Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:34:33 GMT

نانی که در پردیس آجر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۷۵۱

نانی که در پردیس آجر می‌شود

به گزارش ایرنا، در بساط دستفروشان شهرهای بومهن و پردیس شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود و اگر هم موجود نداشته باشند از زیر سنگ هم که شده برایتان پیدا می‌کنند تا مشتری بشوید.

پرتقال تامسون شمال، نارنگی یافا، شیره انگور بروجرد، کدوحلوایی همدان، سیب و گردوی دماوند و ... را از کنار خیابان اصلی و در بساط دستفروشان پیدا می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستفروشان این شهرها به تازگی وارد صنف مواد پروتئینی شدند و در وانت های روباز و غیر استاندارد خود ماهی شمال را کیلویی ۱۵ هزار تومان می فروشند که ناگفته پیداست چه بلایی بر سر سلامت مصرف کننده بی خبر از همه جا می‌آورند.

مهران در شهر بومهن میوه فروشی دارد و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می‌گوید: افزایش تعداد وانت‌های دستفروش باعث کسادی کار من شده است، قیمت میوه در مغازه من به دلیل پرداخت اجاره بها و سایر هزینه ها بالاتر از قیمت میوه های دستفروش است آنها هیچ پرداختی مستمری ندارند و میوه های خود را ارزان تر از مغازه به مشتری عرضه می کند که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، مشتری به سراغ جنس ارزان تر می رود و با بی کیفیتی آن کنار می آید.

ابوالفضل شاهد، کسبه صنف پروتئین فروشی است او هم از کسادی بازار شکایت دارد و می گوید هیچ ارزانی بی دلیل نیست، چندی پیش وانت باری ماهی ارزان به مردم می فروخت بعد از پرس و جو مشخص شد ماهی‌ها را از سردخانه های گرفته که مشکل سرمایشی داشته ، ماهی ها سالم نبودند و فروشنده متخلف توسط نیروی انتظامی دستگیر به مراجع قضایی معرفی شد.

مرتضی جعفری فعال رسانه ای است و می گوید: برخی ار فروشندگان اجناس خراب و مشکل دار خود را جدا می کنند و به منظور کسب درآمد از این اجناس  آنها را به دستفروشان می دهند تا با قیمت پایین به مشتری بفروشند، دستفروشی برای افراد نیازمندی که درآمد مشخصی ندارند راهگشای تامین معاش است.

وی می‌گوید: ساماندهی دستفروشان توسط مسئولین به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت برای کسبه قانونمند شهرستان ضرورت دارد. 

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهرهای بومهن و پردیس دستفروشان بازاری موازی بازار کسبه رسمی شهرستان ایجاد کردند و به دلیل عدم نظارت تعداد آنها روز به روز بیشتر می‌شود.

علیرضا حقیقت شعار با بیان اینکه ده ها واحد تجاری شهر بومهن در حال حاضر غیرفعال هستند اظهار داشت: دستفروشان یکی از عوامل کسادی بازار کسبه رسمی شهرستان هستند.

وی افزود: مراکز تجاری در شهرهای پردیس و بومهن به مشاغل دلالی تبدیل شدند و کسبه مراکز رسمی انگیزه ای سرمایه گذاری ندارند در  حالیکه واحدهای تجاری فعال یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها است .

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: دستفروشان فارغ از هر نظارتی انواع و اقسام کالاها را به مشتریان عرضه می کنند، کالاهایی که فاقد کیفیت و سلامت لازم هستند و اجناس عرضه شده توسط آنها  به دلیل ارزان بودن مشتریان زیادی دارند.

حقیقت شعار با بیان اینکه عرضه کنندگان مواد غذایی سیار معمولا از مواد بی کیفیت استفاه می کنند،خاطر نشان کرد: شرایط نامناسب اقتصادی سبب افزایش رغبت شهروندان به خرید از دستفروشان شده  و تخلفات بهداشتی آنها سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

وی افزود: کسبه قانونمند شهرستان هر ماه باید مالیات، اجاره بها و هزینه آب ، برق و گاز را  بپردازند و برای دریافت یک دستگاه کارت خوان از بانک مراحل زیادی را پشت سر بگذارند و این در حالی است که هر یک از دستفروشان چند دستگاه کارت خوان دارند و بدون پرداخت عوارض، مالیات، هزینه آب، برق و گاز کالای خود را می فروشند.

حقیقت شعار با بیان اینکه دستفروشان غیر بومی از شهرهای مجاور به شهرهای پردیس و بومهن می آیند، اظهار داشت: دستفروشان غیر بومی شهرهای مجاور در محل زندگی خود اجازه دستفروشی ندارند و در برخی موارد مشاهده شده واحد سد معبر شهر محل سکونت آنها را به شهر بومهن هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به ماده قانون ۱۶ در خصوص ساماندهی دستفروشان و ماده قانون ۸۵ در خصوص تسهیل کسب و کار خاطر نشان کرد: ساماندهی دستفروشان  به همراهی کمیته ای به ریاست شهرداران، به دبیری اتاق اصناف و با حضور نمایندگان اداره کار، جهاد کشاورزی برای ساماندهی دستفروشان ضرورت دارد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با اشاره به دلایل رونق بازار دستفروشان در شهرهای ردیس و بومهن اظهار داشت: حمایت احساسی مسئولین و مردم، بساط گستردن در مناطق پرتردد شهر را می توان از دلایل اصلی رونق بازار دستفروشان دانست.

حقیقت شعار گفت: در مقابل مخابرات شهر بومهن دستفروشان  اجناسی دست دومی  را می فروشند که معمولا خریداری ندارد، آنها بخشی از پیاده رو با پهن کردن بساط خود اشغال کردند و در برخی موارد برای عابران و نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کند.

وی بابیان اینکه روند ابطال پروانه کسب واحدهای صنفی رسمی رو به افزایش است، اظهار داشت: کسب و کار قانونمند شهر ضعیف شده و دستفروشان غیر بومی با فروش اجناس  سرمایه زیادی را از شهر خارج می کنند و  به اقتصاد شهرستان ضربه می‌زنند.

روند ابطال پروانه کسب واحدهای صنفی رسمی رو به افزایش است، کسب و کار قانونمند شهر ضعیف شده و دستفروشان غیر بومی با فروش اجناس  سرمایه زیادی را از شهر خارج می کنند و  به اقتصاد شهرستان ضربه می‌زنند.

عباسی معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اهمیت رفع مشکل دستفروشان اظهار داشت: گشت مشترک متشکل از نمایندگان شهرداری، اتاق اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی  تشکیل شده تا در گشت های مشترک و مستمر خود با کسانی که در خیابان ها سد معبر کرده و معابر را اشغال می کنند برخورد کنند.

نوید عباسی گفت: به واحدهای صنفی متخلف که با اشغال فضای مقابل مغازه سد معبر ایجاد می کنند در مرحله اول تذکر  داده می‌شود و در صورت بی توجهی نسبت به پلمپ واحد صنفی آنها اقدام می‌شود. 

وی با اشاره به ضرورت دریافت مجوز از دادستانی برای برخورد با دستفروشان متخلف اظهار داشت: شهرداری های بومهن و پردیس طی درخواستی مجوز برخورد با دستفروشان را از دادستانی دریافت کنند.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس گفت: با توجه به تعداد زیاد دستفروشان در شهر بومهن ساماندهی دستفروشان در مناطق معین، توسط شهرداری بومهن در دست اقدام است.
عباسی گفت: دستفروشان مستقر در مقابل مخابرات شهر بومهن مشکل ساز شدند و نیروی انتظامی شهرستان برای پاکسازی این محدوه اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی برخی از دستفروشان، اظهار داشت: دستفروشی، تنها منبع درآمد برخی از این افراد است، دستگاه‌های مسئول با در نظر داشتن منافع مردم آنها را ساماندهی کنند .

شهرستان پردیس با جمعیتی در جدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تعزیرات سرمایه گذاری شرایط اقتصادی شهرداری مالیات قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری کنکور در روزهای پایانی هفته ممنوعیت تردد در این دانشگاه اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای تسنیم، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • دستگیری ۸ نفر از عوامل نزاع و درگیری در بومهن
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • یکی از معابر اصلی پردیس به نام «سپاه» نامگذاری شد