Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق می‌گوید که طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی و خارجی یک تصمیم حاکمیتی است که اقلیم کردستان عراق را نیز در بر می‌گیرد. تاریخ انتشار: 13:00 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۸۳۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «عبدالکریم الخلف»، با اشاره به اینکه «مذاکراتی میان بغداد و واشنگتن در خصوص روابط امنیتی در جریان است» گفت که «طرح خروج نیرو‌های آمریکایی شامل اقلیم کردستان عراق نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق می‎گوید که «اقلیم کردستان عراق نیز با موضوع خروج نیروهای خارجی مشکلی ندارد.»

«الخلف» در واکنش به گزارش‌های اخیر مبنی بر از سرگیری عملیات مشترک نظامیان آمریکایی و ارتش عراق اظهار داشت که «فرمانده نیرو‌های مسلح عراق موافقتی در این خصوص نداشته است.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته که «طرف آمریکایی هنوز تاریخی برای خروج نیرو‌های خود از عراق مشخص نکرده است.»

«عبدالکریم الخلف» افزود که «تصمیم برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق یک تصمیم حاکمیتی است که تمام اراضی عراق و به خصوص اقلیم کردستان را در بر می‌گیرد چرا که این منطقه نیز بخشی از خاک عراق است.»

 

بیشتر بخوانید:

لبیک جناح‎های سیاسی به فراخوان تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی تحقیقات گسترده درباره حادثه ترور حاج قاسم سلیمانی

 

طی روز‌های گذشته پایگاه روزنامه «نیویورک تایمز» مدعی شده بود که نظامیان آمریکایی عملیات مشترک با ارتش عراق را از سر گرفته‌اند.

در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از مبارزان مقاومت حشد الشعبی، پارلمان عراق با اکثریت آرا طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی را به تصویب رساند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • تصمیم نهایی: اخراج پیولی از میلان قطعی شد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق