Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاخبار، عربستان به بهانه «توافق ریاض» به دنبال بازسازی ساختار شبه نظامیان ائتلاف و اعزام آنها به سمت جبهه‌های شمال یمن است. به نظر می‌رسد که این ترتیب و تدارکات زمینه‌سازی برای تشدید تنشی جدید در سال ۲۰۲۰  باشد که نشانه‌های آن از روز گذشته با حمله به جبهه «نهم» که نیروهای صنعاء آن را سرنگون کردند، آشکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به رغم خوش‌بینی بیش از حد «مارتین گریفیتس»، فرستاده سازمان ملل در امور یمن  در جلسه شورای امنیت اما به نظر می‌رسد که اوضاع در این کشور به سمت جنگ و نبردی پیش می‌رود که توسط عربستان و متحدانش از دو ماه پیش طراحی شده است. 

 داده‌های عملی نشان از افول نشانه‌های صلح دارد و نسبت به نابودی شدید تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر برای پایان دادن به جنگ هشدار می‌دهد، چرا که عربستان سعودی در آستانه پنج سالگی حمله و محاصره دوباره، به تدارک در جبهه‌های مختلف به منظور آمادگی برای تنشی جدید در سال ۲۰۲۰ پس از چند ماه آرامش نسبی گرایش دارد. 

عربستان برای تقویت تدارکات خود در جبهه‌های مختلف از توافق ریاض سوء استفاده کرده و شبه‌نظامیان در عدن و ابین و شبوه را به جبهه‌های البیضاء، مکیراس، عقبه ثره و الضالع برای مقابله با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گسیل کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عربستان یمن توافق ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی رضا عنایتی با اشاره به آغاز سفر عمره گزاران ایرانی به عربستان  بعد از چندین سال وقفه اظهار کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در اسفندماه ۱۴۰۱  میان وزیران خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافق‌نامه ذکر کرد که در چارچوب آن اکنون از شهروندان ایرانی برای ادای عمره در عربستان استقبال می‌شود.

عنایتی در این ارتباط افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای سفر عمره پایان خواهد یافت، به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره تعداد حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟