Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر در ۱۵۴ روستا طرح هادی بازنگری شده و تا پایان سال ۹۸ ، ۵۸ روستا بازنگری طرح هادی آن اجرا می‌شود. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، داریوش بلدی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارش از عملکرد اداره کل بنیاد مسکن قم پرداخت و اظهار داشت: بازنگری طرح هادی روستایی با افق 10 ساله برای ایجاد تسهیلات موردنیاز روستاییان در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با ابراز خرسندی از عدم مشکل در ارائه زمین به متقاضیان در روستاهای قم بیان کرد: در حال حاضر در 154 روستا طرح هادی بازنگری شده و تا پایان سال 98 ، در 58 روستا بازنگری طرح هادی اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح هادی در60 روستا در سال 99 خبر داد و گفت: در استان قم 200 روستا وجود دارد که 13 روستا طرح هادی به‌صورت صد درصد در آن اجرا شده و در 60 روستا اجرای طرح هادی با پیشرفت 95 درصدی در حال اجرا بوده و در کل 60 درصد روستاها فعالیت‌های طرح هادی در آن در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم آمار صدور اسناد روستایی را اعلام کرد و گفت: در سال 97 ، 450 سند روستایی صادرشده که این عدد در سال 98 به 2 هزار سند افزایش‌یافته و درمجموع 16 هزار و 650 سند تا امروز صادرشده است.

وی  واگذاری اراضی روستایی را نیز مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: در سال 97 در 40 روستا 275 قطعه زمین روستایی واگذارشده که این عدد در سال 98 به 450 قطعه زمین در 36 روستا رسیده که درمجموع  6 هزار 200 قطعه زمین واگذارشده است.

اجرای طرح هادی در استان مرکزی برای بیش از 411 روستا آغاز شده است19 میلیارد تومان طرح هادی در چهارمحال وبختیاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شودطرح هادی در نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شد

بلدی ادامه داد: در سال 97 بنیاد مسکن 19هکتار در 5 روستا را تملک کرده و در سال 98، 49 هکتار در 10 روستا ثبت‌شده و درمجموع 800 هکتار در 65 روستا زمین تملک شده است.

وی تعداد پروانه صادرشده در سال 97 را یک هزار و 650 فقره نام برد و بیان کرد: در سال 98 این عدد به دو هزار فقره پروانه رسیده که درمجموع 15 هزار فقره پروانه در حوزه  خدمات  انجام‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه جلسه، با توجه به ارائه تسهیلات لازم برای اجرای طرح معکوس مهاجرت به روستاها اظهار داشت:  یکی از راه‌های تشویقی در بازگشت به روستاها اصلاح طرح هادی روستایی است.

وی از افزایش درخواست برای اصلاح و بازنگری طرح هادی روستایی در استان قم خبر داد و افزود: افزایش درخواست و مراجعه افراد برای اصلاح و بازنگری در طرح هادی نشان‌دهنده اشکالاتی در این طرح بوده و باید با توجه به شرایط روز موردبازنگری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تسریع در فرایند اصلاح طرح هادی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: باید در این بازنگری حریم زمین‌های کشاورزی به‌درستی مشخص‌شده و از ویلا سازی با هدف ایجاد تفرجگاه جلوگیری شود.

وی توسعه بوستان‌ها و بوم گردی را یکی از راه‌های جلوگیری از ویلا سازی‌های شخصی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد روستاها و حفظ زمین‌های کشاورزی باید در اولویت بازنگری طرح هادی قرار گیرد.

انتهای پیام/456/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد

علی حسین افراخته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت با اشاره به مناسبت دهه تاسیس بنیاد مسکن گفت: این میزان اعتبار در قالب طرح‌های هادی، بازسازی و بهسازی، ساخت پل، سنگفرش، جدول گذاری، بیس ریزی و آسفالت هزینه شد.

وی بیان کرد: ۱۱۲ هزار مترمربع از معابر روستایی باشت پارسال با ۲ هزار تن قیر رایگان آسفالت شد.

وی تصریح کرد: زیر سازی و آسفالت ۱۹ روستا در مناطق مختلف این شهرستان در سال گذشته انجام شده است.

افراخته ابراز کرد: این روستا‌ها شامل پزین، کوشک ظفری، چهار راه گشین، سرابیز، ده کهنه، ده بزرگ، نارک موسی، سلطان آباد و... است که آسفالت این میزان معابر با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: معابر ۳۰ درصد از روستا‌های شهرستان باشت نیاز به زیر سازی و آسفالت دارد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی آسفالت معابر مناطق روستایی باشت براساس یک تفاهم نامه با مشارکت فرمانداری، دهیاری ها، بخشداری مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

افراخته ادامه داد: اجرای سنگ فرش، دیوار حایل، ساخت پل، کانال هدایت سیلاب و زیر سازی و بیس و آسفالت و احداث پارک از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: همچنین در این مدت، کار تهیه و بازنگری طرح هادی ۱۵ روستای این شهرستان انجام شده است.

افراخته با بیان اینکه کار بازنگری روستا‌هایی که افق ۱۰ ساله طرح آنها به اتمام رسیده انجام شده تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های زیرساختی و توسعه کالبدی روستا‌ها کار بازنگری طرح‌های هادی روستایی جزو اولویت‌های نخست است.

وی تاکید کرد: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استاندارد‌های زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد
  • بازنگری طرح هادی ۷٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد محقق شد
  • اجرای ۲۵ طرح هادی در روستا‌های بن
  • بهره‌برداری از ۹ طرح هادی روستایی در ارومیه
  • طرح‌های هادی روستایی بازنگری شود
  • ضرورت بازنگری طرح‌های هادی روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی امری ضروری است