Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل ثبت اسناد گلستان اظهارکرد: قوانین بسیاری در کشور وضع شده اما مهم این است که اجرای این قوانین درست اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به قانون منع فروش و تغییر کاربری اراضی افزود: چرا در این قانون کسی به منع فروش توجه نکرده و صرفاً هنگامی که تغییری در کاربری اراضی ایجاد می شود، دستگاه ها شروع مقابله با آن می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غراوی با بیان این که باید با وضع قوانین تکلیف سایر قوانین هم مشخص شود، گفت: در مجلس شورای اسلامی باید شورای تنقیح ایجاد شده تا سایر قوانین را تعیین تکلیف کند.

وی بیان کرد: از اهداف ثبت تکمیل طرح کاداستر بوده که حدود ۴۰ سال است این طرح در کشور مطرح شده اما زمان اتمام آن مشخص نیست.

غراوی اضافه کرد: دستگاه هایِ بخشی (اداره آب، منابع طبیعی، شهرداری ها و غیره) متولی این کار بوده اما هر کدام برای خود نقشه برداری انجام می دهند و مرجعی هم نیست که این اطلاعات را روی جی آی اس قرار دهد بنابراین در اینجا ممکن است که اتلاف منابع صورت گیرد.

وی افزود: مهم ترین مشکل استان عدم وجود طرح کاداستر است که باعث شده ساخت و سازهای بی رویه و تصرفاتی اتفاق بیفتد که از مهم ترین دلایل آن این است که بسیاری از دستگاه از بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

غراوی گفت: دستگاه ها اذعان می کنند که طرح دقیقی ندارند و نمی توانند پلاک را شناسایی کنند بنابراین این مشکلات ایجاد می شود.

وی بیان کرد: بسیاری از پرونده های محور زیارت و ناهارخوران به کمیسیون فرا قوه ای مبارزه با زمین خواری ارجاع شده تا در آن جا بررسی شود.

کد خبر 4828553

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف شهرکرد ایلام بوشهر سیل سیستان و بلوچستان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی