Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، نشست رسانه‌ای دست اندرکاران برگزاری چهارمین دوره رویداد موسیقایی «شب‌های جنوب» روز شنبه بیست و هشتم دی ماه در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران تهران برگزار شد. این رویداد از روز بیست و نهم دی ماه تا روز سه شنبه اول بهمن ماه با حضور چند گروه موسیقایی مختلف در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرام نیک سیرت مدیر برگزاری فستیوال «شب‌های جنوب ۴» در ابتدای این نشست خبری توضیح داد: ایده برگزاری شب‌های جنوب از چهار سال پیش برنامه‌ریزی شد و ما از همان زمان به این موضوع فکر می‌کردیم که موسیقی جنوب ایران، دارای ویژگی‌های زیادی است که حتی قابلیت‌های جهانی شدن هم دارد. ما از همان دوران بود که فضای کار را طراحی کردیم و در سه سال اول گروه‌های فعال این حوزه را دعوت کردیم. اما در دوره چهارم بنا را بر این قرار دادیم که فضای بین‌المللی کار را نیز تقویت کنیم به همین منظور در این دوره گروه‌ها و هنرمندان مختلفی از کشورهای دیگر در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی  ضمن معرفی برنامه‌های فستیوال شب‌های جنوب ۴ که در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود، افزود: خیلی دوست داشتیم که گروه‌های جدید نیز در این رویداد حضور داشته باشند اما متاسفانه در حوزه مجوز با مشکلاتی روبرو شدیم که امکان دعوت از آنها فراهم نشد. به هرحال در این دوره گروههای داماهی و هنرمندانی چون خالوقنبر راستگو در جریان برگزاری این رویداد حضور دارند که فکر می‌کنم در کنار هنرمندان دیگر شرکت‌کننده، می‌توانند فضای جالب توجهی را پیش روی مخاطبان قرار دهند. من فکر می‌کنم حضور توامان نوازندگان ایرانی در کنار تعدادی از نوازندگان بین‌المللی می‌تواند فضای متفاوتی را در این دوره ایجاد کند. البته تعدادی از هنرمندان خارجی هم بودند که از آن‌ها برای حضور در فستیوال دعوت کرده بودیم اما این هنرمندان با تمام تلاشی که در این زمینه صورت گرفت به دلیل شرایطی که طی دو هفته اخیر در کشور پیش امده حاضر به شرکت در فستیوال نشدند.

نیک‌سیرت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره رپرتوار انتخابی رویداد شب‌های جنوب ۴ بیان کرد: ما فکر می‌کردیم در این شرایط برگزاری رویداد شب‌های جنوب ۴ شدنی نبود.اما وقتی فکر بیشتری کردیم متوجه شدیم که علاقه به موسیقی مانع برگزار نشدن رویداد است. ما از ابتدا واقعاً نمی‌داتستیم که باید این فستیوال در دوره چهارم برگزار کنیم یا نه؟ اما وقتی تمرکز بیشتری روی ماجرا داشتیم، دیدیم موسیقی می‌تواند در این شرایط نقش بسیار عمده‌ای در فضای فعلی جامعه داشته باشد. ضمن اینکه ما به هیچ عنوان برای برگزاری رویداد دنبال درآمدزایی نبوده و نیستیم. پس این انگیزه علاقه به موسیقی و فضای رویداد شب‌های جنوب بود که ما را تشویق به برگزاری این فستیوال کرد.

مدیر برگزاری فستیوال موسیقی شب‌های جنوب ۴ با بیان اینکه در برگزاری رویداد چهارم با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: امکانات ما برای برگزاری فستیوال شب‌های جنوب دربرگیرنده بودجه محدودی است که نمی‌توانیم در گستره بیشتری از موسیقی جنوب کشور حرکت کنیم کما اینکه علاقه ما قطعاً بر این محور است که گستره بیشتری را مدنظر قرار دهیم. اما با این حال فکر می‌کنم همین محدوده‌ای که ما مد نظرمان قرار دادیم دارای گستره عمیقی است که می‌توانیم در همین چارچوب همچنان به کار خود ادامه دهیم.

نیک‌سیرت تصریح کرد: ما طی سه سال اخیر با هنرمندانی کار کردیم که همگی از نوازندگان مطرح و شناخته موسیقی کشورمان هستند. از این به بعد هم دوست داریم چنین شرایطی ادامه پیدا کند اما اکنون در شرایطی هستیم که موضوع فقط کمبود بودجه نیست بلکه عبور از یکسری بحران‌هایی است که فارغ از مسائل مالی در کشور مطرح می‌شود. پس عبور از این شرایط سخت نیز کار ما را برای ادامه دشوار کرده است اما در هر صورت امیدوارم بتوانیم به این روندی که برای ادامه کار انتخاب کردیم استمرار ببخشیم. ما هنوز برای حضور برخی از هنرمندان در ایران نگرانیم که بتوانند بیایند یا نه؟ اما با این حال به کار خود ادامه می‌دهیم چون دوست داریم موسیقی را به مخاطبان معرفی کنیم که حرف‌ها و اتفاقات جدید دارد. ما امدیم تا حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشیم. ما اگر ببینیم تاثیری در موسیقی که به آن تمرکز داشته، نداریم. قطعاً کار را رها می‌کنیم چون نمی‌خواهیم یک پروژه معمولی را نگه داریم.

وی گفت: ما با اینکه یک گروه محدود هستیم اما گاهی با برخی واکنش‌ها از سوی هنرمندان مواجه می‌شویم که موجب بروز حاشیه می‌شود. نمی‌دانم چه مساله‌ای است که تعدادی از هنرمندان وقتی مطلع می‌شوند که فلان هنرمند در گروه دیگر نیز در این فستیوال حضور دارد به یکباره اعلام می‌کند که به دلیل حضور همین هنرمند یا گروه من در فستیوال حضور پیدا نمی‌کنم. این‌ها مشکلاتی است که در برخی اوقات ما را دچار چالش می‌کند که امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات کمتری در این زمینه باشیم.

ماهان میرعرب از هنرمندان فعال حوزه موسیقی نیز درباره انگیزه‌های حضورش در این رویداد گفت: موسیقی که من در این سال‌ها کار می‌کنم موسیقی است که تلاش شده که در همه انواع موسیقی حضور داشته باشد. من با توجه به آکاهی که از تجربه‌های خودم در ایران و خارج از ایران داشتیم سعی می‌کنم آمیخته‌ای از این تجربیات را به موسیقی تبدیل کنم. بر این اساس با توجه به پیشینه‌ای که در این زمینه وجود داشته برنامه ریزی برای اجرای کنسرت را به گونه‌ای طراحی کردیم که همراه با هنرمندان مراکشی فضایی را ایجاد کنیم که بتواند دربرگیرنده فضای موسیقایی کشوری چون مراکش با موسیقی جنوب کشور باشد. به هر حال موسیقی ایرانی در نقاطی از موسیقی عربی الهام گرفته است بنابراین نقطه تمرکز ما در این کنسرت‌ها ترکیبی از موسیقی کشورهای آفریقایی و موسیقی مناطق جنوبی کشور است که تلاش می‌کنم این ویژگی‌ها را به مخاطب ارائه بدهم.

«شب‌های جنوب» در سال‌های گذشته میزبان هنرمند زیادی از جمله گروه جالبوت، کماکان، سلیدون، لیان، ماکان اشگواری بوده است.

کد خبر 4828192 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی موسیقی ایرانی نشست خبری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران فرهنگسرای نیاوران موسیقی تلفیقی تئاتر ایران قاسم سلیمانی جشنواره فیلم عمار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی سینمای مستند کارگردان سینما جایزه سینمایی تالار وحدت موسیقی کلاسیک شبکه پنج سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.  ​

وی درباره دامنه اثر این سامانه بارش گفت: در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.​

محمودی اضافه کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند. در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه  تیم‌های امدادی و عملیاتی  در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید یکسری از هشدارها را مورد توجه قرار دهند، گفـت: در همین راستا نیز درخواست ما از ساکنان و مسافران این مناطق این است که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. در هنگام وزش باد نیز حتما از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام، مجاور درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌ساز پرهیز کنند.

منبع : اقتصادآنلاین 

 

دیگر خبرها

  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • برگزاری دومین دوره جایزه معماری میرحیدر به میزبانی دانشگاه شهید باهنر
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • عباسی: هوادار چشم به صعود و موفقیت در جام حذفی دارد