Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@15:17:31 GMT

بهره برداری از ۱۱ پروژه آب و فاضلاب کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۰۹۰

بهره برداری از ۱۱ پروژه آب و فاضلاب کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دهه فجر امسال 11 پروژه آب و فاضلاب شهری با اعتبار 143 میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، مهندس محمدحسین محمدی اظهار کرد: 4 مورد از این پروژه ها مربوط به بخش آب با اعتبار 41 میلیارد ریال و 7 پروژه نیز مربوط به بخش فاضلاب با اعتبار حدود 103 میلیارد ریال می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه های بخش آب شامل خط انتقال آب غرب بانه، مخزن 5 هزار مترمکعبی خضر زنده سنندج، چاه جدید حسن آباد یاسوکند و مخزن یکهزار مترمکعبی بلبان آباد شهرستان دهگلان می باشد. همچنین پروژه های بخش فاضلاب نیز شامل اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب نواحی الحااقی بانه، خط انتقال فاضلاب محلات 2/19 و3/19 بهاران، توسعه شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب ننله و حسن آباد سنندج،  کانال جمع آوری فاضلاب و آبهای سطحی محله استادیوم، احداث شبکه جمع آوری فاضلاب تازه آباد و احداث شبکه جمع آوری فاضلاب تپه موسک مریوان می باشد.

به گفته مدیرعامل آبفا کردستان پروژه خط انتقال آب غرب بانه دارای خط انتقال به طول 3516 متر و شبکه توزیع به طول 3.5 کیلومتر می باشد و هزینه اجرای این طرح که از محل منابع جاری و ملی تأمین اعتبار شده مبلغ 11.4 میلیارد ریال است.

مهندس محمدی خاطرنشان کرد: پروژه مخزن 5 هزار مترمکعبی خضر زنده سنندج با اعتبار 17.1 میلیارد ریال از محل منابع ملی استانی، پروژه چاه جدید حسن آباد یاسوکند با اعتبار 1.5 میلیارد ریال از محل منابع استانی و مخزن 1000 مترمکعبی بلبان آباد با اعتبار 11 میلیارد ریال از محل منابع استانی در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: پروژه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب نواحی الحاقی بانه به طول 8 کیلومتر و با هزینه 7.3 میلیارد ریال از  محل منابع داخلی، پروژه خط انتقال فاضلاب محلات بهاران، ننله و حسن آباد سنندج با اعتبار 22.5 میلیارد ریال و پروژه های فاضلاب شهر مریوان 73 میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می شوند.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آبفای کردستان بهره برداری دهه فجر مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود

وزیر نفت گفت: پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل به زودی با حضور رئیس جمهور در منطقه دهلران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به زودی با حضور رئیس جمهور پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه دهلران بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی‌گازهای مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است جمع آوری و در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری متصل می‌شود.

وزیر نفت یادآور شد: همچنین از طریق این پالایشگاه سالانه یک میلیون تن اتان از طریق خط لوله‌ای که کشیده شده است به پتروشیمی‌های جنوب کشور از جمله ماهشهر ارسال می‌شود تا خوراک پتروشیمی‌ها از طریق این گازهای مشعل که در میادین غربی وجود دارد ارسال شده و به ارزش افزوده تبدیل شود.

اوجی توضیح داد: در این پروژه در تمام میادین نفتی که گازهای آنها سوزانده می‌شود و بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز است، از این پس در پالایشگاه دهلران تصفیه و شیرین می‌شود و یک میلیون خوراک پتروشیمی‌ها و نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون متر مکعب برای مصرف گاز خانگی در سراسر کشور را تأمین خواهد کرد.

اوجی با اشاره به رکورد مصرف بنزین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز تاکنون حدود ۱۱۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است و هیچ کجا مشکل عدم تأمین نداشته‌ایم.

تمامی میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده‌اند

وی در خصوص برداشت از میادین نفتی و گازی مشترک تاکید کرد: در این زمینه به اعداد و ارقام‌خوبی دست یافته‌ایم، در این دولت حدود ۵۰ میلیون متر مکعب بیشتر از میادین گازی مشترک برداشت می‌کنیم و در میادین نفتی رقم حدود ۷۵ هزار بشکه نفت بیشتر استفاده می‌کنیم.

اوجی تاکید کرد: همه میادین نفتی و گازی مشترک تعیین تکلیف شده‌اند و قراردادهای آنها منعقد شده است. هیچ میدان مشترک نفتی و گازی دریا و خشکی بلاتکلیفی نداریم. در رشد تولید نفت و گاز به رقم‌های خوبی دست یافتیم و اولویت ما برداشت از میادین مشترک است.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 739629

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند