Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، احمد محمودی، فرماندار بشاگرد گفت: بازسازی و بازگشایی راه‌های روستایی تنها راه تسهیل و سرعت بخشیدن به امداد رسانی‌ها است.

محمودی افزود: رودخانه جگین فروکش نکرده است و تردد تنها با خودرو‌های ویژه میسر است.

او با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۵۶ روستای بخش گافر و پارامون و بخش مرکزی با سردشت مرکز شهرستان بشاگرد قطع است، گفت: در حال حاضر کار امداد رسانی و بازگشایی مسیر‌ها به روستا‌های بشاگرد با ۶ دستگاه لودر در حال انجام است که به علت گل و لای شدید سه دستگاه در پشت سد جگین زمین گیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بشاگرد از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواستار اضافه کردن ۴ دستگاه لودر دیگر با توان بالا شد و افزود: با اضافه شدن این ۴ دستگاه لودر راه ارتباطی روستا‌های گافر و پارامون و بخش مرکزی تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه برق و تلفن ۹۰ روستای سیل زده قطع شده بود، افزود: هم اکنون با تلاش نیرو‌های اداره برق و مخابرات، برق و تلفن ۷۸ روستا وصل شده است.

او گفت: از ۳۵ روستای زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی، آب آشامیدنی ۲۶ روستا وصل شده و تلاش برای وصل آب روستا‌های دیگر ادامه دارد.

فرماندار بشاگرد افزود: امداد رسانی با بالگرد‌های هلال احمر و نیرو‌های سپاه و ارتش همچنان ادامه دارد.

محمودی گفت: مردم مناطق سیل زده نیازمند آذوقه شامل برنج، آرد، آب معدنی و کنسرو هستند که نیازمند مشارکت همگانی است.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل بشاگرد خسارت سیل امداد رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم