Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی توسط یکی از فروشندگان مواد غذایی در تاریخ 98/10/1 حاوی تصاویر پنیرهای مشکوک به آلودگی میکروبی محصولات شرکت پگاه لرستان (خرم آباد) که به اشتباه پگاه تهران بیان شد با تاریخ انقضای 98/10/16 سازمان ملی استاندارد ایران اعلام می دارد؛

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران علیرغم نبود الزام نسبت به پیگیری موضوع در شرایطی از جمله باز بودن بسته بندی پنیرهای نمایش داده شده ، عدم اطلاع ازشرایط نگهداری و حمل و نقل آنها توسط توزیع کنندگان و فروشندگان کالا، اطمینان نداشتن از آسیب دیدگی ظاهری بسته بندی و باز نبودن جزئی پوشش در محصولات ناشی از صدمات فیزیکی حمل و نقل نامناسب فرآورده و از همه مهم تر نبود امکان آزمون های کنترل کیفیت به خصوص آزمون های میکروبی پس از باز شدن بسته بندی، به دلیل اهمیت موضوع و رفع تشویش اذهان عمومی در خصوص فرآورده های لبنی دارای نشان استاندارد، موضوع را با قید فوریت در دستور بررسی و اقدام قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا تاکنون 45 نمونه برداری از فرآورده مذکور در تاریخ موردنظر و تاریخ های نزدیک به آن انجام شده،که متعاقبا نتایج ارزیابی و آزمون نمونه ها از طریق سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران به نشانی https://standardna.ir به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

همچنین با بازرسی سرزده از واحد تولیدی در این زمینه مستندات کنترل کیفیت نمونه پنیر با سری ساخت و تاریخ تولید مورد نظر از شرکت پگاه لرستان اخذ شدکه نتایج بازرسی های اولیه از محصولات قرنطینه و موجود در انبار شرکت، حاکی از آلوده نبودن به کپک در نمونه های پنیر تولیدی آذر و دی ماه شرکت مذکور است.

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران به فروشندگان و مصرف کنندگان انواع محصولات لبنی اعلام می دارد که با توجه به ماهیت مواد متشکله فرآورده های لبنی و عدم استفاده از نگهدارنده در تولید این فرآورده ها ، در صورت هر گونه آسیب دیدگی ظروف بسته بندی و رعایت نکردن الزامات شرایط نگهداری مندرج در برچسب فرآورده، احتمال آلودگی های میکروبی محصولات لبنی در طول تاریخ انقضای مصرف، وجود دارد، لذا توصیه می شود در هنگام خرید این محصولات از سالم و تمیز بودن بودن ظروف بسته بندی ، اطمینان حاصل نموده و از خرید محصولات لبنی نگهداری شده در خارج از یخچال و در معرض نور مستقیم آفتاب نیز جدا خود داری نمایند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از صدور مجوز و تمدید ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی، مهدی دستورانی اظهار داشت: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ممنوع است.

وی افزود: أخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است و مشاهده علامت استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در یکسال گذشته 120 صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، شیمیایی، خودرو، برق و الکترونیک، نساجی، انرژی صادر و تمدید شد که از این تعداد 26 پروانه صدور پروانه و 94 مورد آن، تمدید بود.

دستورانی بیان کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد 10 رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • صدور کد صادراتی IR در یک کارخانه لبنی در استان مرکزی
  • قیمت پنیر فله سنتی و صنعتی
  • هزاران رأس بوفالو در مزارع هند پرورش، ذبح و بسته بندی می‌شوند (فیلم)
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • ۴۰کیلو فرآورده گوشتی و لبنی فاسد در دماوند کشف و معدوم شد
  • ۱۰۰ هزار تن سیب در اشنویه سورت و بسته بندی شد
  • صدور ۱۲۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی