرمان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از امروز بعدازظهر تا اواخر روز جمعه با فعالیت سامانه بارشی، رخداد ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق موردانتظار است.

محمدامین دریافر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در کرمان، اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز پنج شنبه نهم فروردین، در برخی مناطق جنوبی وزش باد و گردوخاک را خواهیم داشت.

وی افزود: از امروز بعدازظهر تا اواخر روز جمعه با فعالیت سامانه بارشی، رخداد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات و وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق شمالی و غربی استان مورد انتظار است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها فردا در مناطق مرکزی و جنوب غربی خواهد بود، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

وی ادامه داد: روز جمعه با وزش باد نسبتاً شدید در نوار شرقی استان، خیزش گرد و خاک و افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق مورد انتظار است.

دریافر با بیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه جوی نسبتاً آرام و پایدار در اغلب مناطق را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: روز جمعه و صبح شنبه کاهش دما را خواهیم داشت؛ لذا احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در برخی مناطق شمال و شمال غرب وجود دارد.

کد خبر 739921

دیگر خبرها

  • استمرار ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در کرمان
  • آسمان ایران یک هفته کمی استراحت می کند!
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین / بارش برف و باران و مه در چالوس
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین / ترافیک سنگین در چالوس و هراز
  • پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای آینده؛ هوا تا کی بارانی می‌ماند؟
  • هوا تا کی بارانی می‌ماند؟
  • بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد
  • بارش‌ها تا پایان هفته همچنان ادامه دارد
  • تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته در کشور