Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید کشکولی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر تمامی مسیرها و گردنه های کوهستانی الیگودرز باز است اما احتمال انسداد برخی مسیرهای جنوب شهرستان در ۲ بخش زز و ماهرو و زلقی وجود دارد بنابراین رانندگان به نحوی برنامه ریزی کنند که با انسداد مواجه نشوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی خدمات زیرساختی از جمله برق و گاز در نقاط برفگیر الیگودرز برقرار است و بنا بر مصوبات جلسه ستاد بحران، نیروهای امدادی و راهداری به همراه تجهیزات مورد نیاز در حالت آماده باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ کمبودی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات راهداری وجود ندارد اما مردم باید همکاری کرده و از سفرهای غیرضروری در جاده های کوهستانی و ۲ بخش زز و ماهرو و زلقی پرهیز کنند.

۲۵۰روستای بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان الیگودرز که ۱۲ هزار نفر جمعیت دارند و با احتساب عشایر به ۲۰ هزار نفر می رسد در زمان بارش های سنگین برف محاصره می شوند و راه دسترسی ندارند.

 متاسفانه این روستاها از مسیرهای دیگر به کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری متصل هستند، که به دلیل بارش سنگین برف، آن راه دسترسی نیز مسدود می شود و در بسیاری از مواقع،  توده هوای بسیار سرد بر شهرستان حاکم شده و ارتفاع برف در سطح شهر تا حدود ۳۰ سانتی متر و در گردنه ها به یک متر رسیده است.

با توجه به فرارسیدن فصل بارش ها ۳۷۱ نیروی راهداری لرستان در ۳۰ راهدارخانه فعال  و با کمک ۲۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان حضور دارند.

۱۶ گردنه برفگیر جاده های اصلی در لرستان شناسایی و تاکنون بیش از پنج هزار تن نمک برای یخ زدایی جاده ها ذخیره شده در حالیکه کل نیاز استان ۲۰ هزار تن است.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این رقم ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر برفگیر است.

برچسب‌ها الیگودرز بارش برف ترافیک جاده ای فرمانداری الیگودرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز بارش برف ترافیک جاده ای الیگودرز بارش برف ترافیک جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،براساس هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال مهمان آسمان مازندران است.منطقه اثر این سامانه بارشی امشب در ارتفاعات و سه‌شنبه در کل استان است. طی این مدت شاهد بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف) ، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ هستیم که بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران  اظهار کرد: تمرکز این سامانه بارشی بر مناطق غربی و مرکزی استان مازندران است.   وی افزود: بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.   مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به‌ویژه مناطق غربی مازندران، خاطرنشان کرد: لازم است مردم و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز استان تا اواخر امروز پرهیز کنند.محمدی یادآور شد: طوفان، رعدوبرق و تگرگ بیشتر ارتفاعات دلیر، رینه، سیاه‌بیشه، کیاسر را دربرمی‌گیرد.وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، گفت: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و مقاوم‌سازی پوشش خزانه‌های برنج ضروری است.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • فراهم بودن شرایط برای واردات ماشین آلات سنگین درسیستان وبلوچستان
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند