Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@09:25:19 GMT

جهانگیری:مردم ازپنهان کاری عصبانیند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۵۵۷

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که مردم بعد از آن ماجرا خیلی عصبانی شدند که چرا دو سه روز به آنها واقعیت گفته نشد، خاطرنشان کرد: شفافیت با مردم مهم ترین کاری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ناطقان: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی سه روز بعد از وقوع حادثه، گفت: یکی از بزرگترین ضربه هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ نفر آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح شنبه در همایش ملی گرامی‌داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: دی ماه امسال پردلهره، سخت و پر از خبرهای غیر مترقبه و داغ‌های بزرگ بود.

وی با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در روزهای ابتدای دی ماه، خاطرنشان کرد: سردار عزیز و بزرگ شهید سپهبد سلیمانی، یکی از سرمایه‌های کم نظیر جمهوری اسلامی ایران بود. او به ملت ایران خیلی عشق می‌ورزید و خدمت کرد و نهایتا نیز جان خود را در این مسیر تقدیم کرد و به وسیله شقی‌ترین افراد زمین به شهادت رسید.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اعتراف رئیس جمهور آمریکا به برنامه‌های این کشور برای به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گفت: تا امروز شهیدی نداشتیم که رئیس جمهور آمریکا رسما کشتن او را بر عهده بگیرد. جهانگیری همچنین به حادثه کرمان و به شهادت رسیدن تعدادی از افراد حاضر در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد:‌ در دی ماه امسال شاهد وقوع حادثه‌ای بودیم که در پی آن جمعی از هموطنان عزیز در مراسم تشییع باشکوه سپهبد شهید سلیمانی جان خود را از دست دادند. همچنین در دی ماه در جریان سانحه‌ای که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد جمع زیادی از مردم جان خود را از دست دادند که واقعه‌ای دردناک بود.

وی همچنین به حضور مردم برای تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی در شهرهای مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ایران با حضور در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی کار بزرگی کردند و تصاویر عظیمی از خود به نمایش گذاشتند؛ آمریکایی ها واقعا باورشان این بود که برداشتی که آنها از سردار سلیمانی دارند، مردم ایران نیز دارند و این از بدبختی آنهاست که از گروه‌های تروریستی که دست‌شان به خون ایرانیان آغشته است اطلاعات می‌گیرند و بر مبنای آن عمل می‌کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها با موج عظیم مردمی که در ایران و عراق در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت حضور یافتند مواجه و از این که سردار سلیمانی میان مردم جایگاه والایی دارد، شوکه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه امروز ایران در شرایط خطیر و دشواری قرار گرفته است، گفت: امروز از نظر سیاست خارجی در شرایط خاصی قرار گرفته‌ایم  و آمریکایی‌ها برای نخستین بار در تاریخ خود رسما یک سردار نامی کشورمان را ترور کرده‌اند. آنها می‌دانستند که ما به این اتفاق عکس‌العمل نشان می‌دهیم. بر همین اساس تهدید می‌کردند که اگر عکس‌العملی نشان دهیم 52 نقطه از کشورمان را مورد هدف قرار می دهند، اما برادران عزیز سپاهی ما پاسخ مهمی به آنها دادند.

وی با اشاره به قدرت هژمونی رسانه‌ای غرب اظهار کرد: از آنجایی که سیستم رسانه‌ای در انحصار آمریکایی‌هاست و هر طور که بخواهند فکر می‌کنند که می‌توانند افکار عمومی را جهت دهند بلافاصله بعد از پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی‌ها اعلام کردند اتفاقی نیفتاده و کسی نه زخمی شده و نه کشته شده است؛ آنها به گونه‌ای صحبت می‌کردند که انگار ما شهوت کشتن صد آدم را داشته‌ایم.

جهانگیری تصریح کرد:‌ بعد از جنگ جهانی دوم کسی به آمریکایی‌ها نگاه چپ نکرده بود و حتی در عراق نیز اگر فردی قصد داشت از مسیری حرکت کند که پایگاه‌های نظامی آمریکا در آن بود، باید از چند کیلومتر دورتر از آن پایگاه حرکت می‌کردند. در این شرایط ایران رسما اعلام کرد که پایگاه آمریکایی‌ها در عراق را موشک باران کرده است.

وی با اشاره به انتشار اخبار مربوط به تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق بعد از چند روز از این اتفاق  گفت‌: از آنجایی که آمریکایی‌ها نمی‌توانند خیلی مسائل را مخفی کنند، یکی بعد از دیگری آمار تلفات مربوط به حمله موشکی ایران به عین الاسد را اعلام کردند.

وی با تاکید بر اهمیت شفافیت در مواجهه مسئولان با مردم اظهار کرد: هر کسی در هر مسئله ای پنهان کاری کند ضرر کرده است یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ نفر آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که مردم بعد از آن ماجرا خیلی عصبانی شدند که چرا دو سه روز به آنها واقعیت گفته نشد، خاطرنشان کرد: شفافیت با مردم مهم ترین کاری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: مردم ، سقوط ، پنهان کاری ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مردم سقوط پنهان کاری ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است

نشریه آمریکایی گزارش داد ایالات متحده و مردم آن در مسیر زوال قرار دارند و پیشرفت‌های فناوری و پیچیدگی‌های امور بین‌الملل تغییر این مسیر نزولی را دشوار کرده است.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی نوشته این کشور در مسیر زوال قرار دارد و باید به خود بیاید. نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان داد تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از موقعیت این کشور در جهان امروز راضی هستند. این معیار در سال ۲۰۰۰ میلادی ۶۵ درصد بود.

نشریه نیوزویک این نارضایتی را تا حدی به رقابت «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مرتبط دانست و نوشت مردم آمریکا کمترین تمایل را به تقابل این دو چهره نامحبوب به عنوان نامزدهای اصلی انتخابات دارند.

این رسانه گزارش داد که آمریکا در قرن ۲۱ در مسیر زوال قرار دارد. چندین سیاست عمومی در آمریکا شکست خورده و سیاست‌های ناکارآمد افزایش یافته است؛ همچنین بیماری‌های روانی هم در میان جوانان این کشور شیوع پیدا کرده است.

در این گزارش آمده است: «این مشکل یک سوال اساسی را مطرح می‌کند: آیا این سیر نزولی آمریکا صرفاً یک سرپایینی در مسیری است که در نهایت به رشد منجر می‌شود؛ یا اینکه این کشور نخستین گام‌های خود را در مسیر بازگشت‌ناپذیر نوعی زوال ملی برداشته است؟»

نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه پاسخ این پرسش را باید در وضعیت مردم آمریکا جستجو کرد، نوشت: «اوضاع مردم رو به وخامت است، نه بهبودی. قبیله‌گرایی تشدید شده است. شبکه‌های اجتماعی در دست‌کاری ادراک انسان‌ها هوشمندتر شده‌اند. ناکارآمدی‌های نظامی سیاسی بیشتر شده و شکست‌های سیاست‌های عمومی آمریکا در حال افزایش است.»

نیوزویک توصیه کرده تا برای بهبود این وضعیت، «آموزش مدنی در مدارس بهبود یافته، درباره سوگیری‌های شناختی آگاهی‌بخشی شده، افراد با گروه‌های سیاسی مخالف خود تعامل داشته و استفاده از فضای مجازی کم‌تر و قاعده‌مندتر شود.» از دیگر توصیه‌های این گزارش می‌توان به «بهبود آزادی بیان، حفاظت از سلامت انتخابات و حمایت از یک نامزد جمهوری‌خواه دیگر به‌جز دونالد ترامپ» اشاره کرد.

بااین‌حال، این نشریه آمریکایی اذعان کرد که پیشرفت سریع فناوری و همچنین پیچیدگی فزاینده امور بین‌المللی مانع اجرایی‌شدن این توصیه‌ها شده‌اند.

«رابرت گیتس» رئیس سابق سیا و وزیر دفاع پیشین ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۳ در مقاله‌ای با عنوان «ابرقدرت ناکارآمد» نوشت تهدیدهای ژئوپلیتیکی علیه آمریکا در حال افزایش است. در این مقاله آمده بود: «آمریکا در موقعیتی مخاطره‌آمیز قرار دارد، چراکه با دشمنان مهاجمی مواجه است و در این تقابل احتمال اشتباه محاسباتی بسیار بالاست، اما درعین‌حال از جمع‌آوری اتحاد و قدرت لازم برای مقابله با آن‌ها ناتوان است.»

به گفته این سیاستمدار، آمریکا حالا با تهدیدی مواجه است که شاید در تاریخ حیات این کشور بی‌سابقه باشد، یعنی اتحاد چهار کشور روسیه، چین، کره شمالی و ایران که مجموع توان هسته‌ای آن‌ها ممکن است تا چند سال دیگر به ۲ برابر قدرت هسته‌ای آمریکا برسد. همچنین آمریکا از زمان جنگ دو کره تا امروز همزمان درگیر جنگ‌هایی در اروپا و آسیا نبوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • شهید قرنی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور داشت
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد /می خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند /باید مسیرها را باز کنیم
  • (عکس) رونمایی از از سردیس سپهبد شهید قرنی در مدرسه دارالفنون
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است