Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز‌های سخت امتحانات خود را با مدیریت زمان و رعایت کردن چند نکته ساده و کاربردی می‌توانید به راحتی و با موفقیت پشت سر گذارید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز‌های پایان دی ‌ماه هر سال مقارن است با روز‌های سخت و پرالتهاب امتحانات. دانش‌آموزان و دانشجویان در این روز‌ها سخت سرگرم درس خواندن و معمولا به دنبال راهی هستند تا در کوتاهترین زمان بتوانند حجم زیادی از درس‌های خود را بخوانند و فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
(البته تا حد زیادی روی صحبتمان با کسانی است که اندکی در طول ترم تحصیلی خود برای درس خواندن کوتاهی کردند) در این راستا گزارش کوتاهی آماده کردیم تا نکات مهمی از نحوه مدیریت زمان در روز‌های امتحانات را یادآوری کنیم.

هدف‌گذاری شخصی
هدف‌گذاری یک دید کلی را برای شما ایجاد می‌کند. وقتی که بدانید به کجا خواهید رفت اولویت زمان و منابع رسیدن به آن را مدیریت می‌کنید.

لیست کردن کار‌ها
گام بعدی تهیه لیستی از کار‌هایی است که در ایام امتحانات باید انجام دهید. سعی کنید کار‌های بزرگ را به چند کار کوچک تقسیم و سپس در لیست خود یادداشت کنید.  
اولویت‌گذاری کار‌ها
شما می‌توانید کار‌ها را براساس درجه اهمیتی که دارند، شماره‌گذاری کنید. جدول امور ضروری و امور مهم را تهیه کنید تا ذهن شما بتواند تفاوت بین این دو موضوع را بهتر از قبل درک کند.

برنامه‌ریزی موثر
همه ما عادت‌های خاص مطالعاتی داریم. با برنامه ریزی درست و متناسب با ویژگی‌های خود می‌توانید بازده درس خواندن و انجام فعالیت‌هایتان را افزایش دهید. دقت داشته باشید که حتما برنامه خودتان را روی کاغذ یادداشت کنید.

زمان استراحت
در برنامه نباید بدون وقفه ۸ تا ۱۰ ساعت، مطالعه قرار دهید و بهتر است در بین هر ساعت، زمان کوتاهی را به استراحت اختصاص دهید و هنگام استراحت ذهن خود را آرام کنید.
حذف جزئیات
اکثر ما دچار وسواس شده و به جزئیات زیادی اهمیت می‌دهیم. گاهی انجام کاری کلا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نمی‌برد، اما آنقدر درگیر جزئیات آن می‌شویم که وقتی برای انجام دیگر کار‌ها نمی‌ماند.

مدیریت حواس‌پرتی
حواس پرتی و گذراندن وقت در شبکه‌های اجتماعی، تلفن صحبت کردن و ... در طول روز گاهی ۲ ساعت مفید را از ما می‌گیرد بنابراین بهتر است آن‌ها را محدود به زمان استراحت کنیم.

زمانبندی انجام کار‌ها
برای هر کار زمان مشخصی را در نظر بگیرید و آن را در برنامه بنویسید، مدارم برنامه را بررسی و سعی کنید کار‌ها را تنها در همان زمانبندی مشخص شده انجام دهید.

تعویق کار‌های غیرضروری
ممکن است که به صورت مداوم کار‌های غیرضروری پیش بیاید که باید بتوانید با وسوسه انجام آن‌ها مقابله کنید. کار‌هایی که اینگونه ذهن شما را درگیر می‌کند باید در انتهای لیست انجام کار‌ها قرار دهید.

نه گفتن!
مهارت نه گفتن را در خود تقویت کنید. باید بتوانید به خواسته‌های نابجای خود و دیگران نه بگویید تا طبق برنامه پیش رفته و حداکثر بهره‌وری از زمان را داشته باشید.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امتحانات پایان ترم مدیریت زمان ترم تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: بر اثر بارندگی و خسارات وارده در هر حال حاضر تلاش برای اتصال آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهرداد حسن‌زاده با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی در هرمزگان گفت: بر اثر بارندگی‌های شب گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

 

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافرین نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

 

حسن‌زاده ادامه داد: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

 

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده از ساعات ابتدایی آغاز شده و در حال انجام است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، همه محورهای مواصلاتی استان را باز و با تردد جاری اعلام کرد و به ادامه بارندگی‌های امروز که سبب ورود آب در برخی مناطق بندرعباس از جمله روستای چهچکور شده اشاره داشت و گفت: امدادرسانی‌ها در حال انجام و وضعیت تحت کنترل است.

دیگر خبرها

  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند