Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با انتقاد شدید از تورم بالای اقلام خوراکی در استان، گفت: تورم 56 درصدی اقلام خوراکی در استان، به‌ویژه در بحث میوه و تره بار اصلا قابل قبول نیست و یا تعزیرات یا بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه قصور دارند که باید تعیین تکلیف شود.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (28 دی) شورای برنامه ریزی استان با انتقاد شدید از وضعیت نظارت بر بازار اقلام خوراکی، به ویژه بازار میوه و تره بار و خشکبار در استان گفت: نرخ تورم اقلام خوراکی در استان 56 درصد بوده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از مردم از این وضعیت گلایه مندند و در یک مورد اعلام کردند که گوجه فرنگی را از وانتی‌ها کیلویی 3800 تومان می‌خرند و همان گوجه را چند قدم آنطرف‌تر در مغازه 8500 می خرند و این تفاوت قیمت حدود پنج هزار تومانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: برخی مردم هم گلایه دارند که جمعه‌ها که با شماره 124 تماس می‌گیرند روی پیغامگیر است، مگر می‌شود این مرکز حساس جمعه‌ها تعطیل باشد.

استاندار کرمانشاه با تعیین ضرب العجل یک هفته ای پیرامون رسیدگی به این وضعیت، گفت: این میزان تورم بالا و این تفاوت عجیب قیمت‌ها نشان می‌دهد یا بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت قصور داشته و یا تعزیرات کوتاهی کرده و باید تکلیف این وضعیت مشخص شود.

بازوند از قیمت بالای اقامت هتل‌ها و غذای رستورانهای استان هم به شدت انتقاد کرد و افزود: اینکه غذا در رستورانی پُرسی 130 هزار تومان باشد چه خبر است، کجا چنین وضعیتی است. در بحث قیمت هتل هم از همین استان همدان قیمت هتل های ما 20 درصد بالاتر است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد تنظیم بازار در هفته جاری گفت: باید در همین هفته طرحی برای کاهش نرخ تورم این اقلام ارائه شود، چون به هیچ عنوان این وضعیت را نمی شود تحمل کرد.

وی از مدیرکل تعزیرات استان هم خواست تا نسبت به بررسی، کنترل و برخورد قانونی با تورم مواد خوارکی و بویژه گرانی میوه و تره بار اقدام جدی و عاجل داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اختصاص 120 میلیارد تومان پول نقد از محل سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: این پول هم اکنون در خزانه است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونت عمرانی باید با هماهنگی دستگاه های زیربط هرچه سریعتر برای جذب این اعتبار اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی دهه مبارک فجر دستگاه ها باید با همکاری فرمانداری ها هرچه سریعتر پروژه های قابل افتتاح خود را اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین در این جلسه از اداره کل میراث فرهنگی خواست با توجه به نزدیکی عید نوروز و فرصت دو ماهه تا عید، مکان هایی جهت فروش صنایع دستی به مسافران نوروزی تهیه کند تا صنعتگران بتوانند صنایع دستی خود را در این مکان ها ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هوشنگ بازوند شورای برنامه ریزی استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول