Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه بر اساس داده‌های علمی انتشار آلاینده‌های یک منبع خطی مثل آرادکوه نمی‌تواند 35 کیلومتر دورتر و در برخی نقاط تهران احساس شود، افزود: انتشار بوی نامطبوع در تهران ارتباطی با مجموعه آرادکوه ندارد.

به گزارش ایسنا، علیپور در همایش پاسداشت روز ملی هوای پاک درباره اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) گفت: در حوزه اقدامات اساسی برای مدیریت پسماند یکی از کارهای بسیار حائز اهمیت کاهش تولید پسماند است که به عنوان یکی از موارد اساسی در دوره مدیریت شهری جدید مد نظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوعاتی همچون ذخیره سازی و استفاده از مخازن در طول سالیان گذشته مشکلاتی را فراهم آورده از این حیث که هر فردی در هر ساعتی که می‌خواهد پسماند را داخل مخازن موجود در سطح شهر می‌ریزد. لذا در راستای اجرای طرح کاپ تغییر فرم مخازن را به شکلی که آنها را به داخل ساختمان‌ها ببریم، آغاز کردیم. در حقیقت در اجرای این طرح مخازن به داخل ساختمان‌های بلندمرتبه و نهادها و دستگاه‌ها برده می‌شود.

علیپور ادامه داد: امروز سرشاخه‌ها پس از هرس و لاستیک‌ها در مبدأ جمع‌آوری و به آرادکوه برده نمی‌شود. همچنین ایجاد ایستگاه‌های پردازش اقماری (MRS) در سطح شهر تهران در چهار نقطه ایجاد شده تا به این ترتیب حداکثر تفکیک انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خودروهای انتقال و کیفیت انتقال پسماند تغییر کرده است و نهایتا در آرادکوه کاهش دفن را شاهد هستیم، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش ظرفیت زباله سوزی بتوانیم تا 25 مگاوات تولید انرژی داشته باشیم که این مرحله با حمایت شهرداری و شورای شهر تهران تا پایان سال 1400 در سطح شهر انجام خواهد شد.

وی درباره انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران نیز گفت: انتشار بو که یکی از مولفه‌های آلایندگی هواست ارتباطی با مجموعه آرادکوه ندارد. بر اساس داده‌های علمی انتشار آلاینده‌های یک منبع خطی همانند آرادکوه نمی‌تواند 35 کیلومتر دورترو در برخی مناطق خاص منتشر شود و در عین حال گزارشی از انتشار بو در اطراف این مجموعه نداشته باشیم.

علیپور تاکید کرد: نشانه‌هایی همچون سردی هوا، پدیده اینورژن و افزایش استفاده از مازوت در هنگام انتشار این بوی نامطبوع قطعا با این مسئله بی ارتباط نیست. البته همه اینها باعث نخواهد شد که ما به مجموعه آرادکوه بی توجه باشیم. قطعا در راستای اجرای طرح کاپ کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدأ و تولید انرژی در دستور کار ما خواهد بود. در این مسیر آمادگی داریم نظرات تخصصی که به ما کمک می‌کند تا اجرای طرح کاپ تسهیل شود، می‌پذیریم.

وی ادامه داد: امروز به دلیل غفلت حدود 16 ساله در فرم جمع‌آوری و دفن زباله عقب افتادگی‌هایی داریم به شکلی که از برخی کلانشهرهای ایران نیز عقب‌تر هستیم. لذا نیاز مند ساماندهی و تدبیر برای بهبود اوضاع هستیم.

به گزارش ایسنا، در انتهای این مراسم از اثر حجمی طرح کاپ (کاهش پسماند) با حضور جمعی از مدیران شهری رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوی نامطبوع در تهران پسماند سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته: آگهی‌های عجیبی که برای فروش املاک در وبگاه‌های اینترنتی منتشر می‌شود و قیمت فروش ملک را بسیار نازل اعلام می‌کند، ترفند کلاهبرداری است و در برخی مواقع گرفتاری‌های پیچیده حقوقی برای خریداران ایجاد کرده است. آقای گودرزی میگه مردم مراقب آگهی‌ها با قیمت‌های بسیار پایین باشند.
---
بازگشت دیوار‌های صوتی به بزرگراه‌های پایتخت. به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، برای کاهش آلودگی صوتی و پیامد‌های ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده. افندی زاده با اشاره به تغییر در طراحی دیوار‌های صوتی برای جلوگیری از سرقت هم گفته با تغییر در طراحی این دیوار‌ها از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.
---
حیوانات تهرانپارس شغال بودند نه گرگ. رئیس اداره مدیریت حیات‌وحش استان تهران گفته: این شغال‌های سرحال، فقط برای دسترسی به پسماند غذایی گردشگران به محیط‌زیست انسانی نزدیک شده‌اند. شغال طلایی تنها شغال بومی ایران است. جثه شغال شبیه گرگ، اما به‌مراتب کوچک‌تر از آن است.
---
مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن. به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران، درقالب اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه درخصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن بدست آمد. سردار عزیزی میگه: ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را شناسایی کردیم و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی شد.
---
کندن گوش به خاطر نان. دو مرد در بازار تهران بر سر برداشتن نان بربری برشته با هم درگیر شدند و در این دعوا یکی از طرفین دعوا با دندان گوش طرف مقابل را کند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟