Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی ویروس جدیدی در شهر ووهان چین شایع شده است که علائمی مشابه با ذات‌الریه دارد. این ویروس از سوی مقامات بهداشت چین و سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک کروناویروس جدید شناسایی شده و تاکنون ۲ قربانی گرفته است.

تجزیه و تحلیل کُد ژنتیکی این ویروس جدید نشان می‌دهد که این ویروس بیش از هر کروناویروس دیگر انسانی به ویروس سارس شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون دو مورد در تایلند و یک مورد در ژاپن به این بیماری که ابتدا در ووهان چین شایع شد، مبتلا شده‌اند. حال با توجه به این که روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ شهروند چینی از فرودگاه بین‌المللی ووهان برای پروازهای خارجی استفاده می‌کنند، نگرانی‌هایی جدی در مورد شیوع این بیماری در کشورهای دیگر جهان به وجود آمده است.  

به گزارش تارنمای بی بی سی انگلیسی، هنگ‌کنگ و سنگاپور برای پیشگیری از شیوع این ویروس مسافرانی که از شهر ووهان چین به این کشورها سفر کرده‌اند را در فرودگاه‌ها مورد معاینه پزشکی قرار داده و آمریکا هم از دیروز، جمعه، شروع به معاینه مسافران در فرودگاه‌های سان فرانسیسکو، لس‌آنجلس و نیویورک کرده است.

اگرچه به گزارش مقامات چینی تاکنون ابتلای تنها ۴۵ نفر به این ویروس اثبات شده است اما کارشناسان بریتانیایی تعداد حقیقی این مبتلایان را در حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر تخمین می‌زنند.

نیل فرگوسن که در مورد شیوع بیماری‌ها تحقیق می‌کند در این باره می‌گوید: «اکنون نسبت به یک هفته قبل بیشتر نگرانم. مردم باید جدی‌تر از قبل احتمال انتقال این بیماری را از انسان به انسان در نظر بگیرند. با توجه به اطلاعاتی که در مورد کروناویروس‌ها داریم ممکن نیست این تعداد انسان تنها در اثر تماس با حیوانات آلوده به این بیماری دچار شده باشند.»

برچسب‌ها ویروس چین سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس چین سازمان جهانی بهداشت ویروس چین سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که مقامات این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نگران صدور قرار بازداشت علیه آن‌ها از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد پیام‌هایی که به تل آویو می‌رسد حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است.

این شبکه همچنین  گفت که مقامات صهیونیستی نگران این موضوع هستند و در نشستی در دفتر نتانیاهو به بررسی آن پرداخته‌اند. در این نشست همچنین مطرح شده است که احتما صدور قرار بازداشت علیه فرماندهان ارتش اسرائیل نیز وجود دارد.

تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزهآفریقای جنوبی: اسرائیل حکم دادگاه لاهه درباره غزه را اجراء نکرده‌ است

در این نشست که سه شنبه هفته گذشته برگزار شده است، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ، «یاریو لیوین» وزیر دادگستری و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک اسرائیل حضور داشتند و تصمیم گرفته‌اند که  برای جلوگیری از صدور حکم دادگاه لاهه  با شخصیت‌های دیپلماتیک با نفوذ بین‌المللی رایزنی صورت گیرد.

شبکه 12 اسرائیل به نقل از منابعی در دادگاه کیفری بین المللی مدعی شد که اقدام برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاده است و  نتانیاهو از وزرای خارجه انگلیس و آلمان در خصوص پرونده دادگاه کیفری بین المللی درخواست کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟