Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@11:48:17 GMT

گسترش نفوذ فرهنگی روس‌ها در جامعه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۵۲۳

به گزارش اعتمادآنلاین، بسیاری از جوانان سوری به دنبال فراگیری زبان روسی هستند تا راه‌شان برای سفر به این کشور یا کار در شرکت‌های روسی که به زودی در کشورشان فعالیت می‌کنند هموار شود.

به نوشته رسانه‌های سوری، گرچه این رویکرد با حضور روسیه در جنگ علیه تروریسم آغاز شد، اما این روزها سرعت بسیار بیشتری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان رحال، مدیر بخش زبان روسی در وزارت آموزش سوریه، با تایید این موضوع افزود: درخواست فراگیری زبان روسی رو به افزایش است. هم‌اکنون وزارت آموزش سوریه زبان روسی را به عنوان یک زبان اختیاری در مدارس کشور آموزش می‌دهد و دانش‌آموزان می‌توانند این زبان یا زبان‌های انگلیسی و فرانسه را برای یادگیری انتخاب کنند.

گفتنی است دولت روسیه دوره‌هایی را برای فارغ‌التحصیلان سوری ادبیات روسیه، در مسکو تدارک می‌بیند تا راه‌های انتقال آن را به جامعه سوریه فرا گیرند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، وزارت دفاع روسیه از سقوط یک فروند بمب‌افکن مدل تو-22M3 ارتش در منطقه استاوروپول این کشور خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بمب افکن مدل توپولوف-«Tu-22M3» پس از بازگشت از عملیات در منطقه استاوروپول سقوط کرد.

بر این اساس، 4 خلبان آن از طریق خروج اضطراری از هواپیما خارج شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سه تن از خلبانان به طور سالم نجات یافتند اما روند جستجو برای پیدا کردن یک خلبان دیگر ادامه دارد.

طبق اعلام این وزارتخانه علت حادثه «نقص فنی» بوده است.

در تحولی دیگر، اوکراین اعلام کرد که حمله روسیه به استان دنیپروپتروفسک 8 کشته به جا گذاشت

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که در نتیجه حمله موشکی روسیه به منطقه‌ای در استان دنیپروپتروفسک 8 نفر کشته شده‌اند.

وزارت کشور اوکراین امروز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله شدید موشکی روسیه به منطقه‌ای در استان دنیپروپتروفسک 8 نفر کشته و 29 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این بیانیه ساختمان پنج طبقه‌ای در شهر دنیپرو مورد هدف حمله قرار گرفته است، گفته شد در نتیجه این حمله 2 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین در نتیجه حمله روسیه در منطقه سینلنیکوف 4 خانه تخریب و 10 خانه آسیب دیده است و 6 نفر از جمله 2 کودک در این حمله کشته و 6 نفر زخمی شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در بیانیه خود در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: در حملات ارتش روسیه یک ساختمان در دنیپرو تا حدی تخریب شده و ایستگاه قطار آسیب دیده است.

زلنسکی در مورد حملات در کریوی ریگ و سینلنیکوف گفت: کمک‌های لازم به همه مجروحان ارائه می‌شود. متأسفانه برخی از شهروندان در این حمله کشته شده‌اند. من به خانواده و بستگان آن‌ها تسلیت می‌گویم.

 

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش