Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دانشجویان دانشگاه ایلام گفت: مسئولان دانشگاه ایلام به یکباره و بدون اطلاع‌رسانی قبلی به دانشجویان، تصمیم به عدم عقد قرارداد با سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی برای ترم تحصیلی جدید گرفته‌اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: متاسفانه اخیرا در دانشگاه ایلام شاهد هستیم همانقدر که دروس دانشگاه و سیستم آموزشی منشأ غربی دارد، تصمیم گیری‌های مدیریتی دانشگاه نیز منشأ لیبرالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به عنوان نمونه در دانشگاه ایلام در حیطه مسائل صنفی بیشتر صرفه اقتصادی آن، مد نظر است نه اثر اجتماعی و فرهنگی. به طور مثال، عدم واگذاری ناگهانی خوابگاه به دانشجویان سنواتی و شبانه علیرغم وجود ظرفیت در خوابگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی در نهایت ایجاد نظم به عنوان تنها دلیل آن مطرح شد، در حالی که مسائل عدیده گریبانگیر دانشجویان دیده نشد، خوابگاه‌های خودگردان بعد از چند هفته تعطیل شدند و دانشجویان سرگردان و بلاتکلیف بودند، این مسئله، جدای از آسیب‌های اجتماعی بروز یافته حاصل این نوع تصمیم‌ها است که از ذکر نمونه‌های عینی آن معذورم.
این دانشجوی دانشگاه ایلام اضافه کرد: اخیرا تصمیم دیگری در دانشگاه ایلام مطرح است که به مراتب برای دانشجویان نگران کننده‌تر است. عدم عقد قرارداد با سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان برای ترم جدید، تصمیمی است که اخیرا مسئولان دانشگاه گرفته اند، هر چند مطمئن نیستیم مسئولان تا چه حد خواستار اجرای آن هستند. اما به هر حال این طرح ایراداتی دارد و برای کاهش هزینه‌ها می‌توان تمهیدات دیگری اندیشید نه اینکه قراردادی با سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان منعقد نکرد!

وی ادامه داد: اولین دلیل، مسئله سیستم مالی هزینه کرد برای اتوبوس‌ها است. بسیاری از دانشجویان که هرگز از اتوبوس‌ها استفاده نکرده اند برای تسویه حساب خدمات دانشگاه این هزینه را باید بپردازند، که این مشکل را دانشگاه می‌تواند با تعریف درخواست استفاده از سرویس مثلا به عنوان یک واحد درسی در هنگام انتخاب واحد از دانشجو‌ها اخذ کرده و به قراردادن باجه در ایستگاه اتوبوس‌ها به صورت الکترونیک ارائه خدمت کند.
این دانشجوی دانشگاه ایلام افزود: دومین دلیل، استفاده دانشجویان دانشگاه‌های دیگر از سرویس دانشگاه ایلام است که آن نیز به گونه‌ای دیگر قابل برخورد است نه حذف صورت مسئله! دانشگاه می‌تواند با رایزنی با سایر دانشگاه‌ها و عقد قرارداد و تفاهم نامه مشکل را حل کند. باید توجه داشت که در صورت نبودن سرویس در دانشگاه ایلام، دانشجویان نیز از سیستم ایاب ذهاب دانشگاه‌های دیگر مثل علوم پزشکی استفاده خواهند کرد که خود محل آسیب دیگری است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از معضلاتی که دانشجویان در این زمینه با آن درگیرند این است که در صورت وقوع سانحه، ساز و کار مشخصی برای پیگیری دعوا و شکایات وجود ندارد و راننده‌های سرویس دانشگاه از مسئولیت ناپذیری نهاد‌ها ناراضی هستند. به علت کمبود سرویس‌های دانشگاه، اتوبوس‌های فعال در این سرویس مجبورند بیش از ظرفیت مجاز مسافر سوار کنند که خود عامل بروز حادثه است و اتفاقا نیاز است به تعداد این سرویس‌ها افزوده شود، ولی متاسفانه بالعکس مسئولان در صدد حذف آن‌ها هستند.
وی ادامه داد: دلیل دیگر نیز هزینه‌ای است که به جهت حمل و نقل دانشجویان از خوابگاه به دانشگاه و بالعکس پرداخت می‌شود که برای دانشگاه خوشایند است، این در حالی است که دانشگاه ایلام در دامنه کوه قرار دارد و مسیر رفت و آمد دانشجویان پسر سنگلاخی است و این مسیر در شرایط بارندگی غیر قابل عبور است. همچنین، بین خوابگاه پسران و دانشگاه کانالی به عمق و عرض ۲ متر وجود دارد که پل‌های روی این کانال نیز طی هفته‌های اخیر برداشته شده است.
این دانشجوی دانشگاه ایلام یادآور شد: در صورت اجرای طرح عدم انعقاد قرارداد با سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی، اختلالاتی برای دانشجویان ایجاد می‌شود که از جمله آن می‌توان به ایجاد ترافیک و اختلالات رفت و آمدی در ورودی دانشگاه و بالا رفتن هزینه‌های تحصیل در شرایط مشکلات معیشتی و مشخص و منظم نبودن ساعات حضور اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها و بروز بی نظمی در رفت و آمد دانشجویان و حضور به موقع در کلاس‌های درس و همچنین سوء استفاده افراد و امکان حضور هر کس غیر از دانشجویان، کارکنان و اساتید در سرویس‌ها (در نظر بگیرید یک توزیع کننده مخدر از این فرصت سوء استفاده کند! و این خود مسبب بروز فاجعه‌هایی برای دانشجویان می‌شود) اشاره کرد.
وی ابراز کرد: همچنین، فشار روانی این اقدام، خاصه با توجه به نرخ کرایه‌ای که پیشنهاد شده و محدود شدن ایستگاه سرویس‌ها و ساعات سرویس دهی، برای دانشجو‌ها خوشایند نیست، به نظر می‌رسد این تصمیم همچون گران شدن یکباره قیمت بنزین به طور ناگهانی به دانشجویان اعلام شود و یکباره اجرایی شود. علاوه بر این، راننده‌های اتوبوس همانگونه که تعهدی به دانشگاه نخواهند داشت، نسبت به اعمال و رفتار دانشجویان هم تعهدی نخواهند داشت و اگر شخصی خارج از دانشگاه در صدد ایجاد مزاحمت باشد، راهی برای پیگیری دانشجویان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه ایلام سرویس دانشجویی کرایه اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی