Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پرورش ماهی قزل آلا پس از برداشت برنج و رتون  دراراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد و گفت: یک واحد پرورش ماهی قزل آلا در قفس در منطقه دشت سر روستای رستمدار محله در یک دوره پرورش بعد از برداشت برنج و رتون ۲۵ تن ماهی قرل آلا پرورش داده و کسب درآمد ۶ میلیارر ریالی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کشاورز پیشرو در این عرصه ۲ هکتاری در فصل بهار دو هفته پس از نشاء برنج، اقدام به رهاسازی ۵۰۰ قطعه جوجه اردک کرده و پس از برداشت برنج، در حالی که زمین بسیار مستعد پرورش رتون است، این عملیات را با مؤفقیت و با مصرف کمترین میزان کود و سموم شیمیایی انجام می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: پس از برداشت رتون نیز در ماه آبان با آب بستن زمین شالیزاری به عمق بیش از ۱.۵ متر، اقدام به رهاسازی ۳۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در قفس به اوزان ۸۰ الی ۱۰۰ گرم کرده است.

او افزود: در یک دوره ۴ تا ۵ ماهه، ماهی پرورش داده شده در قفس را در وزن‌های بیش از ۷۰۰ گرم برداشت می‌کنند و به طور مستقیم به فروش می‌رساند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی ماهی قزل آلا برداشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان را در دستور کار داریم، اظهار داشت: در یک‌ماهه اول سال جاری ۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و ۲۰ تن‌ماهی زنده قزل‌آلا از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات یک‌ماهه اول سال جاری، اظهار کرد: فروردین‌ماه سال جاری ۲۴۱ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام، ۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و ۲۰ تن‌ماهی زنده قزل‌آلا از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی در استان را از اهداف دامپزشکی عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه در لرستان شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی فراهم شده است، به دنبال توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم.

زبردست، گفت: در حال حاضر ۹ واحد تکثیر، ۳۷۹ واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و ۲۸ مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در استان فعال است.

کد خبر 6082177

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • استفاده از آب چاهک برای پرورش ماهی در نیمروز
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار