Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جلوخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی این شهرستان در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ اقدام به تست ۱۲ هزار و ۸۹۳ رأس گاو و گوساله برای تشخیص بیماری سل و ۸ هزار و ۵۶۹ رأس خونگیری برای تشخیص بیماری بروسلوز کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قزوین از جمله مناطق مهم در زمینه تولید فرآورده‌های دامی در سطح کشور است و تراکم زیاد دام در منطقه و نقل و انتقال غیرقانونی دام کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک در این منطقه را دشوارتر می‌سازد، گفت: بر این اساس این اداره در طول سال اقدام به انجام تست‌های سل و بروسلوز طبق برنامه زمانی تدوین شده در سطح دامداری‌های صنعتی این شهرستان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوخانی در خصوص روش‌های پیشگیری سل و بروسلوز نیز گفت: این دو بیماری از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلوده و حذف دام‌های مبتلا، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان می‌توان با این بیماری‌ها مبارزه کرد.

کد خبر 4828481

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی قزوین واکسیناسیون قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر شهرکرد ایلام سیل سیستان و بلوچستان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین