Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@12:44:35 GMT

کمک 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۴۸۸

کمک 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر

حناچی به کمک 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: شهرداری همواره به این جشنواره‌ها کمک می‌کرده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که با حضور 1500 مدیر مدرسه تهران برگزار شد در پاسخ به اینکه شهر تهران چقدر در برابر حوادث آماده است، گفت: تهران در برخی موضوعات وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها ندارد از جمله موضوع سالمندان و ایمنی مقابل حوادث که باید جهت رفع این مشکلات اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش گام مهمی برای تاب آوری برای جامعه است و باید برنامه‌هایی اجرا کرد که در مقابله با حوادث به جای ترس آمادگی و اعتماد به نفس لحاظ شود. کشور ما بر روی گسل قرار داشته و بارها زلزله را تجربه کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در گام دوم طرح مدرسه آماده 2888 مدرسه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان آنها ارائه شد گفت: این اولین اقدام برای افزایش تاب‌آوری جامعه بوده و باید توجه کرد که آموزش اصلی‌ترین مسئله تاثیرگذار در مقابله با حوادث است. همکاران ما سامانه‌ای آماده و تجهیزاتی را مهیا کرده که مکمل یکدیگر است و امیدوارم شرایطی ایجاد شود که بتوانیم از تجارب جهانی بیشتر استفاده کنیم.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زیرساخت‌های شهر تهران چقدر در برابر حوادث آماده است و گفته می‌شود تهران سالانه 36 سانت نشست می‌کند و شما چه کاری جهت پیشگیری انجام داده‌اید، گفت:‌اگر تهران سالی 36 سانت نشست می‌کرد که ما نمی‌توانستیم در شهر تردد کنیم. بحث جدی که در این زمینه وجود دارد برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است.

وی خاطرنشان کرد: تاب‌آوری جامعه یعنی این حوادث را شناسایی و برای آن برنامه  داشته باشیم. انتقاد، غر زدن و نق زدن تاثیرگذار نیست و باید برنامه داشت.

شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران چقدر قرار است به جشنواره فیلم فجر کمک کند و اینکه گفته می‌شود شهرداری تهران قرار است 8 میلیارد تومان به این جشنواره کمک کند، گفت: بله، چند ماه است که مذاکراتی در این زمینه انجام داده‌ایم. دوستان انتظار دارند حمایت کنیم البته گاهی کمک‌های ریالی محاسبه می‌شود در حالی که ما اقداماتی مثل اجاره سالن و تبلیغات را برایشان انجام می‌أهیم.

حناچی گفت:‌جشنواره فیلم فجر امری ملی است و آنچه قانون اعلام کند و ما امکان داشته باشیم کمک می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تاکسی‌های اینترنتی گفت: دو درصد از مبلغ دریافتی در هر سفر که مبلغی حدود 200 تا 300 تومان است باید تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری بدهند. تا ما بتوانیم این مبلغ دریافتی را جهت رفع آلودگی و یا موضوعاتی نظیر تعمیر اسفالت استفاده کنیم.

شهردار تهران بیان داشت:‌این موضوع از قبل مصوب شده که به دلیل تغییر قیمت بنزین اجرای آن کمی به تاخیر افتاد اما اکنون اجرا می‌شود.

حناچی در پایان در مورد واقعه پلاسکو و آمادگی کنونی تهران گفت: شرایط تهران با قبل از حادثه پلاسکو متفاوت شده به لحاظ تجهیزات و امکانات پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته به طوری که آتش‌نشانان ما در سیل گرگان، خرم‌آباد و چابهار حضور یافته و اقدامات لازم را برای کمک به حادثه دیدگان انجام دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار تهران تهران مدرسه سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان در سطح این منطقه بیش از ۳۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود، گفت: جشنواره غذاهای سنتی اصفهان با عنوان «نون و نمک» چهارشنبه پنجم اردیبهشت در پردیس فرهنگی کوثر برگزار خواهد شد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ویژگی‌های اصفهان موجب می‌شود، آن را نصف‌جهان نیز قلمداد کنند، همچنین این کلان‌شهر به‌عنوان پایتخت ایران در دوره‌هایی نظیر صفویان همواره در طول تاریخ اسلامی کشور، مرکز فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و در حال حاضر نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، اظهار کرد: با توجه به نقش بی‌بدیل این شهر در تاریخ، هفته فرهنگی اصفهان از دوم تا نهم اردیبهشت در نظر گرفته شده است تا بیش از پیش به تمام ابعاد آن توجه شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شهرداری برای هفته فرهنگی اصفهان افزود: در سطح منطقه ۱۵ شهرداری این کلان‌شهر نیز بیش از ۳۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود که در این زمینه پردیس فرهنگی کوثر با نگاهی ویژه برای همه گروه‌های مردمی اقدام به برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها کرده است، ضمن اینکه در دیگر فرهنگسراهای این منطقه نیز ویژه‌برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به رویدادها و ویژه‌برنامه‌های پردیس فرهنگی کوثر در هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: «بازی شو ۵» با محوریت بازی‌های بومی و محلی در این هفته نگاه ویژه‌ای به شادی بانوان دارد، همچنین در بازارچه باغ طوبی در این هفته با برپایی دستاوردهای خانگی و مشاغل خانگی بانوان تلاش کرده است گوشه‌ای از زحمات بانوان این منطقه را به نمایش گذارد.

نظری‌پور ادامه داد: جشنواره غذاهای سنتی اصفهان با عنوان «نون و نمک» چهارشنبه پنجم اردیبهشت در پردیس فرهنگی کوثر برگزار خواهد شد که سعی شده است با نگاهی به پخت و تهیه غذاهای سالم، یک روز شاد و دورهمی را برای بانوان به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: گذر فرهنگی آفتاب همراه با اجرای غرفه‌های صنایع دستی خوشنویسی، بازی‌های بومی محلی و اجرای زنده رادیویی از دیگر برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه است که از پنجم تا هفتم اردیبهشت به مدت سه روز از ساعت ۱۶:۰۰ و از جوار مزار مطهر شهدای گمنام در پاک کوثر خوراسگان پذیرای شهروندان است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: «مطبخ»، جشن اصفهان، نقاش‌باشی، مسابقه مجازی کتابخوانی، شیخ بهایی فخر اصفهان، اصفهان آبرنگی، قند عسل، محله گردی و اجرای تئاتر خیابانی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه است.

کد خبر 747259

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • فوت ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران