Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به فرصت کم باقیمانده تا شروع لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران با انصراف از این مسابقات هرکدام حداقل به مبلغ ۲۰ هزار دلار جریمه می‌شوند و محرومیتشان در گرو تصمیم کمیته انضباطی است.

به گزارش مشرق، انصراف نمایندگان فوتبال ایران از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تا حد زیادی نهایی شده است و اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون سلب میزبانی را تغییر ندهد، سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودرو در لیگ قهرمانان به میدان نخواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه این اتفاق، نگاهی به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه انداختیم.

AFC در بخش ۳ آیین نامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، انصراف و کناره گیری تیم ها از مسابقات قبل از شروع بازی ها را پیش بینی و جرایم و محرومیت هایش را قید کرده است.

در ماده ۵.۲ بخش سوم آیین نامه آمده است: در صورت انصراف و یا محرومیت از مسابقات، کمیته مسابقات AFC مسئول تصمیم گیری لازم بدون محدودیت است از جمله ۵.۲.۱ جایگزینی یک باشگاه، ۵.۲.۲ تغییر سیستم مسابقات و / یا ۵.۲.۳ تغییر قوانین.

بیشتر بخوانید:

تعویق دیدارهای استقلال و شهرخودرو در پلی‌آف

AFC در ماده بعدی خود تاکید کرده که تمام تصمیمات کمیته مسابقات در این ارتباط نهایی است و قابل استیناف و دادخواهی نیست.

در ماده ۵.۴ و ۵.۵ این بخش از آیین نامه به صراحت جریمه نقدی در صورت انصراف تیم ها قید شده است: هر باشگاه در صورتی که بیش از ۳۰ روز مانده به اولین مسابقه اش انصراف بدهد، حداقل ۱۰ هزار دلار جریمه می شود. هر باشگاهی که کمتر از ۳۰ روز تا شروع اولین دیدارش انصراف بدهد، حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.

در ماده ۵.۶ هم احتمال جرایم بیشتر پیش بینی شده است: کمیته انضباطی و اخلاق AFC می تواند حتی محرومیت های بیشتری را طبق صلاحدید، اعمال کند.

باتوجه به اینکه کمتر از ۳۰ روز تا شروع بازی های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باقی مانده است، قاعدتا ماده ۵.۵ آیین نامه شامل جریمه تیم های کشورمان می شود؛ یعنی حداقل جریمه ۲۰ هزار دلاری در انتظار هر یک از باشگاه ها خواهد بود.

همچنین AFC نحوه تغییر گروه هایی که تیم های ایرانی در آن حضور دارند را به سه ماده ای که در بالا به آن اشاره شد، محول کرده است یعنی جایگزینی تیم های دیگر، تغییر سیستم مسابقات و یا تغییر قوانین.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه شجاع خلیل‌زاده به دلیل اخراج جنجالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شجاع خلیل‌زاده که در دقیقه 1+90 دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 روی اکرم عفیف مرتکب خطا شد و از داور کویتی مسابقه کارت قرمز گرفت، دیدار رفت با ترکمنستان در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 را از دست داد.

براساس اعلام کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خلیل‌زاده به دلیل این خطا باید دو هزار دلار جریمه نقدی را طی 30 روز پس از تاریخ ابلاغ، به حساب AFC واریز کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اخطار داده است در صورت تکرار تخلف مشابه، مدافع تیم ملی ایران با مجازات شدیدتری روبه‌رو خواهد شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888648

دیگر خبرها

  • کابوس ایران، داور لیگ قهرمانان آسیا می‌شود!
  • چه می‌شد اگر پرسپولیس الدحیل را شکست می‌داد؟ | چی می‌شد اگه ...
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • ضرر ۱۲۰میلیونی اکرم عفیف روی دست شجاع!
  • جریمه شجاع خلیل‌زاده به دلیل اخراج جنجالی
  • شجاع خلیل زاده 2 هزار دلار جریمه شد!
  • جریمه ۲ هزار دلاری شجاع خلیل‌زاده
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!