Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:17:56 GMT

دومین کنگره ملی خانواده در تهران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۲۱۲

دومین کنگره ملی خانواده در تهران برگزار می‌شود

حجت الاسلام رضا رویت روز شنبه در نشست خبری دومین کنگره ملی خانواده که به همت بنیاد ملی خانواده برگزار شد، افزود: ارتقای دانش نظری، تحلیلی و ظرفیت تخصصی کنشگران، ایجاد بستری  برای شبکه‌سازی کنشگران و فعالان خانواده، ظرفیت سازی برای توسعه درون زا و ارتقای توان درآمدزایی و خوداتکای کنشگران، بسترسازی تعامل متقابل میان فعالان خانواده و نهادهای حاکمیتی از جمله اهداف دومین کنگره ملی خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار امیدواری کرد مجموعه اتفاقات در کنگره به سمتی برود که در آینده نزدیک، قرارگاه هم افزایی درحوزه فعالان خانواده شکل گیرد.

رویت با بیان اینکه کنگره امسال در سه سطح برگزار خواهد شد، گفت: سطح نخست آن با عنوان رویداد ملی، سطح دوم این کنگره، برگزاری نشست های تخصصی در بیش از ۲۰ استان برای نخستین بار است که در سراسر کشور توسط مجموعه های داوطلب مردمی برگزار خواهد شد؛ مجموعه های داوطلبی که ارتباط بیشتری با عناصر مردمی حوزه خانواده دارند.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که بالغ بر پنج هزار نفر در نشست های استانی شرکت کنند؛ پنج هزار عنصر و صاحب مجموعه مردمی.

مدیر عامل بنیاد ملی خانواده، برگزاری نمایشگاه را سومین سطح این کنگره عنوان کرد و درباره آن توضیح داد: امسال در حاشیه کنگره رویدادهای مهمی طراحی و اجرا خواهند شد که یکی از بزرگ‌ترین آنها برگزاری نمایشگاه تعاملی دستاوردها و خدمات فعالان خانواده و ارائه محصولات و ظرفیت‌های خود به یکدیگر است.

 دبیر کنگره گفت: از روز اول بهمن ماه در مجموعه سرچشمه و در کنار رویداد ملی خانواده، در سه محور حوزه خانواده نمایشگاه برگزار می شود که نخستین محور آن عبارت است از این که دستگاه های دولتی فعال در حوزه خانواده گزارش های خود را ارایه خواهند داد و همچنین تعامل و ارتباطاتی که لازم است با مجموعه های مردمی داشته باشند در نمایشگاه برقرار می کنند.

رویت ادامه داد: محور دوم مجموعه‌های مردمی هستند که برنامه های اثربخش در حوزه خانواده داشتند به عنوان مجموعه ای الگو در نمایشگاه حضور خواهند داشت تا دیگر مجموعه ها از تجربیات و دستاوردهای آنان بهره مند شوند.

وی محور سوم را هم حضور مجموعه های سازمان دهنده و پشتیبانی عنوان کرد که می توانند مجموع های مردمی را حمایت کنند. ارتقا، توانمندسازی و بسترسازی از اهداف دومین کنگره ملی خانواده است.

رویت ادامه داد: همچنین جریان سازی رسانه ای پیرامون خانواده و گام دوم انقلاب، تکریم مفاخر و نخبگان برای نخستین بار و شناسایی مسایل و مشکلات مجموعه های مردمی فعال در حوزه خانواده هم از دیگر اهداف کنگره است.

برگزاری پنل ها و سخنرانی های تخصصی در حاشیه کنگره صورت خواهد گرفت

رویت در بخشی دیگر از این نشست خبری، به برنامه های کنگره اشاره کرد و گفت: بیش از بیست و پنج پنل و سخنرانی در رویداد ملی برای رسیدن به اهداف ذکر شده، شکل می گیرد. همچنین بیش از ۲۰ نشست تخصصی برای حوزه های تخصصی تر خانواده مانند مساجد خانواده محور، هیات ها و غیره برگزار خواهد شد که از این نشست ها برای هم افزایی و سازماندهی خود استفاده می کنند.

وی یادآور شد: معرفی پشتیبان های مجموعه ها و مجموعه هایی که در حال سازمان دهی هستند در راستای این اهداف خواهیم داشت. همچنین حضور حاکمیتی هم در نمایشگاه و هم رویداد اصلی و بخصوص پنل های تخصصی که مردمی ها و حاکمیتی ها را رودرروی هم می نشاند، خواهیم داشت.  

رویت تاکید کرد: سعی می شود مسائلی که مجموعه ها دارند اعم از مصاحبه و تکمیل فرم های مربوطه که مسایل خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد بیشتر مدنظر قرار گیرد.

به گفته مدیر عامل بنیاد ملی خانواده، مخاطبان این کنگره فعالان و کنشگران عرصه خانواده در حیطه‌های مطالعات و سیاست‌گذاری، آموزش و مشاوره، تبلیغ و رسانه، سازمان‌دهنده‌ها و مجامع، مراکز خیریه‌ای و واسطین، نهادها و سازمان‌ها هستند که از سراسر کشور به‌صورت کیفی گزینش شده‌اند.  

وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه اتفاقات در کنگره به سمتی برود که در آینده نزدیک قرارگاه هم افزایی در حوزه فعالان خانواده شکل گیرد.

دبیر کنگره یادآور شد: بیش از۵۰ غرفه در نمایشگاه داریم که حدود یک سوم در اختیار مجموعه حاکمیتی، یک سوم مجموعه های الگویی و یک سوم دیگر هم در اختیار سازمان های  پشتیبان مردمی است.

برچسب‌ها سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده بهمن سیاست های کلان خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده بهمن سیاست های کلان خانواده سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده بهمن سیاست های کلان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند

امیرحسین حکمت نیا گفت: توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب موجب رونق گردشگری ادبی خواهد بود.

امیرحسین حکمت‌نیا، مسئول میز ملی گردشگری ادبی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: گردشگری همچون دیگر عرصه‌های تخصصی از بخش‌های بسیاری تشکیل شده است و به عنوان یک صنعت شناخت زوایای مختلف آن راهگشا خواهد بود. دانش ما نسبت پدیده‌های نوظهور گردشگری و شناخت همه جانبه از ارکان این حوزه موجب رشد و شکوفایی است. قطعا کتاب‌های تخصصی یکی از ارکانی است که می‌تواند به فعالان حوزه گردشگری ادبی کمک کند تا با آخرین روش‌ها و آموزه‌های این حوزه آشنا شوند.

وی افزود: گردشگری ادبی از زیر مجموعه‌های صنعت گردشگری و یکی از ارکان گردشگری خلاق است که از سال ۲۰۰۰ میلادی به صورت حرفه‌ای وارد صنعت گردشگری شده و پیرامون آن کتاب و مقالات بسیاری به زبان‌های زنده دنیا به رشته تحریر درآمد. در کشور ما نیز در همایشی به مقوله گردشگری ادبی به خوبی پرداخته شد.

نویسنده کتاب «گردشگری ادبی در شیراز» ادامه داد: در این کتاب ظرفیت‌ها، توانمندی‌های و نقاط قوت و ضعف گردشگری ادبی شیراز را بررسی و معرفی کرده‌ام. همچنین پیشنهاداتی برای توسعه گردشگری ادبی شیراز به انضمام مسیر‌های گردشگری ادبی در شهر شیراز را ارائه دادم.

نیازمند حمایت از کتاب‌های تخصصی گردشگری ادبی هستیم

حکمت‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این موضوع که حوزه گردشگری ادبی نیازمند تحقیق و معرفی است، عنوان کرد: حوزه کتاب و نشر می‌تواند با انتشار آثار تخصصی در این زمینه به گردشگری ادبی کمک کند و لازم است که انتشارات تخصصی به حوزه گردشگری ادبی ورود کنند و در زمینه چاپ کتاب، حمایت‌های مطالعاتی دانشگاهی در این رابطه انجام شود.

وی در رابطه با برگزاری سی‌وپنجمین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک ظرفیت گردشگری ادبی، گفت: نشست‌های تخصصی که در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود می‌تواند یکی از فرصت‌های ترویجی و آموزشی گردشگری ادبی باشد. این ظرفیت در نمایشگاه گردشگری که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود اتفاق افتاده و در چهار دوره گذشته نشست‌های تخصگردشگری ادبی را با حضور فعالان حوزه گردشگری ادبی برگزار کردیم.

ترویج رسانه‌ای گردشگری ادبی ضروری است

مسئول میز ملی گردشگری ادبی همچنین پیشنهاد کرد: تقاضا دارم از فعالان حوزه گردشگری ادبی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز نشست‌های تخصصی پیرامون گردشگری ادبی را برگزار کنند و به مفهوم حرفه‌ای گردشگری ادبی، افراد صاحب قلم و اثر این شاخه صنعت گردشگری را در نمایشگاه کتاب توجه رسانه‌ای کنند تا جامعه نسبت به شان و ضرورت گردشگری ادبی آگاه شود. در کنار فعالیت‌هایی که می‌توان در نمایشگاه کتاب انجام داد به طور کلی لازم است که صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و برخط نیز به معرفی گردشگری ادبی بپردازند.

مشاهیر ادبی ایران نقطه قوت گردشگری ادبی‌اند

حکمت‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود توجه به میراث مکتوب جهانی را حلقه ارتباط نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد بزرگ و مهم در حوزه کتاب با گردشگری ادبی دانست و گفت: مشاهیر ادبی میراث مکتوب ما را شکل داده‌اند مانند سعدی و آثارش و ابوریحان بیرونی و کتاب التفهیم او که راجع به ستاره‌شناسی است و در حافظه جهانی یونسکو ثبت شده است، کتاب مشهور المسالک و الممالک اثر ابراهیم‌ بن محمد اصطخری کتابی پیرامون جغرافیا و تاریخ جهان است و حدود ۱۰ قرن از تالیف آن می‌گذرد. این کتاب‌ها بارها چاپ شده و میراث مکتوب ما در حافظه جهانی به شمار می‌روند. ما باید در معرفی مشاهیری که قلم آنها امروز دارای آوازه میراث جهانی است، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیشتر بکوشیم و در گردشگری ادبی آنها را معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: هر نوع تولید رسانه‌ای اعم از پادکست در حوزه آموزه‌های ادبی و معرفی پیام‌های آثار ادبی می‌تواند به مقوله گردشگری ادبی نیز کمک کند. چه بسا لازم است شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب در اتاق فکر خود پیوست گردشگری نیز لحاظ کند تا گردشگری ادبی به طور تخصصی از طریق نمایشگاه کتاب پیگیری شود. در واقع علاوه بر گردشگری ادبی می‌توان زیرساخت‌های ترویجی سایر حوزه‌های گردشگری را نیز در نمایشگاه کتاب رقم زد.

این مدرس حوزه گردشگری ادامه داد: در بعد گردشگری روایت محور و توسعه گردشگری خلاق و گردشگری ادبی در کشورهای همسایه ما و بازارهای گردشگری اروپایی شکل گرفته است و لازم است کشور ما ایران نیز با ظرفیت‌های بسیار ارزشمند گردشگری ادبی، بازار تثبیت شده‌ای در این رابطه داشته باشد. آمادگی داریم تا در نمایشگاه کتاب تهران چنانچه فرصتی فراهم شود نشست‌های تخصصی گردشگری ادبی را برگزار کنیم و در این مهم نیز از برترین صاحب نظران بهره خواهیم گرفت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد