Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:45:02 GMT

شهر ملی منبت در تکاپوی جشنواره نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۱۰۱۷

شهر ملی منبت در تکاپوی جشنواره نوروزی

یدالله کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در همین راستا تیزر جدید تبلیغات نوروزی در حال تهیه و تدوین است که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران افزود: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در تهران برگزار می‌شود که بازار مبل ملایر نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: استان همدان به صورت تجمیعی در این نمایشگاه حضور دارد که از ملایر نیز صنعت مبلمان منبت و دیگر صنایع دستی صاحب غرفه هستند.

کریمی حضور فعالان هنر صنعت مبل و منبت در این نمایشگاه بین‌المللی را در معرفی هر چه بیشتر شهر ملی منبت، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی و همچنین بازاریابی، تبلیغات و توسعه اقتصادی این صنعت اثرگذار دانست.

وی با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه و نوسانات قیمت در بازار بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا حدودی مشکل تامین مواد اولیه و چوب برای فعالان صنعت مبل و منبت حل شده است.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر گفت: در حال حاضر درصد بالایی از مواد اولیه و چوب مبلمان از کشور گرجستان تامین می‌شود.

کریمی ادامه داد: در حال رایزنی برای حضور در نمایشگاه مسکو هستیم، اما مشکل مالی داریم که امیدواریم مشکل هزینه از طریق سازمان توسعه تجارت رفع شود و مبلمان منبت بتواند در این نمایشگاه خارجی حضور پیدا کند.

وی وضعیت تولید و فروش مبلمان منبت ملایر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در صدد هستیم با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیات‌هایی به کشورهای صاحب صنعت مبلمان، به بازارهای جهانی ورود پیدا کنیم.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر این شهر را مهیاتر از همیشه برای ورود گردشگران و خریداران مبل و منبت دانست و افزود: همزمان با جشنواره نوروزی تخفیف‌های ویژه نوروزی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته رونق اقتصادی خوبی را برای این هنر صنعت و مجموعه شهرستان شاهد باشیم.

کریمی اظهار داشت: با کمک شهرداری ملایر المان‌های منبت در سطح شهر نصب شده که درختان خشکیده سطح شهر توسط هنرمندان و استادکاران منبت تراشیده و نقش منبت روی آنها حک می‌شود.

وی اضافه کرد: درخواست‌های زیادی برای طراحی منبت روی درختان خشکیده سطح شهر به ویژه پارک‌ها داریم که پس از اتمام فصل سرما این روند ادامه دارد.

کریمی همچنین با اشاره به حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی برای بررسی پرونده ثبت جهانی منبت ملایر طی ماه گذشته ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر شاهد ثبت جهانی منبت ملایر و برگزاری جشن جهانی این هنر صنعت باشیم.

اردیبهشت سال ۹۶ ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و در آستانه ثبت جهانی است.

بیش از ۶۰ درصد تولیدات مبلمان کشور در ملایر تولید می‌شود و دارای بیش از پنج هزار کارگاه فعال و بیش از ۹ هزار استادکار و منبت‌کار است و بیش از ۲۵ هزار هنرمند در این رشته فعالیت می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 صنایع دستی صنعت گردشگری و صنایع دستی مسکو نمایشگاه بین المللی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی، طی روز‌های گذشته، با استقبال گسترده مخاطبان از جمله مقامات وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی، دانشجویان و کارشناسان و استادان دانشگاه‌ها مواجه شد.
استقبال از این نمایشگاه به حدی بود که غرفه‌ها و سالن نمایشگاه مملو از مخاطبان بود و ترددد به سختی صورت می‌گرفت.
حضور شرکت‌های خارجی بویژه کشور‌های اروپایی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته است.
در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت.
حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و استارتآپی بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزیایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا و در آن حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه می‌کنند.
رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه خواهند کرد.
علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا می‌شود، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن برگزار می‌شود، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های روز این صنعت را به نمایش می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.
مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود