Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت برای ساخت و نوسازی مدارس تهران کمتر هزینه کرده و خیرین مدرسه‌ساز نیز در استان‌های دیگر مدرسه ساختند و این موضوع سبب شده که مقام تهران در حوزه مدارس در رتبه ۳۰ از بین ۳۱ استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (شنبه) در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه پایتخت با تاکید بر اینکه ضعف در زیرساخت مدارس تهران به دلیل کوتاهی مدیران در سال‌های اخیر است، اظهار کرد: شهرداری تهران در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی هزینه‌های زیادی انجام داده است؛ بیش از ۴۰۰ مجموعه ورزشی و ۲۰۰ مجموعه فرهنگی بزرگ فعال در تهران وجود دارد و تعداد مساجد و حسینیه‌ها در شهر افزایش یافته است اما آموزش و پرورش که رکن اصلی فرهنگ هر جامعه‌ای است به این نسبت مورد توجه قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت دچار بحران مالی است و به همین دلیل در تهران کمتر هزینه کرده و خیرین مدرسه‌ساز نیز در استان‌های دیگر مدرسه ساختند و این سبب شده که مقام تهران در حوزه مدارس در رتبه ۳۰ از بین ۳۱ استان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر کار جدی در این زمینه نکنیم به رتبه ۳۱ هم می‌رسیم و لازم است شهرداری در این زمینه کمک کند و حتی سند همکاری با آموزش و پرورش را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مدارس تهران در وضعیت مناسب قرار ندارند، ادامه داد: ۵۰ حکم قضایی برای قلع و قمع مدارس نا ایمن و فرسوده و ساخت و ساز به جای آنها وجود دارد که باید این مسئله را جدی بگیریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در ۳۰ سال اخیر به تهران کم توجهی شده هر چند که در دولت سازندگی به زیر ساخت‌های تهران توجه شد اما کم کم وضعیت بدتر شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری تهران در زمینه مدیریت بحران دارای زیر ساخت‌های خوبی بوده و در دو سال اخیر هر کجا حوادثی رخ داده به آن ورود کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حواث اخیر شاهد افراط و تفریط در عمل بودیم مثلا به حوادث کرمان اصلا توجه جدی نشد اما در برخی حوادث آن قدر پمپاژ هیجان و احساسات شد که حتی می‌تواند اثر منفی داشته باشد به همین دلیل لازم است مدیران مدرسه نیز در کنار صدا و سیما به آمادگی روحی دانش آموزان در بحران‌ها توجه کنند

کد خبر 406269

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس فرسوده تهران شوراي شهر تهران محسن هاشمی رفسنجانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عامریان، ظهر سه شنبه در نشست مشترک با سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبار، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و زیباسازی ۸۰ مدرسه است.

وی بیان داشت: تا شهریورماه سال گذشته، ۳۳ هزار مدرسه با اجرای طرح شهید عجمیان بهسازی، زیباسازی و شاداب سازی شدند.

عامریان اظهار داشت: ۶۸ هزار کلاس درس در این تعداد مدرسه بهسازی و زیباسازی شد.

وی با بیان اینکه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ۷۰ کلاس در استان کهگیلویه و بویراحمد نصب، تجهیز و تعمیر شد، گفت: برای نصب، تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به ازای هر کدام از این تعداد کلاس درس در این استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و به استان ابلاغ اعتبار شد.

عامریان، افزود: یکی از اولویت‌های کاری سال جاری در قرارگاه عدالت تربیتی کشور، شناسایی و احصاء جامع اطلاعات مدارس نیازمند در مناطق محروم هر استان است.

وی تصریح کرد: هر استان باید تمام اطلاعات مدارس نیازمند در ۵ منطقه محروم خود شامل مدارس دارای کمبود فضای فیزیکی، مدارسی که تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی و سرویس بهداشتی نداشته یا نیازمند تعمیر بوده و یا نیاز به بهسازی، زیباسازی بوده را احصاء و تا خردادماه به دبیرخانه این قرارگاه گزارش و ارسال کند.

عامریان با بیان اینکه بخشی از مشکلات پیش روی این واحدهای آموزشی باید تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید مرتفع شود، گفت: هدف از انجام این کار، برقراری عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت فضای فیزیکی، تجهیزات، فضاهای ورزشی و پرورشی و در نهایت ارتقا کیفیت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده است.

کد خبر 6079965

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت