Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@09:47:14 GMT

ویولاها؛ اقامتگاه هایی از جنس لوله آب

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۹۶۷

ویولاها؛ اقامتگاه هایی از جنس لوله آب

«ویولاها» اقامتگاهی از جنس لوله های آب هستند که فعالان عرصه گردشگری با استفاده از لوله های آب، اقامتگاهی توریستی در منطقه آزاد اقتصادی عسلویه و در حاشیه خلیج فارس ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «عسلویه» را به عنوان منطقه ویژه اقتصادی با تاسیسات نفتی و میدان های گازی می شناسند و کمتر به جاذبه های گردشگری و اکوتوریسمی این منطقه در کنار خلیج فارس پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسلویه بندری زیبا در کنار خلیج فارس و در جوار تاسیسات نفتی و میدان های گازی متعدد است. روستای شیرینو در عسلویه یکی از مناطق گردشگری کنار ساحل است که در قالب طرح و ایده ای خلاقانه، ساحل خلیج فارس را به محلی زیباتر برای گردشگران تبدیل کرده است.

 

پس از عبور از تاسیسات گازی به روستای شیرینو در ساحل خلیج فارس می رسیم. در این روستا که حدود ۳۰ دقیقه از مرکز شهر عسلویه فاصله دارد، دهکده گردشگری با ایده ای خلاقانه ایجاد شده است.

در روستای شیرینو در مجاور تاسیسات گازی عسلویه زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده از جمله دهکده‌ای که اقامتگاه‌های جالب و خلاقانه‌ای را ایجاد کرده‌ است.

 

مهمترین ویژگی این دهکده گردشگری، اقامتگاه‌های متفاوت آن است. کلبه‌هایی با اشکال نامنظم هندسی، کلبه‌هایی دایره‌ای شکل که اسکیمویی نام گرفته اما در واقع شبیه کلبه‌های ترکمن‌هاست، 3 ویلا کوچک که بر روی آب شناور هستند و از همه جالب‌تر اقامتگاه‌هایی که «ویولا» نام دارند.



 

 

«ویولاها» اقامتگاهی از جنس لوله های آب هستند که فعالان عرصه گردشگری با استفاده از لوله های آب، اقامتگاهی توریستی در منطقه آزاد اقتصادی عسلویه و در حاشیه خلیج فارس ایجاد کرده اند.

 

اقامتگاه ویولا از یک لوله GRP  به طول 12 متر و قطر 3 متر ساخته شده است و چشم اندازی رو به خلیج فارس داشته و با ساحل فقط ۲ متر فاصله دارد. در صنعت پتروشیمی از این لوله ها که در مقابل رطوبت بسیار مقاوم هستند، برای انتقال آب استفاده می شود.

داخل لوله ها را با چوب طراحی کرده و سعی شده است از کمترین فضا برای اقامت ۲ نفر بهترین استفاده انجام شود. ۲۱ اتاق لوله ای شکل در ساحل دهکده گردشگری پازارگاد شهر عسلویه از توابع استان بوشهر قرار دارد که در هر کدام از این ویولاها، دو نفر می تواند اقامت کند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما نماز جمعه طرح ملی فهما مسجد سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی رویداد ملی فهما ویولا خلیج فارس گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده زنده یاد دکتر فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی شامل بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

افسانه دارابی با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، اظهار کرد: طی مراسمی در سوم اردیبهشت ماه، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آئین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081315

دیگر خبرها

  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه